Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > ForumSinsi Ansiklopedisi

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
çeşitleri, nelerdir, reklam

Reklam Nedir ? Reklam Çeşitleri Nelerdir ?

Eski 08-11-2008   #1
[KAPLAN]
Icon47

Reklam Nedir ? Reklam Çeşitleri Nelerdir ?



Reklam "insanları gönüllü olarak belli bir davranışta bulunmaya ikna etmek, belirli bir düşünceye yöneltmek, dikkatlerini bir ürüne hizmete, fikir ve kuruluşa çekmeye çalışmak, onunla ilgili bilgi vermek, ona ilişkin görüş ve tutumlarını değiştirmelerini veya belirli bir görüşü ya da tutumu benimsemelerini sağlamak amacıyla oluşturulan; iletişim araçlarından yer ya da süre satın almak yoluyla sergilenen veya başka biçimlerde çoğaltılıp dağıtılan ve bir ücret karşılığı oluşturulduğu belli olan (diğer bir deyimle parasal destek sağlayan kişi ya da kuruluşların kimliği açık olan) duyuru"dur

Konu başlıkları

* 1 Özellikleri
* 2 Reklamın inandırıcılığı
* 3 Reklamın ticari yönü
* 4 Reklamda 5M
* 5 Reklam Bütçesi Belirleme
* 6 İnternette Reklam Uygulama Şekilleri
* 7 Kaynakça

Özellikleri

Reklam, pazarlama nın dört bileşeninden biri olan tutundurmanın içinde yer alırPazarlamanın diğer bileşenleri ürün, fiyatlandırma ve dağıtımdır
Günümüzde Philip Kotler sayesinde Satışa dayalı anlayışı (ürün-fiyat-yer-tanıtım), Kotler'in müşteriye odaklı anlayışı, 4C'ye (müşteri için değeri-müşteriye maliyeti-kolaylık-iletişim) kaymıştır
Reklam pazarlama ağı içinde belki de en geniş yere sahiptirÜrünün doğumundan pazara sürülmesine kadar olan süreçte önemli rol oynarÜrüne aşinalık kazandırılması, tanıtılması ve kullandırılması amaçlarını güder ancak ürün odaklı olması şart değildir Reklam, markaya değer katmak, markayı konumlandırmak, marka farkındalığı yaratmak, kurumsal olarak izlenim, imaj ve itibar oluşturulmasına yardımcı olmak adına da kullanılabilirİyi bir reklamın özellikleri şöyle olmalıdır:

1 İlgi çekici
2 Şaşırtıcı
3 Özgün
4 Bir kere kullanmaya yönlendirici
5 Reklamın yaratıcı ve ticari olmak üzere iki yönü vardır

* Reklam Ajansı

Reklamın inandırıcılığı

Reklamcı yaptığı işte başarılı olmak için bazı metodlar kullanırBunların başında yaratıcı metod gelirHayal kurabilmek bunu gerçeğe uyarlayabilmek ve inandırıcı olabilmek gibi özelliklere haiz olan kişi diğerleri tarafından izlenecek ,takip edilecek bir başka deyişle etkili olacak reklamlar ortaya çıkarır

Reklamın ticari yönü

Reklamın başarısı ürün ya da hizmetin alıcısının çoğalmasıyla,bir başka deyişle satılmasıyla ölçülür Bu da gerçek bir satıcı gibi düşünmeyi ve ona göre hareket etmeyi gerektirirMedya, reklamın yapılması için bir yere ihtiyaç duyulan alanı sağlarTv, radyo, internet, basılı mecralar, outdoor denilen açıkhava panoları ve diğer ilan yerleri medya kapsamı içinde bulunur

Reklamda 5M

Reklam için önemli beş terimin İngilizce adlarının baş harfleridirBu terimler;

1 Money (Para) : Reklam için harcamayı düşündüğümüz para
2 Message (Mesaj) : Reklamda Vereceğimiz Mesaj
3 Mission (Misyon) : Neden reklam yapıyoruz (Yeni ürün tanıtımı,pazara nüfüz etme,vs)
4 Measurement (Ölçüm) : Reklam Etkinliğinin ölçümü
5 Media (Medya) : Medya Kullanımı (TV,Radyo,Gazete,Dergi,)

Reklam Bütçesi Belirleme

Reklam bütçesi belirlemede aşağıdaki yöntemler kullanılmaktadır;

1 Maksimum Harcama
2 Satış Yüzdesi Yöntemi
3 Rakipleri İzleme Yöntemi
4 Hedef Yönetimi
5 Kantitatif Yöntemler

İnternette Reklam Uygulama Şekilleri

İnternet gelişrildiğinden bugüne kadar çeşitli amaçlarla kullanılmıştır Günümüzde reklam amaçlı kullanımı oldukça yaygın bir hal almıştır İnterneti reklam amaçlı kullanma yöntemleri şunlardır;

1 Banner Reklamları
2 Pay Per click (tıkla kazan) Reklamları
3 E-Mail Reklamları
4 Pop up Reklamları (İnnersitial - Supersitial)
5 Affilliate ( Satış Ortaklığı )
6 İçerik Sponsorlukları
7 Arama Motoru Reklamları

Kaynakça

1 Tanses Gürsoy, Reklam Terimleri ve Kavramları Sözlüğü, I Basım, İst: Adam, s9

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.