| 
	|||||||
   ![]()  |  
	
| 
		 | 
	Konu Araçları | 
| kullanıldığı, kullanılır, matematiğin, meslekler, nelerdir | 
Matematiğin Kullanıldığı Meslekler Nelerdir, Neden Kullanılır? | 
     
| 
	
			
			 | 
		#1 | 
| 
			
 
Prof. Dr. Sinsi
 
		
	
		
	
	 | 
	
	
	
	
		
		
			
			Matematiğin Kullanıldığı Meslekler Nelerdir, Neden Kullanılır?benim öğretmenim matematik in kullanıldığı meslekleri araştırıp,neden kullandıklarını yazıp, getirin diyor  en az da 2 sayfa olsun diyor ben su tesisatçısına kadar buldum ama nedenleride az oluğu için,yarım sayfa tutuyor
 | 
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
Matematiğin Kullanıldığı Meslekler Nelerdir, Neden Kullanılır? | 
     
| 
	
			
			 | 
		#2 | 
| 
			
 
Prof. Dr. Sinsi
 
		
	
		
	
	 | 
	
	
	
	
		
		
			
			Matematiğin Kullanıldığı Meslekler Nelerdir, Neden Kullanılır?Matematiğin Kullanıldığı Alanlar Nerelerdir? Matematiğin Kullanıldığı Alanlar Nedir? doğrusunu söyLemek gerekirse hayatımızın her aLanında kuLLanıyoruz matematiği en basitinden bakkal biLe matematiği kuLLanıyor  Örnek olarak   verebiLeceğimiz mesLek daLLarı  eczacılık,endüstri,mühendislik,müteahhhit,eko  nomis  t,bankacı vb  daha bir  sürü mesLek daLında matematik kuLLanıLmaktadır![]() Matematik Nedir? Hızla gelişen ve değişen dünyamızda, genellikle öğrencilere sıkıcı, sevilmeyen ve soyut, (öğrenci diliyle zor, kabus, ![]() ![]()  ) bir disiplin  olarak görülen Matematiğin yeri ve önemi giderek artmaktadır![]() Matematik Terimleri Sözlüğü'nde Matematik; "biçim, sayı ve çoklukların yapılarını, özelliklerini ve aralarındaki ilişkilerini us bilim yoluyla inceleyen ve sayı bilgisi, cebir, uzay bilim gibi dallara ayrılan bilim" olarak tanımlanmaktadır   Ancak  "Matematik nedir?" sorusunu tek bir  tanımla tam olarak yanıtlamak  oldukça güçtür![]() Matematiğin ne olduğunu, onun özelliklerini ve öğelerini belirterek daha iyi açıklamak mümkündür ![]() Matematiğin öğeleri ise, mantık, sezgi, çözümleme, yapı kurma, genellik, bireysellik ve estetikten oluşur   Bu özellik ve öğelere dayalı olarak şunu belirtebiliriz   Matematik, yeni  bilgilerin elde edilmesi, elde edilen bilgilerin açıklanması,  denetlenmesi ve sonraki kuşaklara aktarılmasında yer ve zamana bağlı  olmayan güvenilir bir araçtır  Bir Düşünce biçimi ve evrensel bir dil olan matematik günümüzün gelişen dünyasında birey, toplum, bilim ve teknoloji için vazgeçilmez bir alandır   Günlük yaşamda, iş ve meslekte gerekli olan çözümleyebilme,  usavurabilme,iletişim kurabilme, genelleştirme yapabilme,  yaratıcı ve  bağımsız düşünebilme gibi üst düzey davranışları  geliştiren bir alan  olarak matematiğin öğrenilmesi  kaçınılmazdır Günümüz toplumunun,  sorunların üstesinden gelebilecek,  problem çözebilecek bireylere  gereksinmesi vardır  Matematik  öğretiminin her aşamasında matematik  öğretiminin amaçları ve öğretimde  kullanılacak genel ilkeler göz önünde  bulundurulmalıdır  matematik her  biri üzerine kurularak gelişen bir alan  olduğundan, ön öğrenmelerin önemi büyüktür  Bu durum her zaman  hatırlanmalı ve her aşamada ölçme ve değerlendirme yapılmalıdır  Ayrıca,   matematik öğretiminde duyuşsal özellikler dikkate alınmalı ve   öğrencilerin matematiğe ve matematik dersine karşı olumlu tutumlar   geliştirmelerine yardımcı olunmalıdır  Planlı öğretimin tüm ilkelerine   matematik öğretiminde de uyulmalıdır  Matematiğin Özellikleri 
   Matematiğin kendi değeri yanında, fizik, kimya ve dolayısıyla mühendislik ve askerlik gibi pratik alanlara ve bilhassa son zamanlarda biyoloji, ekonomi ve hatta sosyal bilimlere yardımı hızla arttığından, bu bilim her millet için hayati bir önem kazanmıştır ![]()  | 
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
Matematiğin Kullanıldığı Meslekler Nelerdir, Neden Kullanılır? | 
     
