Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Genel Konular

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
ayet, çelişkili, kerimde, kuranı, yoktur

Kur'anı Kerim'de Çelişkili Ayet Yoktur..

Eski 04-30-2009   #1
meLankoLik_asaLet
Icon1861

Kur'anı Kerim'de Çelişkili Ayet Yoktur..



Kur'anda çelişki olmaz


Ateist diyor ki:
Sual: Kur'anın bazı âyetleri niye çelişkilidir?
CEVAP
Bir karıncayı yaratmaktan aciz birinin, kâinatı bir nizam içinde yaratan ve devam ettiren Yaratıcıya böyle söylemesi ne kadar ahmaklıktır Bu koca kâinatı görüyorlar da, bunun bir yaratıcısının bulunduğunu kabul etmiyorlar

ALLAH'ın kelamında tenakuz [çelişki] olmaz Cenab-ı ALLAH buyuruyor ki:
(Eğer o [Kur'an-ı kerim] ALLAH'tan başkası tarafından [gelmiş] olsaydı, elbette onda tutarsız [uyumsuz] çok şey bulunurdu) [Nisa 82]

Eshab-ı kiramdan birkaç zat, bir âyet-i kerime üzerinde farklı yorumlar yaparken, Resulullah efendimiz çıkageldi ve buyurdu ki:
(Sizden önceki ümmetler, ALLAH'ın gönderdiği kitabı yanlış yorumladıkları için helak olmuştur Bu Kur'anın bir kısmı, diğer bir kısmına zıt değildir Anlayamadığınız yerleri bilenlerden sorun!) [İ Ahmed]

Peygamber efendimiz, kimseden bir şey öğrenmemiş, hiç yazı yazmamış iken ve geçmişlerden ve etraftakilerden haberi olmayan insanlar arasında hasıl olmuş iken, Tevrat'ta ve İncil'de ve bütün başka kitaplarda yazılı şeyleri bildirdi Geçmişlerin hâllerinden haber verdi Her dinden, her meslekten ileri gelenlerin hepsini hüccet ve burhanlar ile susturdu En büyük mucize olarak Kur'an-ı kerimi ortaya koydu ALLAHü teâlâ, Resulüne buyuruyor ki:
(Sen [Kur'an gelmeden] önce bir kitap okumuş ve elinle onu yazmış değildin Eğer öyle olsaydı müşrikler, [Kur'anı başkasından öğrenmiş veya önceki semavi kitaplardan almış] derler ve [Yahudiler de, Onun vasfı Tevrat'ta ümmidir, bu ise ümmi değil diye] şüpheye düşerlerdi) [Ankebut 48]

Kur'an-ı kerimde çelişki yoktur ve olamaz Kur'an-ı kerim, her cahilin kolayca anlayacağı basit bir kitap değildir Kur'an-ı kerimin tercümesini okuyup da, hüküm çıkarmaya çalışmak çok yanlış olur

Alıntı Yaparak Cevapla

Cevap : Kur'anı Kerim'de Çelişki Yoktur..

Eski 04-30-2009   #2
meLankoLik_asaLet
Varsayılan

Cevap : Kur'anı Kerim'de Çelişki Yoktur..



Ateist diyor ki:
Sual: “Kur’an çelişkilerle doludur, ALLAH kelamı olsa, bir yerde ben, bir yerde biz, bir yerde o diye söylemez Mesela Fatiha’da alemlerin rabbi diye üçüncü şahıs olarak söylüyor
CEVAP
Bu ateistin ifadeleri, din düşmanlığının yanında, kendi cahilliğini sergilemektedir Fatiha bir duadır Müminlerin nasıl dua etmesi gerektiği bildirilmektedir Meali şöyledir:

Âlemlerin rabbi, ceza gününün tek sahibi, rahman ve rahim olan ALLAH’a hamd olsun Ey rabbimiz, sana kulluk eder ve yalnız senden yardım dileriz Bizi nimet verdiğin kimselerin doğru yoluna ilet, gazaba uğrayanlarla sapıtanların yolundan uzak tut

Kur’anda ben, biz, o gibi ifadelerin kullanılışı hakkında İsmail Hakkı Bursevi hazretleri buyuruyor ki:
Sultanların dört türlü konuşma tarzı vardır:
1- Ben yaptım der
2- Biz yaptık der
3- Kendinden bahsetmeden (Şunlar emredildi) der
4- Yalnız unvanı ile (Sultanınız size şunu emretti, şunlar size yasak kılındı) der Üçüncü şahıs olarak, o diye de bildirir

ALLAHü teâlânın, bazen ben, bazen biz demesi, halkın aşina olduğu sultanlara mahsus bir hitap tarzıdır O, sultanlar sultanıdır Yukarıdaki gibi dört tarzla da hitap etmiştir Kur’an-ı kerimden üçer örnek verelim:

1- Ben dediğine örnekler:
Yalnız benden korkun (Bekara 40)

Ben tevbe edenin tevbesini kabul ederim (Bekara 160)

