|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
iddialarına, iett, metrobüs, müdürü, verdi, yanıt |
![]() |
İett Müdürü Metrobüs İddialarına Yanıt Verdi |
![]() |
![]() |
#1 |
yesimciwciw
|
![]() İett Müdürü Metrobüs İddialarına Yanıt Verdi![]() IETT MÜDÜRÜ METROBÜS IDDİALARINA YANIT VERDİ İETT Genel Müdürü Mehmet Öztürk, metrobüs hattında kullanılan Hollanda'dan ithal "Phileas" marka metrobüs araçlarıyla ilgili iddialara ilişkin, "Kaynaklar ve hat müsait olsa ben yine alırım ![]() ![]() ![]() İETT'nin Edirnekapı Garajı'nda basın toplantısı düzenleyen Öztürk, metrobüs hattında testleri ve teslimatları tamamlandıkça hizmete alınan ve şu anda 23 adede ulaşan Phileas'ların günde 750 bin yolcuya hizmet verdiğini söyledi ![]() Öztürk, aracın hızı 70-80 kilometre iken ön tekerleklerinden birinin lastiğinin parçalanması veya patlaması halinde bile aracın hattan çıkmadığını, bu derece güvenli olduğunu vurguladı ![]() Teknik şartnameye göre aracın asgari yolcu taşıma kapasitesinin 200 kişi olduğunu, 280 yolcuya kadar sıkıntı olmadan çalışabildiğini kaydeden Öztürk, yolcu sayısının Avrupa normlarında metrekareye 6, İskandinav ülkelerinde 4, İstanbul'da ise 8 kişi olarak hesaplandığını anlattı ![]() Öztürk, kavisli yerlerde butona basılarak aracın yükseltildiğini, ancak yanlış butona basılması halinde aracın yere oturduğunu belirterek, şoförün paniğe düşmesi halinde aracın stop edeceğini kaydetti ![]() Gazetecilerin, Phileas'ların birkaç kez yolda kaldığını söylemeleri üzerine Öztürk, "Orada yapılacak şey, araç stop ettikten 15 saniye sonra tekrar çalıştırmaktır ![]() ![]() ![]() Öztürk, bir maç çıkışında insanların araca fazla yüklenmesinden dolayı "şaft dağıtması" durumu yaşandığını, başka bir aracın ise Haliç Köprüsü'nde şoför hatasından dolayı arızalandığını kaydetti ![]() Phileas'ların, yüzde 2,5 eğimde saatte 40, yüzde 12 eğimde saatte 15 kilometre hıza ulaşabildiğini vurgulayan Öztürk, bu araçlarla Gümüşsuyu'ndaki yokuşta, içinde 250 kişi bulunurken deneme yapacaklarını bildirdi ![]() Arızalar ![]() ![]() ![]() Bu sabah iki ayrı metrobüste kapılarla ilgili yaşanan arızaların nedeninin sorulması üzerine de Öztürk, kapıların hareketinin optik sensörle sağlandığını, yakınında bir şey olması halinde kapının kapanmadığını ve buna bağlı olarak araçların çalışmadığını anlattı ![]() Öztürk, yaklaşık 35 tonluk bu araçların ayın tekerlek izinde günde 18 sefer yaptığını, bu nedenle metrobüs sisteminde özel asfalt kullanıldığını kaydetti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 18 kilometrelik hafif raylı sistemin maliyetinin 900 milyon dolar olduğuna dikkati çeken Öztürk, 18 kilometrelik bu hattın araç alım dahil kilometre maliyetinin 8,5 milyon dolar olduğunu söyledi ![]() Bu sistemin hem işletme hem yatırım maliyetinin düşük olduğunu vurgulayan Öztürk, "20 yıllık ekonomik ömrü boyunca bu araç, muadili var sayılan Capacity'den de körüklü otobüsten de çok daha ucuz" dedi ![]() Öztürk, Phileas marka araçların 23'ünün hatta olduğunu, garajdaki 15 araçtan her gün birinin test edilerek hatta çıkarılacağını ve 12 adet aracın daha getirileceğini bildirdi ![]() CHP Grup Başkan Vekili Kemal Kılıçdaroğlu'nun, "metrobüs ihalesinin adrese teslim olduğu" iddialarına ilişkin de Öztürk, "Bu teknolojideki araç, sadece oradaki merkezde üretiliyor ![]() ![]() ![]() Hattın uzatılması Metrobüs hattının Avcılar'dan Beylikdüzü'ne kadar uzatılmasının düşünüldüğünü hatırlatan Öztürk, yolcu yoğunluğu artacağı için sistemin metroya dönüştürülmesi gerekeceğini söyledi ![]() Öztürk, "20 yıllık ekonomik ömrü boyunca yatırım ve işletme maliyeti muadillerinden çok daha ucuz olmasına rağmen benim işime gelmiyor ![]() ![]() ![]() Capacity, Citero ve körüklü otobüsler ile Phileas'ın 20 yıllık işletme maliyetleri karşılaştırıldığında, solo otobüsün 20 yıllık işletme maliyetinin 542 ![]() ![]() ![]() Öztürk, "'Avcılar-Söğütlüçeşme hattı Beylikdüzü'ne bağlandığında 1 milyon 100 bin artı yolcu gelecek ![]() ![]() ![]() ![]() Tanıtım turunda arıza! ![]() ![]() Toplantının ardından Öztürk, gazetecilerle birlikte Phileas aracına bindi ![]() ![]() ![]() Tanıtım turu yapan metrobüs aracı, dönüşte Edirnekapı durağında bir aracın arıza yapmasından dolayı arka arkaya dizilen otobüsler yüzünden durmak zorunda kaldı ![]() ![]() Gazetecilerle Edirnekapı Garajı'na gelerek turu tamamlayan Öztürk, durakta bir Phileas aracının, şoförün yanlış butona basmasından dolayı arıza yaptığını söyledi ![]() Öztürk, "Yine yanlış butona basma meselesi ![]() ![]() ![]()
__________________
|
![]() |
![]() |
|