06-21-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Benzinli Motorlar
[Sadece kayıtlı kullanıcılar linkleri görebilir ÜCRETSİZ Kayıt olmak için tıklayın  ]
<span>Otto çevrimi diye anılan termodinamik bir çevrime göre çalışırlar Aynı güçteki dizel motorlarına göre daha hafif ve daha küçük hacimlidir On dokuzuncu asrın ikinci yarısında Otto, Langer ve Beau de Rochas tarafından bulunup geliştirilmiştir Çok değişik kullanma yerleri olmakla beraber daha ziyâde otomobiller için îmâl edilmektedir
Benzin motorunun çalışma prensibi, bir silindir içinde yakılan gazların genişleyerek, yine silindir içindeki bir pistonu itmesi ve pistonun bu hareketinin, bir krank-biyel mekanizması ile dönme hareketine çevrilmesidir Silindir sayısı, kullanma yerine göre değişmektedir Çimen biçme makinalarında tek silindirli motorlar kullanılırken, silindir sayısı, otomobillerde genellikle 4 veya 6, uçaklarda 28 olmaktadır Benzin motorları iki zamanlı veya dört zamanlı olabilir Tam bir çevrim için krank mili, iki zamanlı motorlarda 360°, dört zamanlı motorlarda 720°döner </span>
|
|
|