Kullarım beni sorarlarsa, bilsinler ki ben, onlara yakınım Benden isteyenin, bana dua edenin duasını kabul ederim (Bekara 186)

2- Biz dediğine örnekler:
Biz şükredenlerin mükafatını vereceğiz (Al-i İmran 145)

Biz kâfirler için perişan edici bir azap hazırladık (Nisa 37)

Biz Cehennemi kâfirler için bir zindan yaptık (İsra 8)

3- Kendinden bahsetmeden verdiği emirlere örnekler:
Oruç size farz kılındı (Bekara 183)

Evli kadınlarla evlenmeniz de haram kılındı (Nisa 24)

Namaz, müminlere belirli vakitlerde farz kılınmıştır (Nisa 103)

4- Üçüncü şahıs olarak bildirdiğine örnekler:
ALLAH ki sizi yarattı (Rum 40)

O Rab ki, yeri sizin için bir zemin, göğü de bir tavan yaptı (Bekara 22)

O, yerde ne varsa hepsini sizin için yarattı (Bekara 29)

ALLAHü teâlânın Ben demesi yüce zatına göre, Biz demesi, isim ve sıfatlarına göredir İsim ve sıfatlarının çokluğu zatının birliğine zıt değildir Çünkü isim ve sıfatların hepsi, zata aittir (Ruh-ul-beyan c1, s37)

Alıntı Yaparak Cevapla

Cevap : Kur'anı Kerim'de Çelişki Yoktur..

Eski 04-30-2009   #3
meLankoLik_asaLet
Varsayılan

Cevap : Kur'anı Kerim'de Çelişki Yoktur..



Ateistler, kendi aralarında âyetlerde çelişki aramışlar Bazı âyetlerin çelişkili olduğunu iddia ediyorlar Ateist postuna bürünen misyoner diyor ki:
Sual: İnsanın yaratılışı, Kur’anda çamurdan, topraktan, sudan falan denilerek on çeşit farklı ifade vardır Bunlar çelişki değil mi? İşte âyetler:

1- Döllenmiş Yumurta
O, insanı alekadan yarattı (Alak 2) [Aleka’yı, embriyo, döllenmiş yumurta veya kan pıhtısı olarak tercüme edenler oluyor]

2- Nutfeden
O insan, [rahme] akıtılan meninin içinden bir nutfe [sperm] değil miydi? (Kıyamet 37)
Rahimlere atılan meniden insanı yaratan siz misiniz, yoksa biz mi? (Vakıa 58-59)
O, insanı bir damla nutfeden [spermden] yarattı (Nahl 4)
Biz insanı katışık bir nutfeden [sperm ile ovumun birleşmesinden] yarattık (İnsan 2)

3- Sudan
Her canlı şeyi sudan yarattığımızı görüp düşünmediler mi? (Enbiya 30)
ALLAH, her dabbeyi [her hayvanı, her canlıyı] sudan yarattı (Nur 45)
Sudan bir insan yaratıp onu nesep ve sıhriyete dönüştüren Odur (Furkan 54)

4- Topraktan
ALLAH nezdinde İsa'nın durumu, Âdem'in durumu gibidir ALLAH onu topraktan yarattı Sonra ona ol dedi ve oluverdi (Al-i İmran 59)
Sizi topraktan yaratması, Onun [varlığının] delillerindendir (Rum 20)
O sizi yerden [topraktan] yarattı Ve sizi o yerde yaşattı (Hud 61)
Sizi yerden [toprakta] yarattık; yine sizi o yere [toprağa] döndüreceğiz (Taha 55)

5- Balçıktan
Biz insanı, kuru çamurdan, şekillenmiş balçıktan yarattık (Hicr 26)
O sizi çamurdan yarattı (Enam 2)
Biz insanı süzme çamurdan yarattık (Müminun 12)
O, insanı, pişmiş [tuğla gibi] bir balçıktan yarattı (Rahman 14)

6- Toprak ve Meni
ALLAH sizi topraktan, sonra meniden yarattı (Fatır 1)
Yarattığı her şeyi güzel yaratan ve insanı yaratmaya bir çamurdan başlayan Odur
Sonra onun zürriyetini, değersiz, hakir bir sudan [meniden, spermden] üretti (Secde 7,8)

7- Topraktan, nutfeden, alekadan
Ey insanlar, eğer öldükten sonra dirilmekten şüpheniz varsa, [bilin ki] biz, sizi topraktan, sonra nutfeden [spermden] sonra alekadan [embriyodan] sonra yapısı belli belirsiz bir et parçasından yarattık (Hac 5)
Sizi topraktan, sonra nutfeden, sonra alekadan [embriyodan] yarattı (Mümin 67)
ALLAH sizi topraktan, sonra nutfeden [spermden] yarattı (Fatır 11)

8- Aşamalardan geçerek
Sizi merhalelerden [aşamalardan] geçirerek O yarattı (Nuh 14)

9- Tek nefisten
O, sizi bir tek nefisten [Âdem’den] yarattı (Enam 98, Zümer 6)
Sizi bir erkekle bir dişiden yarattık (Hücurat 13)

