![]() |
Kat Hizmetleri |
![]() |
![]() |
#1 |
ysnkrks
|
![]() Kat HizmetleriKAT HİZMETLERİ Bir otelin temizlik, tertip, bakım, dekorasyon gibi iş ve işlemlerinin yürütüldüğü, planlanıp proglamdığı bölüme kathizmetleri ( house keeping ) denir ![]() KAT HİZMETLERİ DEPARTMANININ ÖNEMİ Otel işletmelerinde bulunan çeşitli alanların temizlik, düzen ve bakımından sorumlu olan kat hizmetleri departmanı, otelişletmeleri organizasyonunda önemli bir yere sahıptır ![]() • GELİR KAYNAĞIDIR : Otel gelirinin önemli bir kısmı, oda satışlarında ve işletmedeki yan hizmet ünitelerindeki satışlarından elde edilmektedir ![]() • MÜŞTERİ TATMİNİ SAĞLAR : Bu bölümün bir diğer önemli görevilerinden biri, müşterilere gerekli konforu, sıcak ilgiyi, temizliği ve rahat bir ortamı sağlayarak O'nları evlerindeki kadar rahat bir atmosverde ağarlamaktır ![]() • MÜŞTERİYE EN UZUN SÜRELİ HİZMETİ SAĞLAR : Müşteri, otelde konakladığı sürenin önemli bir bölümünü odasında uyuyarak, dinlenerek ya da lobi, TV ![]() ![]() ![]() ![]() • PAZARIN GERİ GELMESİNE YARDIMCI OLUR : Müşteri otelde konakladığı süre içerisinde kendini evinde gibi rahat ve mutlu hissederse, bir sonraki seyahatinde tekrar aynı oteli tercih edecektir • OTEL YATIRIMINI KORUR : Kat hizmetleri departmanı otelişletmesindeki birçok alanın bakımı, düzeni, temizliği ve dekorasyonundan sorumludur ![]() • EN GENİŞ BÜTÇEYE SAHIPTIR : Kathizmetleri departmanı en geniş çalışma alanına ve çok sayıda personele sahıp olması nedeni ile gelecekte ihtiyaçduyulacak fazla material ve işgücü talebini tahmin edildiği geniş bir bütçeye sahiptir ![]() KAT OFİSİ VE DEPOSU Kat hizmetlilieri görevlilerinin günlük çalışma hazırlıklarını tamamladıkları, araç ve gereçlerini sakladıkları yeri geldiğinde dinlendikleri bölümdür ![]() ![]() Depolar ayrıca, tek oda halinde olabilirler ![]() ![]() Araç-gereçler satın alındıktan sonradepolanması önemli bir konudur ![]() ![]() ![]() Kat hizmetlerinin esası, temizlik, sağlık, tertip ve düzendir ![]() ![]() Depo ve ofis seçiminde şu noktalara dikkat edilmelidir : • Kuru olmalı, mümkünse havalandırma sistemi ile donatılmalı; çünkü rutubet ve nem madeni eşyaların paslanmasına, çürümesine yol açar ![]() • Kolay temizlenip, silinebilecek özellikte olmalıdır ![]() • Her araç ve gerecin düzgün şekilde yerleştirilmesi yerden tasarruf elde edilebilmesi için duvarda dolap ve raflar bulunmalı ![]() • Dolap ve raflar duvara sıkı şekilde monte edilmelidir ![]() • Dolaplardan bir kaçı kilitlenmeli, buraya tehlikeli ( fare zehiri, kimyasal çözücüler,vb ![]() ![]() • Birden fazla oda görevlisi kullanacaksa, herkezin yerini belirten etiketler konulmalıdır ![]() • Alçak bir musluğun olması gereklidir; ağır kovaların doldurulabilmesi için ![]() • Oda görevlilerinin ellerini yıkamaları için, sıcak-soğuk su musluğu bulunan, mümkünse ızgaralı lavabo olmalı ![]() • Fırçaları ve ıslak temizlik bezlerini asmak için çengel veya askılar olmalı ![]() • Toptan alınan ilaçlar ambalajı ile rafa konulmalıdır ![]() • Temizlik kovaları, düzenli şekilde raflara yerleştirilmeli, ıslak olanlar yan konulmalıdır ![]() Depoya yerleştirirken; • Ağır eşyalar daima aşağı raflara konulmalıdır ![]() • Alınması kolay hafif ve az kullanılan eşyalar yukarı raflara konulmalıdır ![]() • Etikeki düşmüş, tehlikeli ilaçlar, etiketlenmelidir çünkü bir kazaya gitmemek için ![]() • Zehirli ve yakıcı ilaçlar kilitli dolaba konulduktan sonra, üzerine ''Dikkat Dangereous '' kelimeleri yazılı etiketler yapıştırılmalıdır ![]() • Günlük temizlik kutusu, kolay alınabilir yerde olmalıdır;sürekli kullanıldığından dolayı ![]() • Elektirik süpürgeleri vb ![]() ![]() Kat ofisleri ile Kat hizmetleri arasındaki ilişki Kat hizmetleri departmanının iç kordinasyonu olarak da adlandırılan bilgi alış verişinde, kat hizmetleri yönetimiyle kat ofisleri arasındaki bilgi akışı ifade edilmektedir ![]() ![]() ![]() KAT HİZMETLERİNDE KULLANILAN FORM VE ÇİZELGELER • Arıza Bildirim Formu: Oda görevlileri, kat şefleri tarafından tesbit edilen arızalar, onarım gerektiren yerler ''Arıza Formları'' vasıtasıyle yazılı ve saati belirtilerek teknik servise imza karşılığı bildirilir ![]() Yine, kat departmanı tarafından kısa periyotlarla kullanılan ve teknik servise gönderilen ''katlar arıza bildirime föyü'' de önem taşımaktadır ![]() • Grup Bilgi Formu Her grup için ayrı ayrı düzenlenir ![]() ![]() Bu form ilgili bütün departmanlara gönderilir ![]() Otelin kat hizmetleri temel alınarak kat ofisinde eksilen malzemelerin yenilerini isteme amaçlı fiştir ![]() Departman müdürünün, kontrol eden kişinin, onaylayanın imzası ve malzemelerle ilgili bilgiler bulunur ![]() • House Keeper Raporu Katlardaan toplanan raporlarla, resepsiyondan gelen, otelden ayrılacak müşteri listesini karşılaştırarak bilgiler C/O-OK raporuyla resepsiyona ulaşılır ![]() Sabah saat 10 ![]() ![]() Kayıp Bulunmuş Eşya Raporu Odalarda unutulan müşteri eşyaları için düzenlenen formlardır ![]() FORMLARDA KULLANILAN ÖNEMLİ KISALTMALAR VE ANLAMLARI V ![]() ![]() ![]() O ![]() ![]() DND Lütfen odamı şimdi şimdi hazırlayın V ![]() ![]() C\O Ayrılış O Kalan oda OOO Arızalı kullanılmış oda C/in Müşterinin otele girmesidir ![]() FLOOR Kat BOŞ Boş X Meşgul V Bagaj yoktur DEPART ![]() |
![]() |
![]() |
|