|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
208, edebiyat, kitabındaki, sayfa, sorular, sınıf |
![]() |
Sayfa 200-201-203-207-208 - 11. Sınıf Edebiyat Kitabındaki Sorular |
![]() |
![]() |
#1 |
[KAPLAN]
|
![]() Sayfa 200-201-203-207-208 - 11. Sınıf Edebiyat Kitabındaki SorularSAYFA 200 : c ![]() 1)Milli edebiyat dönemi anlatmaya bağlı edebi metinler ve Servetifünun dönemi anlatmaya bağlı edebi metinler benzerliklerlay örgüsü kişiler zaman ve mekandan oluşan bir yapı farklılıklar: YAPI milli edebiyat dönemi:bir farklılık söz konusu değildir ![]() servetifünun dönemi:bir farklılık söz konusu değildir ![]() TEMA milli edebiyat dönemi:milli milliyetçi ve toplumsal konular servetifünun dönemi:bireysel temalar DİL VE ANLATIM milli edebiyat dönemi:sade bir dil servetifünun dönemi:sanatlı ve ağır bir dil 3 ![]() 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() Sayfa 201 Ölçme Ve DEğerlendirme: 1)Y D D 2)D 3)E 4)Sinekli bakkal = halide edip adıvar Sodom ve Gomore = yakup kadri karaosmanoğlu Sürgün=refik halit karay SAYFA 203 B ![]() Hazırlık Milli Edebiyat dönemi metinlerindede tiyatro dilinin ,halka hitap edildiği için sade olması gerekir ![]() İnceleme: SAYFA 207 1)Köprülüler adlı metnin olay örgüsü şöyledir: -yeniçeri mehmetin esir düşmesi -yeni çeri mehmetin karısı marinin manastıra kapatılmak istenmesi -türk gemilerinin kuşatma için gelmesi -yeniçeri mehmet ile karısının kurtarılması -yeniçeri mehmetin babasının ortaya çıkması -köprülü ile morozinin konuşması -köprülü ile morozinin anlaşma imzalaması 2)anlatılanların metinde geçtiği şekliyle yaşanması mümkün değildir ![]() ![]() 3)metindeki olay örgüsü tarihsel gerçekliğe kurmaca gerçeklik kazandırmak amacıyla oluşturulmuştur ![]() 4)a)Yeni çeri mehmet, mari, köprülü fazıl ahmet paşadır ![]() b)metindeki bu kişiler ana karakterler olarak olay örgüsünün merkezinde bulunurlar ![]() c)ana karakterler anlatılmak istenen tarihsel gerçekliğin verilmesinde kullanılan, her yönden idealize edilmiş kişilerdir ![]() 5)metindeki kişiler ile metnin yazıldığı dönem arasında , dönemin milliyetçilik akımının etkisi bakımından bir ilişki vardır ![]() 6)anlatılan olay 17 ![]() ![]() 7)metinde anlatılmak istenenlerin yarıntılı, tasvir ve tahlillerle daha rahat anlatılması, yazara daha geniş bir hareket alanı sağlanması bakımından düz yazı halinde kaleme alınmıştır ![]() 8)- 9)Metnin teması türk askerinin kahramanlığıdır ![]() a)tema tarihsel gerçeklik bakımından gerçeklikle ilişkilidir ![]() b)tema , dönemdeki türkçülük akımıyla ilişkilidir ![]() SAYFA 208 10 )metindeki kişiler yapının unsurlarındandır ![]() ![]() ![]() ![]() 11)- 12)- 13)Musahipzade Celal Türk tiyatro ve oyun yazarı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tercüme Odasındaki memuriyeti sırasında tiyatroyla ilgilenmeye başladı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çeşitli vazifelerde bulunduktan sonra Üsküdar Defterdarlığındaki vazifesinden 1923′te emekli oldu ![]() ![]() ![]() ![]() Hemen hemen bütün tiyatroları Darülbedayi’de ve İstanbul Şehir Tiyatrolarında oynandı ![]() ![]() ![]() ![]() Musahipzade Celal, güldürme gücünün ötesinde bir sanat değeri taşımayan eserlerinde, umumi çizgisi itibariyle Şinasi’nin açtığı yerli komedi çığırını devam ettirdi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dil ve üslup bakımından da edebi bir değeri olmayan Musahipzade Celal’in eserleri dikkatsiz, aceleyle ve itinasız olarak kaleme alınmıştır ![]() ![]() Hayatının son döneminde İstanbul Şehir Tiyatrosunun Kütüphanesinde vazife yapan Musahipzade Celal’in (Son yıllarda yazdığı tiyatronun dışında) bir kitabı, önceki çalışmalarıyla kıyas edilirse, Osmanlı tarihine daha objektif, hatta daha bir sempatiyle yaklaştığını gösterir ![]() ![]() ![]() 13 Şubat 1952′de 40 ![]() ![]() Eserleri: Tiyatro türündeki eserleri şunlardır: Türk Kızı, Köprülüler, İstanbul Efendisi, Lale Devri, Macun Hokkası, Yedekçi, Kaşıkçılar, Atlı Ases, Demirbaş Şarl, İtaat İlamı, Moda Çılgınlıkları, Fermanlı **** Hazretleri, Aynaroz Kadısı, Kafes Arkasında, Bir Kavuk Devrildi, Mum Söndü, Pazartesi… Perşembe, Gül ve Gönül, Balaban Ağa, Selma, Genç Osman ![]() 1936′da iki ciltte toplanan 18 oyunundan geniş bölümler, Orhan Hançerlioğlu’nun incelemesiyle birlikte 1970′te Musahipzade Celal-Bütün Oyunları adıyla yayınlandı ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|