| 
	
			
			 | 
		#3 | 
| 
			
 
Prof. Dr. Sinsi
 
		
	
		
	
	 | 
	
	
	
	
		
		
			
			Matematiğin Kullanıldığı Meslekler Nelerdir, Neden Kullanılır?Matematiğin amaçlarını ve etkilerini genel olarak şöyle sıralayabiliriz: Günlük Yaşamda; · Düşünceleri açık ve kesin olarak belirtebilme · Sezgisel egemenlik ve sağduyu sahibi olabilme · Açık ve kesin anlatım gücü kazanma · Bağımsız ve özgün düşünme alışkanlığı geliştirme · Yeni düşünceleri kabule hazır olma · Kendine güven duygusu geliştirme ve güçlü kişilik özelliklerine sahip olma · Problem çözme becerilerini geliştirme ve bu becerileri gerçek yaşam problemlerini de içeren matematiksel problemleri çözmede kullanma Eğitim Hayatında; · Verileri sistematik olarak düzenleyebilme ve yorumlayabilme · Usavurma yoluyla doğru sonuçlara ulaşabilme · Temel ilişkileri bularak bir problemi çözümleyebilme · Özgün düşünebilme ve araştırabilme · Özel kavramları kesin olarak genelleyebilme ![]() · Matematiksel usavurma, istatistiksel usavurmanın doğasını ve sınırlılıklarını kavrama · Sonuca ulaşmak için bilimsel düşünme ve usavurma alışkanlığı geliştirme · Düzenli çalışma alışkanlıkları ve bir konu üzerinde yoğunlaşabilme gücü geliştirme · Problem çözmede hesap makinesi ile bilgisayar kullanmayı öğrenerek matematiksel iletişim kurma · Bir görevi sistematik olarak ve mantıksal bir biçimde tanımlama alışkanlığı geliştirme Günlük yaşam ve eğitim hayatı şeklinde gruplara ayrılmasına rağmen matematik hayatın her alnında kullanıldığı için grupların birbirinden kesin sınırlar dahilinde ayrılması zordur ![]() Bununla birlikte, toplumlarda matematikle ilgili bazı efsaneler yaratılmış olup bunların bazıları kuşaktan kuşağa aktarılarak günümüze kadar gelmiştir   Bunlardan bazıları şunlardır:· Matematik yapmak, doğru yanıtı elde etmektir ![]() · Tüm yararlı matematik, yıllar önce keşfedilmiştir ![]() · Matematikte başarılı olmak daha çok doğuştan yeteneklere bağlıdır çok çalışmaya değil ![]() · Çok iş, az matematik gerektirir ![]() · Bayanlar matematikte daha az yeteneklidir ![]() Bu tür soruların yanıtını, matematik eğitimcileri uzun süre araştırmış, efsanelerin geçerli olmadığı görülmüştür ![]() 1  4  Matematik Hangi Alanlarda Karşımıza Çıkmaktadır?Matematiğin bireyi ve toplumu hangi işlevleriyle, nasıl etkilediğini bilmek gerekliliği kaçınılmazdır ![]() Matematik, gelişmesini her yönde sürdürmektedir ve bu anlamda çok canlıdır   Son iki yüzyıl boyunca görünümünü oldukça değiştirmiş olmasına karşın; geçmişinden hiçbir şeyi yadsımamıştır  Evkleides teoremlerini içeren önermeler, günümüzde de teorileri olarak kalmıştır  Olsa olsa tuttukları yer değişiktir  Günümüzde matematik kendi dinamiğinin yanı sıra başka bilimlerle arasındaki etkileşim nedeniyle çok hızlı bir gelişme göstermektedir  XlX  yüzyıl içinde matematikte görülen hızlı ve olağanüstü gelişmeler, aynı zamanda felsefî nitelikler de taşımaktadır  Genel düşünce ve çözümlere önem vermektedir  ‘XX yüzyıl matematiği eski ve klasik yapıyı hemen hemen her dalda değiştirecek yeni ve geniş ufuklara açılmıştır  Bu arada “Modern Matematik” denilen çok gelişmiş; o ölçüde de basitleşmiş, kolaylaşmış yeni bir matematik şekli ortaya çıkmıştır  Uzay yolculuklarının çok rakamlı