![]() |
Türkler'i İnce Belli'yle Kandırıyorlar... |
![]() |
![]() |
#1 |
yesimciwciw
|
![]() Türkler'i İnce Belli'yle Kandırıyorlar...![]() TÜRKLER'İ 'İNCE BELLİ'YLE KANDIRIYORLAR ![]() ![]() ![]() Gurbetcilerimizin en duygusal yaklaştığı konu kültür değerlerimizdir ![]() ![]() ![]() Almanlar, Türklere yönelik reklamlarda "helâl gıda, bıyık, nazar boncuğu, kalabalık aile, ince belli çay bardağı" gibi kültür değerlerini kullanıyor ![]() Yaşar Üniversitesi (YÜ) Araştırma Görevlisi İçten Duygu Çallı, Almanya'da yaşayan Türklere yönelik televizyon reklamlarını, doktora tezinin konusu yaptı ![]() ![]() YÜ İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü'nde görevli olan Çallı, Anvers ile Erciyes üniversitelerinin ortaklaşa düzenlediği 2 ![]() ![]() ![]() ![]() Almanya'da yaşayan Türkleri hedef alan reklamların hangi kültür öğelerini kullandığının incelendiği, "Kültürel Uyum Çerçevesinde Almanya'da Yaşayan Türk Göçmenlerin Alman Reklamlarında Temsili" başlıklı çalışmasıyla bildiri sunması için katılımı kabul edilen İçten Duygu Çallı, çalışması için Alman televizyon kanallarında yayınlanan reklamları 8 ay boyunca seyretti ![]() Doktora tezine konu olan çalışması için Almanya'da yaşayan ablası ve ailesinden esinlendiğini söyleyen Çallı'nın araştırmasından ilginç sonuçlar çıktı ![]() Alman ürünlerinin reklamlarında, son dönemlerde "helâl gıda" vurgusunun bilinçli olarak çok sık yapıldığını belirten Çallı, "Almanya'nın en ünlü çocuk şekeri markalarından biri ürünlerinde helâl maddeler kullandığını, 'Tonton Türk Bakkal Amca' karakteri ve 'Türklere helâl olsun' sloganıyla reklamlarda öne çıkarmasının ardından, satışlarında yüzde 100'e varan artış olmuş ![]() ![]() ![]() Çallı, Alman firmalarının ürün reklamlarındaki Türk milliyetçiliği ve din hassasiyetine başka bir örnek olarak da Türklerin en çok kullandığı araba markalarından biri olan Mercedes reklamında, Alman plakalı bir arabanın İstanbul'da seyahat ederken gösterilmesini verdi ![]() Almanya'da yaşayan yeni Türk neslin kültür ikileminin de reklamlarda çok sık kullanılan bir unsur olduğunu vurgulayan Çallı, "Bir Alman posta şirketinin reklamında, Karadenizli bir aile imajıyla son kuşağın yaşadığı kültür ikilemi, dil unsuru kullanılarak anlatılmıştır ![]() ![]() ![]()
__________________
|
![]() |
![]() |
|