05-30-2009
|
#1
|
Şengül Şirin
|
E-Avrupa’ya Hangi Olaylar Yön Veriyor?
Accenture’ın geçen yıl gerçekleştirdiği araştırmaya kıyasla bu yıl yöneticilerin %50’sinden fazlası e-ticaret girişimlerinin başarılı olduğunu belirtmektedir şirketlerin yaklaşık yarısı pazar koşullarındaki değişikliklere cevap verecek şekilde e-ticaret girişimlerinde düzeltmeler yaptıklarını bildirmiştir şirketlerin %82’si 3 yıl sonra yeniliklere daha bağımlı hale geleceklerine inanmaktadır Gizliliğin e-ticarete engel olduğuna inananlar, geçen yılki araştırmada %42 iken bu yıl %26’ya düşmüştür Yöneticilerin %83’ü son 3 yılda e-ticaret yöntemlerinde yaşanan değişimlerin önümüzdeki 3 yıl içerisinde çok daha yoğun yaşanacağını düşünmektedir
şirketlerin %61’i yeni e-ticaret yöntemlerini benimsemelerine engel olan faktörün mevcut e-ticaret girişimlerini uygulamaya ayırdıkları zaman olduğunu belirtmektedir Bu bağlamda sermaye yetersizliğini dile getirenlerin oranı %42, e-ticaret deneyimlerinin zayıf olduğunu söyleyenlerin oranı %34, rakiplerinin girişimlerini bekleyip değerlendirme yapmak isteyenlerin oranı ise %30 olarak belirlenmiştir Öte yandan Accenture’ın araştırması ilginç bir sonucu daha ortaya çıkarmaktadır: Avrupa ve ABD’de son 4 yılda geleneksel e-ticareti benimseme süreci 1 yıla düşmüştür
Aşağı yukarı her 3 yöneticiden 2’si e-ticaretin şirketlerinde yerleşik bir konum aldığını vurgulamaktadır şirketlerin %46’sı ise insan kaynakları işlemlerini desteklemek için e-ticaretten yararlandığını ifade etmiştir Yöneticilerin %80’i e-ticaretin son 3 yıla oranla gelecek 3 yılda daha büyük değişim geçireceğini beklerken, Avrupalı yöneticilerin %68’i, ABD’li yöneticilerin ise %85’i geçmişte yapılan yanlışlıklardan dersler çıkardıklarını belirtmektedir Bununla birlikte yöneticilerin %63’ü, e-ticareti yoluna koyma süresinin beklenenden daha uzun sürdüğünü söylemektedir Farklı sistemlere entegre olmanın karmaşıklığını dile getirenlerin oranı ise %65’tir Bu şikayeti ileri süren yöneticilerin %58’i iş yöntemlerini tasarlamanın karmaşıklığını da dile getirmektedir %57’si ise kendi şirketlerindeki dirençten şikayet etmektedir
Avrupalı yöneticilerin %44’ü B2B pazaryerlerinin alıcı-satıcı ilişkilerinin tümüne bir platform oluşturacağına inanıyor şirketlerin %92’sinin belirttiğine göre varolan müşterilerine daha iyi hizmet verebilmek için yeni e-ticaret yöntemlerini takip edeceklerdir şirketlerin %77’si yeni gelir kaynakları sağlamak amacıyla yeni e-ticaret yöntemlerine yöneleceğini belirtirken, %65’i bu yöntemlere operasyon giderlerini düşürmek için yönelecektir Finansal hizmet sektörü ise yeni teknolojiye en istekli grubu oluşturmaktadır: 3 yıl içinde kablosuz ticaret girişimi başlatmayı düşünen finans şirketlerinin oranı %66 olarak görülmektedir
şirketlerin %70’i geçmişte e-ticaret girişimlerini geliştirirken beceri açığı yaşadıkları vurgulamaktadır Öte yandan Avrupalı yöneticilerin %28’i, Japon yöneticilerin ise %13’ü 3 yıl sonra kablosuz ticarette ABD’nin lider olacağını düşünmektedir
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır
|
|
|