meLankoLik_asaLet
|
Ebediyetteki Tanımlamalar
Âhiret Günü Ne Demektir?
Ahiret gün, bu dünyanın ömrü tükendikten sonra yeniden başlayacak ve sonsuza kadar devam edecek olan zamandır Bu zamanın başlangıcı, kıyamet dediğimiz dünya hayatının sonudur
Şefâat Nedir?
Ahiret günü bir kısım günahkâr mü`minlerin afvedilmesi ve itâatli mü`minlerin de daha yüksek mertebelere ermeleri için, Peygamberimizin ve diğer büyük zâtların Allah Teâlâ`dan niyâz ve istirhamda bulunmalarıdır Peygamberimiz,diğer peygamberlere verilmemiş büyük bir şefâatin sâhibidir Bu büyük şefâatini, Mahşer günü insanlara ait muhakeme ve muhasebenin bir an evvel yapılıp insanların mahşerin dehşetinden bir an önce kurtulmalarını te`min yolunda kullanacaktır Onun bu şefâatine "Şefâat-i uzma" denir Ve Peygamberimizin hâiz olduğu bu büyük imtiyaz ve yüksek şefâat makamına ise, "Makam-ı Mahmûd" adı verilir Peygamberimizin bütün insanlığı alâkadar eden bu büyük şefâatinden ayrı, ümmeti hakkında hususî şefâatleri de olacaktır
Havz-ı Kevser Nedir?
Mahşer günü Allah Teâlâ`nın Peygamberimize ihsan buyurduğu gayet büyük bir havuzdur Suyu pek tatlı, berrak, ferahlatıcıdır Sâlih mü`minler bu sudan içecek, mahşerin dehşetinden meydana gelen hararetlerini bununla gidereceklerdir
Cehennem Nedir?
Cehennem; çoğu dinde olduğu gibi İslam dininde de, Ahiretteki azap yeridir İnsanlar dünyadaki hareketlerine ve inançlarına göre cennete veya cehennemeİslam inancına göre, kafirler (inanç esaslarından bir veya daha fazlasına inkar eden), müşrikler (İslam inancına göre Allah'ın birliğine karşı çıkanlar) ve münafıklar (İman ediyor gibi görünüp İslam inancına inanmayanlar) ölümden"derece derece olan cehennemde" belli zaman zarfında kalacak ve azap göreceklerdir Belirtilen şudur ki, İslam inancına aykırı hareket etmiş Müslümanİslam dinindeki farklı itikat (inanç) mezheplerinin bu konuda farklı fikirleri ve çeşitli ayrışmaları olsa da, İslam'daki genel görüş budur
İslam dininin kutsal kitabı olan Kur'an 'da cehennem için çeşitli isimler kullanılmıştır, bu isimlerin büyük bir kısmı cehennemi tanımlayıcı niteliktedir: NârHâviye (düşenlerin çoğunun geri dönemediği uçurum), Saîr (çılgın ateş ve alev), Lezâ (dumansız ve katıksız alev), S akar (ateş) ve Hutame (obur ve kızgın ateş) Ayrıca, Kur'an'da cehenneme ve azap görenlere dair birçok tanım ve tasvir bulunur (ateş),
İslam dininin kutsal kitabı olan Kur'an 'a göre Allah müşrikleri (Allah'a ortak koşanları) cehennemde sonsuza kadar tutacaktır Günah işlemiş ancak imanlı olan kişiler ise İslam inancına göre cehennemde bir müddet kalacaklardır
Cennet Nedir?
Cennet İslam'da, İslam dinine inananların ebedi olarak kalacakları bir ahiret mekanıdır Cehennemin zıddıdır İslam'a göre cennetteki hayat sonsuz olacaktır Ayrıca cennette olacaklara birçok mükafat verilecektir İslamkafir (inanç esaslarından bir veya daha fazlasını inkar eden), müşrik (ALLAH'ın birliğine inanmayan) ve münafık (Müslüman gibi görünüp İslam'a inanmayan) kişiler cennete giremez, ebedi olarak cehennemde kalırlar Müslüman olup günah işleyenlerinse, Allahgünahlarını affetmezse, bir süre cehennemdegünahlarının cezasını çekecek daha sonra da cennete gireceklerine inanılır
Sırat Nedir?
Cehennem üzerine kurulmuş, üzerinden geçilmesi pek zor bulunan bir köprüdür Bu köprüden, herkes işlediği iyi amellerin çokluğuna ve îmanının kuvvet ve nuruna göre geçer Kâfirler ve kötü amel sahibi mü`minler, bu köprüyü geçemeyip Cehennem`in içine düşeceklerdir Kâfirler orada ebedî olarak kalırken, günahkâr mü`minler ise, cezalarını çekip tekrar Cennet`e gireceklerdir Peygamberimiz bu hususu şu şekilde ifade buyurmuşlardır: "Sırat köprüsünü geçmek, herkesin îman nuruna bağlıdır Kimi göz açıp yumuncaya kadar, kimisi şimşek, kimisi bulut, kimisi yıldız akması, kimisi koşu meydanında seğirten at gibi sırat köprüsünü geçerler "
Mîzan Nedir?
