08-27-2008
|
#1
|
sudenaz
|
Kötülük Problemi
Kötülüğü önlemek istiyor, gücü yetmiyorsa:Güçsüzdür,
Kötülüğü önlemek istiyor, gücü yetiyor, önlemiyorsa:Kötüdür,
Hem güçlü hem iyi niyetli ise, kötü değilse bu kötülükler neden oluyor?
Tanrı ne güçsüz ne de kötüdür!
a-Kötülük iki kısımdır:Tabii ve ahlaki kötülük Tabiattan kaynaklanan kötülüklere karşı tedbir almak bizzat dinin emridir Geri kalan zarar durumları ise "imtihandır!"Ahlaki kötülüklerden dolayı ise tanrı sorumlu tutulamaz Çünkü insan hürdür İyiliği de kötülüğü yapanda insandır Allah iyi olmamızı ister ve kitap ve pratik örnekleri -Kutsal kitaplar ve peygamberler - ile bizlere bu talebini bildirir Hala kötülük yapanlara ise cezayı hatırlatır Ayrıca Allah iyilere, kötülüklere engel olma görevi de vermiştir Yani asla tanrı kötülük istemez!Allah insanı özgür iradeli yaratmıştır Sonucu insana bırakmıştır Allah doğru yolu da gösterir İyilik yapanı cennete, kötülük yapanın cehenneme gireceğini bildirir İyilik ve kötülüklerin listesi de kitapla bildirilmiştir zaten İyiliklerin nasıl uygulanacağını ise görevli peygamberler pratiği ile gösterir Geriye kalan iyi olduğunu iddia edenlerle , kötülerin mücadelesine kalmıştır Kısaca insanlara  !Kötülüğü yapan insandır Eli ile kötülük yapar sonra cezasını da kendi çeker Mesela Ozon'u egzoz gazı, parfüm ile biz deldik Şimdi iklim değişi Cezasını çekiyoruz  !
b-Tanrı her maddeye kemale ulaşma yeteneği vermiştir Ama kemale ulaşma gerek kendi kapasitesi gerekse dış etkenlerden ötürü tam olamayabilir Mesela tohumun büyümesi Tohumda büyüme yeteneği vardır ama her tohumda ağaç olamaz Ama tanrı o yeteneği vermiştir Önemli olanda budur
c-Kötülük, iyiliğin bilinmesine neden olur İyiliğin önemi ve değeri, kötülük ortaya çıkınca anlaşılır
d-Kötülük kemalin yokluğudur Kainatta genelde iyilik hakimdir Su boğar ama genellikle insanın iyiliği için vardır  Aynı zamanda kötülük diye algıladığımız bir çok durum aslı itibari ile iyilik olarak nitelendirilebilir Mesela bazı kötülükler vardır, büyük hayırların meydana gelmesine vesile olur Atalarımızın deyimi ile " bir musibet bin nasihatten iyidir" cümlesi ile kastedilen gibi Veya bazı kötülükler daha büyük kötülüklere engel olur Mesela kangren olan kolun kesilmesi gibi
Kötülüğün olmasının sebebi tanrı değil, tanrısızlıktır Tanrı inancı kötülüğün en büyük engelidir
|
|
|