|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
beslenmesini, çocuk, etkiliyor, reklamlar |
![]() |
Reklamlar Çocuk Beslenmesini Nasıl Etkiliyor |
![]() |
![]() |
#1 |
yesimciwciw
|
![]() Reklamlar Çocuk Beslenmesini Nasıl EtkiliyorReklamlar Çocuk Beslenmesini Nasıl Etkiliyor Çocuklar, ailenin satın alma kararlarını ciddi anlamda etkiler ![]() ![]() Ancak reklamlarla birlikte hazır yiyecek, kalorili ve yüksek yağlı gıdaların, şekerli içeceklerin tüketiminin arttığı görülüyor ![]() Reklamlarda, Çocuk ve Beslenme Hacettepe Üniversitesi'nde 19 -20 Haziran tarihlerinde gerçekleşen Beslenme ve Diyetetik Günleri bilimsel programına Mezura ekibinden Diyetisyen Gamze Şanlı katıldı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yapılan birçok çalışma, çocuklara yönelik reklamlarda özellikle beş gıda sektörünün ön planda olduğunu gösteriyor ![]() ![]() Reklamlar ve obezite riski Dünya Sağlık Örgütü, Gıda ve Tarım Organizasyonu 2002 yılında reklamlarda besin içeriği düşük, enerji içeriği yüksek yiyecek ve içeceklerin pazarlanmasının obezite için önemli bir risk faktörü olduğunu bildirdi ![]() ![]() ![]() En fazla yiyecek reklamı etkiliyor 2000 yılı mart ayında Amerika'da yapılan bir değerlendirmede haftada bir kez yayınlanan çocuk programları arasında gösterilen reklamların yüzde 46'sının yiyeceklere ait olduğu görülmüştür ![]() ![]() ![]() ![]() Aynı çalışmada ebeveynlerin gözlem ve görüşlerine göre çocukların en fazla oyuncak ve gıda reklamlarından etkilendiği aktarılmıştır ![]() Pazarlama yöntemleri Geleceğin tüketicileri olan çocuklar, ailenin satın alma kararlarını ciddi anlamda etkilediği için reklamcılar özellikle çeşitli pazarlama teknikleriyle çocukları etkileri altına almayı amaçlamaktadır ![]() Genel olarak çocuklara yönelik yapılan gıda reklamlarında; televizyon, okulda - kantinde pazarlama, sponsorluklar, gizli reklam, internetten satış - pazarlama ve satış promosyonları gibi pazarlama yöntemleri kullanılmaktadır ![]() Yöntemlerden en çok kullanılan ve en popüler olanı ise çocukları en çok etkileyen TV reklamlarıdır ![]() ![]() İnternet üzerinden reklam, kontrol ve düzen altına alınmış değildir bu nedenle çocuklar, internette gezinirken verilen linkleri tıklayarak ürün reklamlarına da kolaylıkla ulaşabilirler ![]() Çocuklara yönelik reklamlarda çizgi film karakterlerinin kullanılması, ünlülere ya da oyuncak kazandıran yarışmalara yer verilmesi gibi pazarlama teknikleri çocuklar üzerinde oldukça etkili olmaktadır ![]() ![]() Verilen mesajlardan en çok etkilenen grup oldukları için çocuklar, reklamcılar için önemli bir hedef oluşturmaktadır ![]() Araştırmalar, çocuklarıyla alışverişe çıkan ailelerin yüzde 82'sinin fazladan harcama yaptıklarını ortaya koymaktadır ![]() ![]() Televizyon ve reklamların etkisi Uzmanlar, “Çocuklar sekiz yaşına kadar reklamla gerçek arasındaki ayrımı yapamazlar, ancak bebekliklerinin altıncı ayından itibaren farklı markalara ait olan logoları imgeleyebilir, iki yaşından itibaren de rahatlıkla tanıyabilirler” diyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
|
![]() |
![]() |
|