![]() |
Bedia Akarsu |
![]() |
![]() |
#1 |
Kaan
|
Bedia Akarsu(1921, İstanbul) İstanbul Üniversitesi Felsefe Bölümü'nde yapağı dil, kültür ve ahlâk felsefesi çalışmalarıyla tanınan felsefecimiz ![]() Çapa Ilkokulu ve Çapa Ortaokulu'ndan sonra İstiklâl Lisesi'ni bitirdi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1968' de Felsefe Tarihi Kürsüsü'nde profesörlüğe yükseltildi ![]() ![]() ![]() 1963-1983 yıllarında Türk Dil Kurumu yönetim kurulu üyeliğinde bulundu ve felsefe terimlerinin Türkçeleştirilmesi çalişmalarında Macit Gökberk'le birlikte etkin rol aldı ![]() ![]() 1988-1989'da Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi' nde Felsefe Grubu öğretmenliği Bölümü'nün kurucusu olarak görev aldı ![]() ![]() ![]() ![]() İstanbul Üniversitesi'nde Takiyettin Mengüşoğlu'un başlattığı fenomenoloji ve felsefı antropoloji geleneği Nermi Uygur'la gelişirken, Bedia Akarsu Emst von Aster'in de etkisiyle daha çok dil, kültür ve ahlâk felsefelerine eğildi ![]() ![]() ![]() Bedia Akarsu'nun Kant ahlâkına yönelmesiyle, 1933 Üniversite Reformun dan sonra Türkiye'de egemen konuma gelen Alman felsefe eğiliminin temelinde yer alan Kant, Mengüşoglu'ndan sonra bir kez daha öne' çıkmıştır ![]() Akarsu, Çağdaş Felsefe Akımları adli eserinde de daha çok Alman felsefe akımlarını ve fılozof larını tanıtır ![]() Wilhelm von Hamboldt'da Dil Kültür Bağlantısı (1955), Max Scheler'de Kişilik Problemi (1962), Modern Toplumda Kadın (1963), Ahlâk Öğretileri – Mutluluk Ahlakı(1963) Ahlak Öğretileri-Immanuel Kant’ın Ahlak Felsefesi (1968) Çağdaş Felsefe Akımları(1979) Felsefe Terimleri Sözlüğü(1979) Çağdaş Felsefe-Kant’tan Günümüze Felsefe Akımları(1987) Atatürk Devrimi ve Temelleri(1995) Max Sheler Felsefesinde kişi Kavramı ve İnsan Olma Sorunu(1998) |
![]() |
![]() |
|