hesapları, ancak bu yöntemle yapılabilmektedir  “Elektronik Beyin” denilen bilgisayar makineleri de bu esasa göre kurulmuştur ’ (3) Bilgisayarların geliştirilmesiyle hesaplamalar için gereken süreler kısalmıştır  Astronomi ölçüleri ve zamanın belirlenmesiyle ilgili hesapların doğruluk derecesi arttıkça, denizcilik ve haritacılık da gelişti, zaman içinde matematik daha iyi gemilerin, lokomotiflerin, otomobillerin ve sonunda da uçakların tasarımı için kullanıldı  Radar sistemlerinin tasarımında aya ve bazı gezegenlere roket gönderilmesinde de matematikten yararlanıldı  İşte bu birkaç örnek matematiğin yeni gelişimini bize gösterir![]() Okullarımızda, matematiğin yaşamın bir parçası olduğu öğrenciye hissettirilmelidir   Öğrendiği bilgileri yaşamına uygulayabilmelidir  Öğretim sistemimizde sanki gelenekleşen yanlış düşünceler vardır  Matematiği aile olarak, öğretmen olarak, okul olarak çoğunlukla yanlış yorumluyoruz  Zekâ ve yeteneğin asıl ölçeği olarak görüyoruz  Oysa matematik de, diğerleri gibi öğrenilmesi gereken bilgilerdendir  Öğrencinin ilgi ve yeteneğine göre az ya da çok öğretilmelidir  Başka bir deyişle; matematiği ürkütücü kılan psikolojik nedenler öncelikle giderilmelidir![]() ‘Çocuk psikolojisi üzerinde çalışanlar, çocukların özellikle ilkokulda matematiğe karşı tavır aldıklarını belirtiyorlar   Sorun, hem işlevsellik hem de yöntem sorunudur  Özellikle temel eğitimde öğrenci, öğrendiği bilgileri kullanabilmelidir  Çocuk, günlük hayatında bin bir türlü matematik işlemi ile karşı karşıyadır  Matematiğin sağladığı olanaklarla kavramsal düşünecektir ’(2)Matematik dersinin her basamakta hayat için olması zorunludur   Yeni yetişen kuşaklara matematiksel görüş, matematiksel düşünüş vermek artık bir zorunluluktur  Matematiği bir eğitim olgusu olarak düşünmek gerekir ve matematiği diğer derslerle paralel yürütmenin de önemini bilmek gereklidir![]() Matematik, “İnsanca” yaşamayı, öğretmeyi hedefler   Öğrencilerin analiz, sentez, kavrama, tümdengelim, tümevarım gibi akıl yürütmelerine olanak sağlar  Öğrencilerin kararlı, düzenli ve sistemli olmalarına yardım eder  Öğrencileri ön yargılardan uzak tutar, sabırlı olmayı öğretir  Edinilen bilgilerin günlük yaşama geçirilmesine etkin olur  Yorum güçlerini geliştirir  Edinilen bilgileri fen ve sosyal bilimlere transfer etme olanağını sağlar  Zihin ve yetenek gelişmesine yardımcı olur![]() Matematikte düzenli, planlı ve sabırlı çalışma ile başarılı olunabilir   Soruları çözerken çağrışım, benzerlik yorumlara yer verilmeli, çok uygulama yapılmalıdır  Verimli etkin çalışma ile düzenli tekrar teknikleri kullanılmalıdır, hedef belirlenmeli, program yapılarak kararlı bir biçimde uygulanmalı, başarılı olunacağına inanılmalıdır![]() ‘İnsanoğlu binlerce yıl boyunca, doğa olaylarını açıklamaya, içinde yaşadığı evreni bilmeye ve doğaya egemen olmaya çabalamaktadır   Bu çabada onun en sağlam aracı, matematiktir  Doğaüstü görünen pek çok olayın açıklaması yine matematikle verilebilmiştir  Ve yine temel yapısı matematiğe dayanan elektrik ve magnetizma kuramı olmadan; radyolarımız çalmaz, televizyonlarımız göstermez, evlerimiz aydınlanmaz, fabrikalarımıza enerji akmaz, röntgen aygıtı çalışmaz, haberleşme ağı