Haksız Tahsilat |
11-12-2007 | #1 |
[KAPLAN]
|
Haksız TahsilatTüketici Hakları Merkezi Hukuk Başkanı Faruk Hançer, Telekom’un grev gerekçesi ile hizmet alamayan ve hattı halen kapalı olan tüketicilerden haksız yere sabit ücret talebinde bulunup tahsil ettiğini açıkladı Hariri faturayı tüketiciye kesiyor İşçinin hakkını vermeyen Hariri Telekom, yerine getirmediği hizmetlerin bedelini de tüketicilerden alıyor TÜ-MER: Mağdur vatandaş dava açabilir Tüketici Hakları Merkezi (TÜ-MER) Hukuk Komitesi Başkanı Faruk Hançer, yaptığı yazılı açıklamada, Hariri Telekom çalışanlarının başlatmış olduğu grevin uzaması nedeniyle, tüketicilerin maddi ve manevi mağdur olduğunu belirterek, verilmeyen iletişim hizmetinin bedelini tüketicilerden talep eden Hariri Telekom yöneticilerinin haksız kazanç sağlayarak, binlerce tüketiciye zarar verdiğini kaydetti Tüketici Hakları Merkezi (TÜ-MER) Hukuk Komitesi Başkanı Faruk Hançer, Hariri Telekom AŞ’nin yaşanan bu süreçte hizmet veremediği tüketicilerden 7,90 ile 20,41 YTL arasında sabit ücret, buna bağlı çalışmayan ADSL hizmetinden ise 39,20 ile 65,42 YTL arasında haksız yere ücret talep etmeye devam ettiğine dikkat çekti Hançer, mağdur vatandaşların hakkını araması gerektiğine de vurgu yaptı Yargı yolu açık Tüketici Hakları Merkezi (TÜ-MER) Hukuk Komitesi Başkanı Faruk Hançer, grev gerekçesi ile hizmet alamayan ve hattı halen kapalı olan tüketicilerin “wwwtumerorg” isimli internet sitesinde ücretsiz olarak yayınlanan “Örnek Şikayet Dilekçesi” yardımı ile bedelin iptali ve iadesi için Kaymakamlık Tüketici Sorunları Hakem Heyetine müracaat ederek dava açabileceklerini söylediHançer, Tüketici Hakları Merkezi’nin herhangi bir hizmet karşılığı vermeden tahsilat yapan yöneticiler hakkında yargıya başvurarak tüketicilerin haklarını sonuna kadar savunacaklarını da kaydetti İşçiye gözdağı Hariri’nin, grevi kırmaya yönelik faaliyetleri sürüyor Çalışanlar, yasal olmayan şekilde haber verilmeksizin işinden uzaklaştırılıyor Haber-Sen Genel Başkanı Baki Çınar, Hariri Telekom’un grev kırıcılığı yapmak amacıyla bazı çalışanları önceden haber vermeksizin kamu personel havuzuna gönderdiğini söyledi Çınar yazılı olarak yaptığı açıklamada Hariri Telekom çalışanı olan ve , Haber-Sen’in yıllarca İstanbul Beyoğlu Yakası Şube Başkanlığını yapan İsmail Özbalçık’ın greve destek verdiği, görevinin dışında işleri yapmaya zorlandığı ve grev kırıcılığı yapmadığı için Hariri Telekom’dan Devlet Personel Başkanlığı havuzuna gönderildiğini bildirdi Yasalara aykırı Sözleşmeye göre üç ay önceden haber verilmesi gereken durumun haber verilmeksizin yapıldığını kaydeden Çınar, şunları söyledi: “Ortada yasalar olmasına rağmen grevi kırmak için taşeron firmaların elemanlarını kullanmaya devam eden 1 Tip, 2 Tip ya da kapsamdışı statüde çalışanlara görevi olmayan her türlü işlerde çalışmaya zorlayan Oger firması, şimdi ise uygulamalarına tepki gösteren çalışanlarını Kurumdan uzaklaştırmaya başlamıştır Ulaştırma Bakanı’nı göreve çağırıyoruz” |
|