|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
aim, bilgisayar, ders, destekli, kullanılan, study, yazılımı, öğretimde |
![]() |
Bilgisayar Destekli öğretimde Kullanılan Ders Yazılımı - The Aim of the Study |
![]() |
![]() |
#1 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Bilgisayar Destekli öğretimde Kullanılan Ders Yazılımı - The Aim of the Studybilgisayar destekli öğretimde kullanılan ders yazılımı - The aim of the study BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMDE BİR DERS YAZILIMIDEĞERLENDİRMESİ - EVALUATION OF COURSE SOFTWARE IN COMPUTER BASED INSTRUCTION Bu araştırmanın amacı; bilgisayar destekli öğretimde kullanılan ders yazılımlarından ELİTCLASS yazılımının yazılım değerlendirmede dikkate alınması gereken ölçütlere göre eğitsel nitelikte bir ders yazılımı olup olmadığını değerlendirmektir ![]() ![]() Araştırmada bilgisayar destekli eğitim uygulamalarında kullanılacak olan eğitim yazılımlarının sahip olması gereken özellikler ortaya konmuş, bu özelliklere uygun olan hazır bir ölçek belirlenmiş ve öğretmenlere uygulanarak araştırmanın verileri elde edilmiştir ![]() kültürel ve sosyal uygunluk v ![]() ![]() ![]() The aim of the study is to evaluate if ELİT CLASS, course software used in computer basedinstruction, has an educational function according to the necessary scales for assessment of course software ![]() ![]() ![]() ![]() devamı KAYNAK Cem GÜZELLER Akdeniz Ü ![]() ![]() ![]() ![]() Özgen KORKMAZ Ahi Evran Ü ![]() ![]() ![]() ![]() akademik
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Cevap : Bilgisayar Destekli öğretimde Kullanılan Ders Yazılımı - The Aim of the Study |
![]() |
![]() |
#2 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Cevap : Bilgisayar Destekli öğretimde Kullanılan Ders Yazılımı - The Aim of the StudyGiriş: Çağımız bilgi çağıdır ![]() yenilikler bilginin nitelik ve nicelik açısından sürekli gelişmesine neden olmuştur Bu terim, hem bilgisayar destekli öğretimdeki faaliyetleri hem de bilgisayarla düzenlenmiş öğretimdeki faaliyetleri içine alan ve bilgisayarın öğretimde kullanılmasını ifade eden genel bir terimdir![]() ![]() Bu da bilginin aşırı ve hızlı bir biçimde artmasına neden olmaktadır Geçmişte geleneksel ve tarıma dayalı yaşayan toplumlar, günümüzde sanayi ve bilgiye dayalı hale gelmiştir ve toplumların gelişmişlik düzeyleri demir-çelik üretimi ile ölçülürken, günümüzde bilgi toplumlarında bu ölçüt bilgisayar olmuştur Bilgi teknolojisi Wellington (3) tarafından “Bilginin üretilmesi, toplanması,![]() işlenmesi, yeniden elde edilmesi, yayılması ve korunması” olarak tanımlanmakta ve telefon, kablolu yayınlar, uydu aracılığı ile yayın, video diskler, bilgisayarlar ve yazılısözlü her türlü iletişimi içermektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Günümüzün eğitim sistemleri öğrenci merkezli bir eğitimi savunmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bilgisayarlar eğitim alanında; eğitim araştırmalarında, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde, ölçme ve değerlendirmede, eğitim hizmetlerinin yönetiminde ve öğretim alanında öğretme-öğrenme süreçlerinde kullanılmaktadır (5, 6, 7, 8, 9) ![]() Bilgisayarın son yıllarda hızlı bir şekilde gelişimi eğitim sistemimizi de etkileyerek sistemde bir takım değişikliklerin yapılması mecburiyetini doğurmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() Bilgisayarla çalışan öğrencilerin hemen hemen hepsinde büyük ve uzun dönemli bir ilgi gözlenmekte, öğrencilerin bilgisayarla çalışmaktan hoşlandıkları, zevk duydukları,yüksek güdülenme ile güç ve yorucu problemleri çözdükleri, çabuk öğrendikleri görülmektedir (11) Bilgisayarla öğretim, psikologlar tarafından geliştirilmiş yeni öğretme-öğrenme ilkelerinin eğitimciler tarafından programlı öğretim yöntemleriyle, elektronik araçlarla uygulanması esasına dayanmakta (13) ve öğretim sürecinde değişik uygulama biçimleribulunmaktadır![]() ![]() Bir eğitim aracı olarak bilgisayarların eğitim açısından üstün yönleri şunlardır ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() ![]() çok çeşitli bildirim simgesini durgun yada hareketli olarak kullanabilir ve çeşitli kaynaklardan yararlanabilir ![]() 4 ![]() ![]() 5 ![]() ![]() 6 ![]() ![]() 7 ![]() ![]() 8 ![]() bildirebilen eşsiz bir sınav aracıdır ve soruda üretebilir Bilgisayarların eğitim alanında öğretim sürecinde kullanılma biçimleri şu başlıklaraltında gruplandırılabilir (14):![]() • Bilgisayar Yönetimli Öğretim (Computer-Managed Instruction) • Bilgisayara Dayalı Öğretim (Computer-Based Instruction)• Bilgisayar Destekli Öğretim (Computer-Assisted Instruction) Bilgisayar Yönetimli Öğretim: Bilgisayarın, öğretimi planlama sınavları hazırlama, öğrencilere not verme ve değerlendirme gibi öğretimde doğrudan değil,ancak öğretimi ilgilendiren etkinliklerde kullanılmasıdır (10)![]() ![]() Bilgisayarın öğretimde öğretmene yardımcı olarak kullanılmasıdır devamı KAYNAK![]() ![]() ![]() Cem GÜZELLER Akdeniz Ü ![]() ![]() ![]() ![]() Özgen KORKMAZ Ahi Evran Ü ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|