Reklamcılık-Reklamcılığın Gelişimi |
11-20-2009 | #1 |
Şengül Şirin
|
Reklamcılık-Reklamcılığın GelişimiReklamcılık-Reklamcılığın Gelişimi Reklam, gazete, dergi, radyo ve televizyon gibi çeşitli kitle iletişim araçları ya da yollarda rastlanan afiş ve reklam panoları aracılığıyla iletilen bir duyurudur Reklamın başlıca amacı, reklamı yapılan mal ve hizmetlerin satın alınmasını sağlamaktır Reklamlar başka amaçlara yönelik de olabilir Bazı reklamlar yalnızca bilgi verir Örneğin, yerel bir gazetenin küçük ilanlar bölümünde yer alan satılık mal ilanları söz konusu malı kısaca tanıtır, ama satın alınması için yönlendirici reklamcılık tekniklerini kullanmaz Bazen de reklam veren satıcı değil, alıcıdır Örneğin, eleman arayan bir şirket ya da kişi, o elemanda bulunmasını istediği özellikleri sıralar ve bu özellikleri taşıyan kişileri çalıştıracağını duyurur Ne var ki, genelde reklamcılığın insanları belirli bir malı satın almaya özendirmekle ilgili olduğu söylenebilir Reklamcılığın Gelişimi Reklamcılık insanlık tarihinin çok eski dönemlerinde de vardı Eski Roma'da mandıraların duvarına, üzerinde keçi resmi olan bir tabela asılırdı Okulların önündeyse kırbaçlanan bir oğlan çocuğu resmi bulunurdu Daha sonra ayakkabıcılar dükkânlarının kapısına postal resmi asmaya ya da bazı satıcılar reklam için, sattıkları herhangi bir malın resmini çıngırak eşliğinde sokak sokak dolaştırmaya başladılar Bugün bildiğimiz anlamda reklamcılık, 15 yüzyılda matbaanın bulunuşuna bağlı olarak gelişme gösterdi Daha çok sayıda insanın okuma yazma öğrenmesiyle gazete satışları arttı Kitlelere yönelik reklamcılığın ilk başladığı yer gazetelerdi, ama bu konuda asıl gelişme 19 yüzyılda Sanayi Devrimi'ni izleyen yıllarda oldu Sanayi Devrimi ile fabrikalar daha fazla mal üretmeye başladı ve kentlerdeki nüfus büyüdü Böylece hem satılacak mal, hem de bu mallan satın alacak insan sayısı arttı Reklamcılık bu dönemde üretilen malların satışını kolaylaştırarak, ekonomik büyümeye katkıda bulundu 20 yüzyılın başlarında reklamcılık artık satış sürecinin en önemli araçlarından biriydi Satışını "reklama borçlu" olmak yaygın bir inanış oldu Reklamcılar radyoya ve II Dünya Savaşı'nın ardından televizyona da el attılar Kitle iletişim araçlarının gelişiminden önce reklamlar ancak birkaç yüz kişiye ulaşabilirken, bugün bir televizyon reklamı milyonlarca kişi tarafından izlenebilmektedir Reklam, malların pazarlanması ve satılmasında kullanılan araçlardan yalnızca biridir Mal satışında ürünün kendisi, fiyatı, ambalajı, dağıtımı ve mağazada sergilenişi gibi başka öğeler de önemlidir Pazarın paylaşımında üreticiler başka şirketlerle rekabet içindedir Yeni bir malın üretimine başlamadan önce, malın ne türden bir alıcıyı hedef aldığı ve rakip malın yerini alabilmesi için ne yapılması gerektiği pazar araştırmalarıyla saptanır Bu bilgiler daha sonra, reklam kampanyasının hazırlanışı sırasında değerlendirilir
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır
|
|