kurulamazdı ’ (7)İnsanlar ufkunu ne kadar geliştirirlerse, matematik de hiç durmadan gelişimini devam ettirecektir   Toplum; bu yeni gelişmeler ve eğilimler sayesinde matematiği daha da geliştirip ondan daha fazla yararlanma olanağını elde edecek ve matematik diğer bilimlerde anahtar görevi görmeye devam edecektir  Süregelen tarihi sürecinde Matematiğin amacının insanların doğuştan getirdiği düşünme kabiliyetini geliştirmek olduğunu söyleyebiliriz  Matematik, bizlere bir kısım bilgiler kazandırarak karşılaşacağımız olay ve problemlerde inceleme, araştırma ve karşılaştırmalar yaptırarak, düzenli ve dikkatli olmamızı, mantıklı düşünmemizi ve her konuda doğruyu bulmamızı sağlar  Problemleri çözerken değişik bağlantıları bulmak insana heyecan verir  Böylece insanda yeni şeyler bulma arzusu doğar  Bütün bilimlerin doğması ve gelişmesi insandaki bu arzudan doğmuş bu da matematik yardımıyla olmuştur  Bu sebeple bütün bilim dallarında matematikten yararlanılır  Matematik nitelikleri değil nicelikleri konu edinir, fakat niteliği bulunan her şeyin sayılabilir ve ölçülebilir olması, matematiğin fen bilimleri ve teknolojinin yanında değil sosyal bilimlerde de vazgeçilmez olmasını sağlamıştır  Bu yüzden matematik her öğrencinin öğrenmesi gereken bir bilimdir![]() Temel matematik bilgi ve becerileri edinmemiş bireyin yaşantısını sürdürmede, özgürleşmekte ve yaşam boyu öğrenme sürecinde çeşitli sorunları olacaktır   Bu nedenle hayatın içinden gelen matematiği yine hayatımızı kolaylaştırmak için hayata katarız![]() ‘Günlük yaşantımızda, okulda ve iş dünyasında matematiğin önemi ve gerekliliği yadsınmamaktadır   Bunun kanıtı, ilköğretimin ilk yıllarından başlayarak zorunlu eğitim süresi içinde öğretim programlarında matematik derslerine zaman çizelgesinde yer verilir; bir üst okulların veya bir mesleğe giriş sınavlarında bir takım matematik soruları sorulur  Bunun, kuşkusuz, bir dizi önemli ve tartışmasız kabul edilen nedenleri vardır  Bunlardan biri, matematiğin güncel yaşamda, düşünme ve karar vermede vazgeçilmez zihinsel etkinlikler içermesi iken diğer bir nedeni de matematiğin bilimsel çalışmalarda ortak dil ve araç olmasıdır  Ancak, başta matematikten ne anlaşıldığı olmak üzere okullarda neyin, niçin, ne ölçüde ve nasıl öğrenme-öğrenme konusu olacağı, sürekli tartışma konusu olmaktadır ’ (4)‘İnsanlar günlük yaşamda sık sık aritmetikten yararlanmakla birlikte üzerinde hemen hemen hiç düşünmezler   Örneğin; günlük dilde kullandığımız birçok sözcüğün anlamını da pek bilmeyiz  Sorulursa şaşırırız, bocalarız  Aslında düşünmeden yaptığımız birçok davranışın nedenlerini de araştırmayız  Herhangi bir şey satın alan biri ödediği ücreti ve geri aldığı para üstünü sayarken ticaretin başladığı dönemden beri kullanılan bilgileri kullandığını fark etmez bile, temel toplama ve eşitlik kavramlarını kullandığını düşünmez ’ (5) Pazarda alışveriş yaparken, arsasını ölçerken, borsaya bakıp hissesinin değerinin artış miktarını hesaplarken, kişi bilinçli bir şekilde matematik yapmakta, matematik becerilerini ve bilgilerini kullanmaktadır![]()  | 
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
Matematiğin Kullanıldığı Meslekler Nelerdir, Neden Kullanılır? | 
     
