![]() |
Planlama |
![]() |
![]() |
#1 |
yesimciwciw
|
![]() PlanlamaPLANLAMA Plânlama, bilindiği gibi geleceğe ilişkin kararların önceden alınmasıdır ![]() ![]() ![]() Birinci aşamada biri karar vermekten çok çeşitli kaynaklardan bilgi toplanır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Başarılı bir Halkla İlişkiler uygulaması ve etkinlikleri ancak diğer bölümlerle işbirliği ve dayanışma içinde hazırlanan plânlarla güç kazanır ![]() ![]() Bir işletmede Halkla İlişkiler plânlamasında izlenmesi gereken süreç altı maddeden oluşur ![]()
1 ![]() ![]() Bu konuda bir şey önermeden önce açıkça belirtmek gerekir ki konu ne olursa olsun, sonuçta nereye varılacağı ve skorun bilinmesi zorunludur ![]() ![]() ![]() ![]() 2 ![]() ![]() İşletmenin Halkla İlişkiler politikasına açıklık kazandırmak için özellikle ve öncelikle Halkla İlişkilerde izlenmesi gereken amaçların bilinmesinde yarar vardır ![]() + Halka bilgi vererek aydınlatma ve kuruluşun politikasını onlara benimsetme ![]() + Halkta işletmeye karşı daha olumlu tavır yaratma ![]() + İşletmeyle olan ilişkilerinde halkın işini kolaylaştırma ![]() + Alınacak kararların daha isabetli olmasını sağlayacak bilgileri halktan elde etme ![]() + Hizmetlerin görülmesinde halkın işbirliğini sağlama ![]() + Aksaklıkların saptanmasında ve giderilmesinde halkın öneri ve şikayetlerinden yararlanma ![]() + İşletme ile halk ilişkilerinde çıkan sorunları giderme yollarını arama ![]() + İşletmenin politika ve uygulamalarında halkın eğilimlerini dikkate alarak gerekirse kimi değişikliklerin gerçekleşmesine yönelik önerileri geliştirme ![]() 3 ![]() ![]() Halkla İlişkiler plânlamasında en önemli aşamalardan biri hedef kitlenin tanımlanmasıdır ![]() ![]() ![]() ![]() Halkla İlişkiler konusunda hazırlanacak plânda kampanya için gerekli para, kullanılacak iletişim araçları, çalıştırılacak personel, kampanya süresi, atılacak adımlar ve halka ulaştırılacak tanıtma mesajları ayrıntıları ile belirtilir ![]() Uzun süren kampanyalar hedef kitle üzerinde bıkkınlık yaratırken, kısa süreli kampanyalar ise mesajın yerleşmesine fırsat vermeyecektir ![]() 3 ![]() ![]() Halkla İlişkiler planlaması yapılırken yazılı ve sözlü hangi iletişim araçlarından yararlanılacağı önceden belirlenmelidir ![]() ![]() ![]() Halkla İlişkiler çalışmasının can alıcı noktalarından biri de mesajların hazırlanmasıdır ![]() ![]() ![]() 4 ![]() İşletmelerde genel fon tahsilatları, ayrıntılı bütçeler mevcut olmasına rağmen halkla ilişkiler işlevini yerine getirmede ve yürütmede nelere, ne kadar harcanacağının dökümü yapılmalıdır ![]() ![]() Büyük bir işletmede bulunan Halkla İlişkiler departmanına ait tipik bir yıllık bütçe genelde aşağıdakilerden oluşur: • Saat ücreti esasına dayalı staf ücretleri ![]() • Kendi hesabına çalışan yazar, fotoğrafçı gibi kişilerin ücretleri ![]() • Danışma ücretleri ![]() • Stüdyo ücretleri ![]() • Film yapımcıları ve diğer ilgililerin ücretleri ![]() • Basın/Yayın ücretleri ![]() • Dağıtım, postalama ve telefon ücretleri v ![]() ![]() 5 ![]() Sonuçları değerleme, her fonksiyonda olduğu gibi, Halkla İlişkiler Fonksiyonu içinde uygulamada farklılıklar gösterir ![]() • Sürükleyici olaylara ve hikayelerdeki durum, okuyucu adedi ve organizasyon gösterimlerine TV izleyicisinin ilgisi ![]() • Kamuoyu araştırmalarıyla ölçülerin düşünce değişimleri veya iyi bir imaj yaratmadaki başarı oranı ![]() • Bölge satış elemanlarınca raporlarda belirtilen düzelmiş olan satıcı tutumları ![]() • Eğitsel Halkla İlişkiler çabalarının ve reklam kampanyalarının başarısı ![]() • Ziyaretler ve ilgili görüşmeleri izleyen daha etkin, sıcak ve sempatik yayın anlayışı ![]() • Soru–anket kartlarındaki cevaplardan çıkarılan (ev mecmualarına olan) okuyucu ilgisi ![]() • Daha önce işletmeye yönelik saldırgan ve negatif eleştirilerde ve şirkete karşı olan kişilerde izlenen düzelmiş ve olumlu tutumlar ![]() • Mamül, hizmet, personel veya dağıtıma yönelik eleştirilerin geri iletimi veya şikayetlerin geri iletimdeki düşüş ![]() 6 ![]() Plânlama / Programlama çalışmalarında bir zaman tablosunun geliştirilmesi de yararlı olacaktır ![]() ![]()
__________________
|
![]() |
![]() |
|