![]() |
Telefonla Konuşmanın Bir Adabı Var |
![]() |
![]() |
#1 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Telefonla Konuşmanın Bir Adabı VarTelefonla konuşmanın bir adabı var Telefonla konuşmanında bir adabı var ![]() ![]() Konya Sekreterleri-Çalışanları Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği (KOSEYAD) Genel Sekreteri Bilge Karasopa, telefonun en çok 4 kez çaldırılması ve gülümseyerek açılması gerektiğini belirterek, ''Tebessümle beraber harekete geçecek yüz kaslarınız ses tonunuzu etkileyecek, kulağa daha olumlu gelmesini sağlayacaktır'' dedi ![]() Karasopa, yaptığı açıklamada, telefonla konuşmanın, yüz yüze görüşmeyle benzerlik taşımasına rağmen kendine has kuralları ve adabı olduğunu söyledi ![]() Kurallarına uygun şekilde yapılan telefon görüşmesinin iletişimi kolaylaştıracağını ve sağlıklı bir iletişim ortamı oluşturacağını belirten Karasopa, bu kuralları, sadece sekreterler gibi işinin önemli bir kısmı telefonla iletişim kurmak olan çalışanların değil herkesin iyi bilmesi gerektiğini vurguladı ![]() Toplumumuzda genel olarak bir ev ya da iş yeri arandığında arayan kişinin kendini tanıtmaya gerekli özeni göstermediğini ifade eden Karasopa, şöyle konuştu: ''Son yıllarda, telefonla görüşmeye başlarken kendini tanıtmadan doğrudan söze girmek çok yaygınlaştı ![]() ![]() ![]() Telefon eden kişinin selam vererek başlayıp, ''Nasılsınız?'' gibi hatır soran sözcüklerle devam ettireceği konuşmanın sıcak bir atmosfer yaratacağını belirten Karasopa, bu üslubun iletişimin kuvvetlenmesini, diyaloğun daha sağlam bir şekilde sürmesini sağlayacağını kaydetti ![]() Karasopa, yapılan araştırmalarda Türkiye'de ve Ortadoğu ülkelerinde telefon görüşmelerinde kurulan karşılıklı sıcak ilişkilerin, doğru iletişim için önem taşıdığının ortaya çıktığını bildirdi ![]() "Sen kimsin? Orası neresi?" denmemeli" Telefonda ortaya konan sıcak yaklaşımların, problemlerin çözümüne ve kişilerin işlerini kolaylıkla halletmelerine katkı sağladığını ifade eden KOSEYAD Genel Sekreteri Karasopa, şunları söyledi: ''Öncelikle telefon görüşmesine girişte gösterilecek özen, karşıdaki kişiye güven verir ![]() ![]() ![]() Sabah saat 10 ![]() ![]() ![]() Telefonu gülümseyerek açın Telefon görüşmelerinin etkili olmasının, sözcüklerin etkili kullanımına bağlı olduğuna işaret eden Karasopa, şöyle devam etti: ''Kaliteli bir telefon görüşmesi, geniş bir sözcük dağarcığının dikkatli şekilde kullanılmasıyla mümkündür ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Konuşma sırasında yapılan hatalarda özür dilenmesinin de çok önemli olduğunu vurgulayan Karasopa, ''Özür dileyen kişi yaptığı hatayı fark etmiş, bunun yanlışlığına inanmış ve bunu bir daha yapmayacağını karşı tarafa içtenlikle beyan etmiş olur ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|