| 
	
			
			 | 
		#4 | 
| 
			
 
Prof. Dr. Sinsi
 
		
	
		
	
	 | 
	
	
	
	
		
		
			
			Matematiğin Kullanıldığı Meslekler Nelerdir, Neden Kullanılır?AÇILARIN KULLANILDIĞI MESLEKLER Açı, başlangıç noktaları aynı olan iki ışının birleşim kümesidir   Işınların kesiştiği noktaya "açının köşesi", ışınlara ise "açının kenarı" denir  Açıların birçok çeşidi vardır:Geniş açı, dar açı, dik açı, tam açı, doğru açı, tümler açı, bütünler açı, pozitif açı, negatif açı, merkez açı, çevre açı gibi  Geniş açı:90°C'den 180°C'ye kadar Dar açı:0°C'den 90°'ye kadar Dik açı:tam 90°C Tam açı:360°C Doğru açı:180°C![]() Açı günlük hayatımızda değişik yerlerde karşımıza çıkmaktadır   Tabi bu kadar sıklıkla kullanılan açıyı kullanan meslekleri saymakla bitiremeyiz  Fakat genel anlamda bu meslekleri şu şekilde sıralayabiliriz;§ Tesviyecilik § Tornacılık § Frezecilik § Vargel Planyacılık § Taşlama Ve Alet Bilemeciliği § Kalıpçılık § Soğuk Demircilik § Kaynakçılık § Saç İşleri(Tenekecilik) § Sıcak Demircilik § Kaporta Tamirciliği § Ziraat Mak  Ve Alet Yap Ve Tamir![]() § Levha İşlemeciliği(Bakırcılık) § Alüminyum Doğramacılığı § Kuyumculuk (Altın Ve Gümüş İşl  )§ Doğalgaz Ve Sıhhi Tesisatçılık § Bobinajcılık § Soğutma Ve İklimlendirmecilik (Havalandırmacılık) § Motor Yenileştirmeciliği § Oto Motor Tamirciliği § Ön Düzen Ayarcılığı § İş Makineleri Tamirciliği § Motosiklet Tamirciliği § Haberleşme Cihazları Bakım Ve Onarımcılığı § Dökümcülük § Haddecilik § Çelikhane İşletmeciliği § Modelcilik § Oto Döşemeciliği § Mobilya Döşemeciliği § Mobilyacılık § Doğramacılık § Ağaç Oymacılığı § Matbaacılık § Serigrafi § Erkek Terziliği § Bayan Terziliği § Seramik Ve Çinicilik § Cam İşlemeciliği (Finisaj) § Diş Protezciliği § Trikotajcılık § Halıcılık § Ayakkabıcılık § Sayacılık § Fora Freze Ve Gazumacılık § Dericilik (Deri İşlemeciliği) § Çantacılık Ve Saraciyecilik § İç Giyimcilik § Dış Giyimcilik § Deri Konfeksiyonculuk § Duvarcılık § Taşçılık § Sıvacılık § Döşeme Ve Duvar Kaplamacılığı § Beton Ve Betonarme Kalıpçılığı § Fotoğrafçılık § Mermercilik Ve Süsleme Taşçılığı § Plastik İşlemeciliği § Plastik Doğramacılığı § Ahşap Karoserciliği § Tekne İmalatçılığı § Avize İmalatçılığı § Reklam Tabelacılığı § Anahtarcılık ve Çilingirlik § Mimarlık § Gemicilik § Kadastroculuk § Mühendislik Tasarımcılık Teknikerlik Astronomi Teknik Resim Fizik Tıp  | 
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
Matematiğin Kullanıldığı Meslekler Nelerdir, Neden Kullanılır? | 
     
| 
	
			
			 | 
		#5 | 
| 
			
 
Prof. Dr. Sinsi
 
		
	
		
	
	 | 
	
	
	
	
		
		
			
