Constable, John (1776-1837) |
06-30-2009 | #1 |
Şengül Şirin
|
Constable, John (1776-1837)Constable, john (1776-1837) John Constable İngiltere'nin 19 yüzyılda yetiştirdiği en yaratıcı manzara ressamıdır Kendinden önceki Avrupalı sanatçıların, izleyiciye gerçeklik duygusu vermeyen manzara resimlerinden farklı olarak, doğayı olduğu gibi ve canlı bir biçimde yansıtan resimler yaptı Gökyüzünü, bulutların biçimlerini ve gölgelenişlerini kesik fırça vuruşları ve sıcak renkler kullanarak büyük bir ustalıkla betimledi Sanatçı çoğunlukla alçak tepeler, bulutlu bir gökyüzü, düz otlaklar, köy evleri gibi İngiltere' nin kırsal kesiminden görüntüleri konu aldı Constable birçok Avrupalı ressamın düşünce ve üslubunu önemli ölçüde etkilemiş bir sanatçıydı Constable East Bergholt'ta, Suffolk ilçesinde doğdu Babası, değirmenleri olan varlıklı bir toprak sahibiydi 17 yaşındayken babasının değirmenlerinde çalışmaya başladı Küçük yaşlarda resim yapmaya başlayan Constable resim öğrenimi görmek için 1795' te Londra'ya gitti Dört yıl sonra da Kraliyet Akademisi Okullan'na öğrenci olarak girdi 1802'de yağlıboyaya başlayan Constable,uzun bir süre ünlü ressamların yapıtlarını inceleyerek, resim tekniğini geliştirmeye çalıştı 30 yaşlarındayken, İngiliz kır görüntülerini resimlemekteki üstün yeteneğiyle adını duyurdu 1824'te, önemli bir sergi salonu olan Paris Salon'da sergilenen Saman Arabası ile altın madalya kazandı Aynı yıl Kraliyet Akademisi üyeliğine seçildi Fransız ressam Delacroix, Constable'ı "İngiltere'nin yüzaklarından biri" olarak nitelendirdi Constable bugün bile, Fransız ressamları ve eleştirmenlerince Fransız manzara resmini derinden etkilemiş bir sanatçı olarak kabul edilir Constable 1816'da Maria Bicknell ile evlenerek Londra'ya yerleşti Sanatçının bu evlilikten yedi çocuğu oldu 1828'de karısı ölünce çocukların sorumluluğunu tek başına üstlenmek zorunda kalan ressam yaşamı boyunca geçim sıkıntısı çekti Genç yaşta yitirdiği karısının acısını hiç unutamadı Constable'ın en tanınmış ve yetkin yapıtları Beyaz At (1819; Frick Koleksiyonu, New York), Mısır Tarlası (1826; Ulusal Galeri, Londra), Dedham Ovası (1828; İskoçya Ulusal Galerisi, Edinburgh) ve Hadleigh Şatosu' dur (1829; Paul Mellon Koleksiyonu, Virginia)
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır
|
|