10- Yoktan yarattı
İnsan düşünmez mi ki, o hiçbir şey değil iken biz onu yoktan yarattık (Meryem 67)
CEVAP
Ateist bunları meallere bakarak yazmış Halbuki bu ilim işidir Arapça’nın inceliklerini ve tefsir ilmini bilmek ve Resulullah efendimizin bu âyetleri nasıl açıkladığına vakıf olmak gerekir Her zaman yazıyoruz, meallerden din öğrenilmez Tıp kitabı okumakla doktor olup ameliyat yapılmaz Anayasa kitabını okuyan hukukçu olamaz, Anayasayı da anlayamaz Yüzme bilmeyen birinin eline bir tahta verip okyanusun ortasına bırakarak, tarif edildiği gibi sen burada yüzmeyi öğren denmez Mealden dinin hükümleri öğrenilmez

Türkçe’de olduğu gibi her dilde deyimler vardır Manası ile söylenen farklı olur Mesela bir kimseye gözümden düştün veya gözüme girdin denilse, göz ile hiç alakası olmadığını Türkçe bilen herkes bilir Birine gözüme girdin, seni çok sevdim, yanımda çok itibarın var, seni takdir ediyorum dense, bunlar birbirinden farklı şeyler değildir Farklı kelimeler kullanmakla başka şeyler söylenmiş olmuyor

Şimdi maddeler halinde açıklayalım:
1- Bu âyette, insanın alekadan yaratıldığı bildiriliyor Aleka = Embriyo, erkekten gelen sperm [meni] ve dişiden gelen ovumun [yumurtanın] birleşmesiyle, yani döllenme ile oluşan organize yapıdır Embriyo zamanla cenin ve çocuk oluyor

2- Burada, insanın spermden meydana geldiği söyleniyor Herkes bilir ki başlangıç olarak elbette çocuk spermden meydana geliyor İnsan suresinin ikinci âyetinde ise, biraz daha açıklamalıdır Katışık nutfe deniyor Yani erkekten gelen spermin ve kadından gelen ovumun birleşmesiyle meydana geliyor deniyor Bunun çelişki neresindedir?

3- Her canlının sudan yaratıldığı bildiriliyor Sperm de içi hücre dolu bir sudur Yine insanın meniden geldiği bildiriliyor

4- Burada ilk insanı yani Âdem aleyhisselamı topraktan yarattığı bildiriliyor Sonraki insanların oluşumu ile bunun ne ilgisi vardır ki çelişki olsun

5- Bu maddede de, insanın çamurdan yaratıldığı bildiriliyor Çamur, sulandırılmış toprak demektir Hadis-i şerifte açıklandığına göre, ALLAHü teâlâ dünyanın her yerinden alınan toprağın çamur haline getirilmesini emrediyor, bu çamur iyice yoğruluyor Bu çamurdan bir insan heykeli meydana getiriliyor Güneşte kalarak pişmiş tuğla gibi oluyor Sonra, ALLAHü teâlâ bu heykele can veriyor ve Âdem aleyhisselam meydana geliyor İlk insanın topraktan veya çamurdan yaratıldı denmesinde bir çelişki yoktur

6- Burada ilk insanın topraktan, çamurdan meydana geldiğini, sonrakilerin ise, meni vasıtası ile ürediği bildiriliyor Diğerleri ile çelişkili bir durum yoktur

7- Burada ise öteki âyetlerin bir nevi açıklaması yapılıyor İnsan önce topraktan, meydana geldi Sonraki insanlar da sperm vasıtası ile çoğaldı Sperm de kadında meni ile aleka halini, sonra cenin halini aldığı bildiriliyor Yani çocuğun meydana geldiği devreler anlatılıyor Burada da hiç çelişki yok

8- Bu âyette de yedinci maddedeki durum açıklanıyor İnsanın belli devreler, aşamalar halinde meydana geldiği açıklanıyor

9- Burada da, bütün insanların tek kişiden Hazret-i Âdem’den geldiği bildiriliyor İkinci âyette de, Hazret-i Havva validemizle Hazret-i Âdem’den geldiği bildiriliyor Bu ikisi farklı bir şey değildir

10- Bu son maddede ise, ortada hiçbir şey yokken, ilk insan topraktan, sonrakiler de meni vasıtası ile yaratılmış oluyor Bu on maddenin hiç biri, diğeriyle çelişkili değildir

Netice:
1- ALLAHü teâlâ her şeyi yoktan yarattı Yani Onun yaratmasından sonra var oldular
2- Hazret-i Âdemi topraktan yarattı Ondan Havva validemizi yarattı
3- Bu ikisinden diğer insanları [sperm, ovum vasıtasıyla] yarattı
4- Bunları ve yaratmasındaki aşamaları âyetlerinde bildirdi

Aslında âyetlerde çelişki olmadığını ateist kılığına giren misyonerler de pek iyi biliyorlar Maksatları, çamur at izi kalır düşüncesiyle müslümanların zihinlerini karıştırmaya çalışıyorlar Fen bilgisini iyi bilen, müslüman bunların tuzağına düşmez

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.