			Matematiğin Kullanıldığı Meslekler Nelerdir, Neden Kullanılır?MATEMATİK MÜHENDİSİ TANIM Endüstride ve bankacılıkta sorunların matematik yolu ile analizini yapan ve çözüm yollarını geliştiren kişidir ![]() GÖREVLER Matematik mühendisliği matematiğin uygulama alanı olup matematik mühendisi çalıştığı kurumda; - Ortaya çıkan problemlerin matematiksel modellerini kurar, çözer ve yorumlar   - Problemlerin çözümü için yöntemler geliştirir![]() KULLANILAN ALET VE MALZEMELER - Bilgisayar ve bilgisayar programları, - Hesap makinesi, - Büro ile ilgili çeşitli araç, gereç vb ![]() MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER Matematik mühendisi olmak isteyenlerin; - Üst düzeyde akademik yeteneğe, sayılarla akıl yürütebilme yeteneğine, - Olayları analiz edebilme ve sonuçları matematik dili ile ifade edebilme gücüne sahip, - Dikkatli ve sorumluluk sahibi kimseler olmaları gerekir ![]() ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI Matematik mühendisleri görevlerini normal sıcaklıkta ve aydınlatılmış temiz büro ortamlarında, çok kere tek başlarına ve sayılarla uğraşarak yaparlar   Görevleri gereği zaman zaman diğer çalışanlarla iletişimde bulunabilirler![]() ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI Matematik mühendisleri; - Kamu veya özel sektöre ait bankalarda, - Sigorta şirketlerinde, - Endüstri kuruluşlarında, - Devlet İstatistik Enstitüsü, Milli Prodüktivite Merkezi gibi kamu kuruluşlarında, - Bilgisayar yazılım şirketlerinde görev alabilirler   Endüstri ve bilgisayar bilimlerinin gelişimi matematik mühendislerinin iş bulma olanaklarını artırmıştır![]() MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER Mesleğin eğitimi, liseden sonra girilebilen çeşitli üniversitelere bağlı fakültelerin “Matematik Mühendisliği” bölümünde verilmektedir ![]() MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI Bu bölüme girebilmek için Öğrenci Seçme Sınavı’nda (ÖSS) yeterli “Sayısal (SAY)” puan almak gerekmektedir ![]() EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ Meslek eğitiminin süresi 4 yıldır   Öğrenciler eğitimlerinin ilk iki yılı boyunca; Genel Matematik, Genel Fizik, Lineer Cebir, Analitik Geometri, diferansiyel denklemler, Olasılık, İstatistik, Ayrık Matematik, Mukavemet, Dinamik, veri analizi gibi matematik mühendisliğinin temel derslerini, üçüncü ve dördüncü sınıflarda Kısmi Türevli Diferansiyel Denklemler, Kompleks Fonksiyonlar Teorisi, Sürekli ortamlar Mekaniği, Cebir, Modern Analiz, Diferansiyel Geometri gibi ileri matematik ve mühendislik derslerini ve daha özel konularda çeşitli seçmeli dersler alırlar  Bunların yanı sıra Temel Fizik, Kimya, İngilizce, ekonomi ve İnsan Toplum Bilimleri konularında bazı seçmeli dersler ve Atatürk İlke ve İnkılâpları derslerini alırlar ve bitirme çalışması hazırlarlar![]() MESLEKTE İLERLEME Lisans eğitiminden sonra yüksek lisans, doktora yapabilir, araştırma görevlisi olabilir ve akademik kariyer yapabilirler   Çalıştıkları işyerinde yöneticilik konumlarına gelebilirler  BENZER MESLEKLER: Matematikçi, İstatistikçiBURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU - Meslek eğitimi süresince kazanç söz konusu değildir   Ancak koşulları uygun olan öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu' nun kredisinden yararlanabilirler  - Matematik mühendisleri kamu kuruluşlarında çalıştıkları takdirde 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununda belirtilen aylıkla görev yaparlar  - Özel sektörde ücretler anlaşma ile belirlenir![]() DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER - İlgili Eğitim Kurumları, - Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi, - Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi Bulunan Türkiye İş Kurumu İl Müdürlükleri ![]()  | 
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
Cevap : Matematiğin Kullanıldığı Meslek grupları | 
     
| 
	
			
			 | 
		#6 | 
| 
			
 
Kayıtsız
 
		
	
		
	
	 | 
	
	
	
	
		
		
			
			Cevap : Matematiğin Kullanıldığı Meslek gruplarıacıllllllll arkadaslar  | 
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
Cevap : Matematiğin Kullanıldığı Meslekler Nelerdir, Neden Kullanılır? | 
     
| 
	
			
			 | 
		#7 | 
| 
			
 
Kayıtsız
 
		
	
		
	
	 | 
	
	
	
	
		
		
			
			Cevap : Matematiğin Kullanıldığı Meslekler Nelerdir, Neden Kullanılır?Ben anlamıyorum neden alakasız yazılar?  | 
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
		 |