![]() |
Tekstil "Promosyon"unda En Güvenli Liman |
![]() |
![]() |
#1 |
dean534
|
![]() Tekstil "Promosyon"unda En Güvenli Liman![]() promosyon eyleminin bu gelismesi nedenlerini analize etmege çalisirsak, görürüz ki, esasinda, bu yeni akimi dogurmus ve desteklemis olan unsur, serbest rekabettir ![]() a) Rekabetin artmasi : Daha önce anlatmis oldugumuz üzere, rekabetin ele avuca sigmaz sekilde gelismesi, promosyon eylemlerinin çogalmasi sonucunu dogurmaktadir ![]() Faal bir rekabete karsi tesebbüsler, durumlarini muhafaza etmek için, savunma ve karsi koyma teknikleri uygulamak zorunda kalmislardir ![]() savunma araçlariyla degil, olaganüstü vurucu kabiliyette silahlarin kullanilmasiyla karsilamayi gerektirir ![]() Dolayisiyla, rekabet ekonomisinin yeni verileri, kaçinilmaz olarak, yeni bir ticaret mücadelesini sart kosarlar ![]() ![]() b) Yeni mamullerin sürülmesi : Bu rekabetin her sahadaki dolayli sonuçlarindan biri, her anda yeni mamûllerin belirmesidir ![]() Bu arada, süratle hareket, rakipten evvel davranmak, sarttir ![]() ![]() Kitle tarafindan kabul edildigi anda, mamulün, tüketicinin degisen zevk ve ihtiyaçlarina uydurulmasi, onlara göre degistirilmesi sözkonusudur ![]() Tesebbüsler, çok az zaman içinde yeniliklerini tanitma zorundadirlar ![]() saglayan promosyon teknikleri meydana gelmektedir ![]() ![]() Özellikle Birlesik Devletlerde yapilmis olan bazi tesebbüs etüdlerinden anlasilmis olduguna göre, reklâm maliyetinin gittikçe artma egiliminde olmasi, promosyona halen baglanmakta olan önemi izah edici niteliktedir ![]() Her gün mamullerini sürmege alisik olan tesebbüsler, sene boyunca, önemli meblâglari görkemli reklâmlara yatirmaktan kaçinmaktadirlar ![]() Daha mülâyim, daha çikarti (ekonomik), ve hiç olmazsa, beklenen sonuçlarla oranlanabilen ve kisa vadeli olarak rantabl olan imkânlari kullanabilmek istemektedirler ![]() d) Yeni dagitim sekillerinin yayilmasi : Çagdas dagitim usullerinin yayilmasiyla, promosyon tekniklerinin kendiliginden meydana gelmeleri de bir ihtimaldir ![]() Geleneksel satista, satici, tavsiyeleriyle, gizli müsteriyi etkilemege çalisirdi ![]() satisli dükkânlarda, veyahut da üstün pazarlarda (süpermarket) saticinin bulunmayisi, tesebbüsleri, halka baski yapmanin yeni yollarini bulmaga itelemektedir ![]() ![]() ![]() ![]() satislar belirmistir ![]() ![]() Site adresi : www ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|