Mahşerde herkesin amellerini tartmaya mahsus bir adalet ölçüsüdür Bununla amellerin iyilik ve kötülük miktarı ölçülür Cenâb-ı Hak Mizan`da amelleri tarttığı zaman iyiliklerin kötülüklere, sevabların günahlara galibiyeti veya mağlûbiyetine göre hüküm verecektir Hem kötülük ve günahların sebebleri çok, yapılmaları kolay olduğu için, bâzan kulunun razı olduğu iyi bir amelinden dolayı, çok kötülük ve günahlarını afvedecektir  Bu hususta Peygamberimizden pek çok hadîs-i şerîf rivayet edilmiştir Bunlardan biri de şudur:
"Birisi Mekke yolunda giderken ansızın susuzluğu artar Hemen yol üstünde rastladığı bir kuyuya iner, suyundan kana kana içerek tekrar yukarı çıkar Kuyu başında bir köpek ile karşılaşır Hayvan susuzluktan dilini çıkarıp solumakta, toprağın rutubetli kısımlarını yalamaktadır Bu yolcu kendi kendine, `Bana erişen susuzluk gibi, bu hayvana da susuzluk ârız olmuş; su bulamazsa ölecek zavallı,` diye düşünür ve hayvana acır Kuyuya tekrar iner, ayakkabısının içine su doldurur İçi su dolu ayakkabıyı ağzıyla tutarak kuyudan dışarı çıkarır Suyu böylece köpeğe içirir İşte onun bu iyi hareketinden dolayı, Allah o kulundan razı olmuş, onu meleklerine karşı medhetmiş ve bütün günahlarını bağışlayarak Cennetine koymuştur  " Bâzı rivâyetlerde, köpeğe su veren kimsenin, "fâhişe" bir kadın olduğu da kayıtlıdır Mü`minler, birbirleriyle olan münasebet ve muamelelerinde, Allah`ın Mizan-ı Ekber`deki bu adalet düsturuna uygun hareket etmelidir Eğer bir adamın iyilikleri fenalıklarına kemmiyeten veya keyfiyeten fazla gelse, o adamın sevgi ve hürmete lâyık olduğu unutulmamalıdır
Defter-i A`mâl Nedir?
Her insanın dünyada yaptığı iyi veya kötü işlerin yazıldığı defterdir İnsanda Kirâmen Kâtibîn adı verilen iki melek bu işle görevlidir Mahşer günü hesaba çekilirken meleklerin yazdıkları bu defterler, insanın eline verilecektir "Al, kitâbını oku" denecektir Eğer defterde kötü ameller çoksa, defter, sâhibinin sol eline; eğer iyi ameller çoksa, sağ eline verilecektir Defteri kendisine soldan verilen büyük bir feryâd ve figan koparıp dehşetli bir pişmanlık içine düşerken, sağ eline alanlar da, büyük bir sevinç ve mutluluk duyacaktır
Hesab Nedir?
İnsanların dirildikten sonra, dünyada yaptıklarının hesabını Allah`a vermeleri, bu hususta sorgu ve suale çekilmeleri demektir Her insan iyi olsun, kötü olsun dünyada yaptığı her şey`i ikrar ve itiraf edecektir El, ayak, göz, kulak gibi bütün organlar "ben şunu yaptım, ben bunu yaptım" diyecek; yapılan her iş ortaya dökülecektir İşte o zaman herkes kendi derdine düşecek, kimsede kimseyi düşünecek hâl kalmayacaktır
Mahşer Nedir?
Mahşer, dirilen insanların kabirlerinden kalkıp toplanacakları yerdir İnsanlar bu meydanda sual ve cevaba çekilecek, amel defterleri kendilerine verilecek, amelleri mizana vurulup tartıldıktan sonra Sırat denilen ince bir köprüden geçilecek, neticede ya Cennete veya Cehenneme girilecektir
Kıyâmet Nedir?
Her şey`in bir ölümü olduğu gibi, dünyanın da bir ölümü vardır Er veya geç, bir gün mutlaka bu dünyanın, yer ve göklerin düzeni bozulacak, yerde ve gökte olanlar hep ölecektir İşte buna Kıyâmet denir Allah`ın emri ile İsrâfil (as) Sûr`a üfleyince yer ve gök yerinden oynayacak, herşey altüst olacaktır Kıyâmetin zelzelesi öyle dehşet ve korku verici olacaktır ki, o gün herkes kendinden geçecek, sersemleyecek, yer yerinden oynayacaktır Dağlar pamuk gibi atılacak, göktekiler darmadağın olacak, dünyayı ışığı ile aydınlatan güneş kararıp dökülecek, denizler kaynayıp birbirine karışacak, yerlerin altındakiler hep açığa çıkacak, kısacası, yerlerin ve göklerin düzeni tamamıyla bozulup herşey harâb olacaktır Kıyâmetin kopacağı, bütün dinlerin ve semavî kitabların beyanları ile sâbit olduğu gibi, aklen ve ilmen dahi sâbittir Bugün dünyanın ve kâinatın yıkılıp harâb olması hususunda pek çok ilmî teoriler ortaya konulmuş, kesin hesaplarla er veya geç bir gün kâinatın sonu geleceği ve kıyâmetin kopacağı ispatlanmıştır Bunlardan bir tanesine temas edelim: Fizikçiler ve astronomlar, kâinatın entropisinin devamlı arttığını bildiriyorlar Hareket olan yerde, çevrenin entropisi artar Bu artış bir maksimumdan geçer ve nihayet artış miktarı sıfır olur İşte o anda, bütün hareket durur Bu ise kâinatın sonu demektir
|