Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Nesil Bilinçlendirme Kampı - Gizli Tehlikeler & Tehditler > Güncel Haber Merkezi > Bilim & Teknoloji

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
etox, ferrari, turkish

ETOX (Turkish Ferrari)

Eski 09-13-2007   #1
mate
Icon4

ETOX (Turkish Ferrari)



Yıllar sonra ilk kez yerli otomobil üretildi Hem de spor Ferrari'ye rakip olacak

Yurt dışındaki otomobil fuarlarında herkesin lüks spor otomobilleri incelemesine izin verilirken, Türkiye’deki otomobil fuarlarında belirli kişiler dışında kimsenin bu otomobillere yaklaştırılmamasını içerleyen bir girişimci yerli spor otomobil üretti



Ertex Oto Dekorasyon Genel Müdürü Ercan Malkoç, AA muhabirine yaptığı açıklamada, işi gereği sık sık yurt dışındaki otomobil fuarlarına katıldığını, buralarda her isteyenin rahatlıkla lüks spor otomobilleri inceleyebildiğini anlattı Türkiye’de düzenlenen otomobil fuarlarında ise bu otomobillerin çevresine bant çekildiğini, ünlü ve zenginlerin dışında kimsenin otomobilleri incelemesine izin verilmediğini belirten Malkoç, "bu duruma çok içerlediğini ve bunun üzerine yerli bir spor otomobil geliştirmeye karar verdiğini" söyledi

Malkoç, ilk otomobilin icadının üzerinden yaklaşık 100 yıl, ilk Türk otomobili olan Devrim’in yapılmasının üzerinden de 46 yıl geçtiğini ifade ederek, şöyle konuştu: "Ülkemizde 1966 yılından bu yana otomobil üretimi yapılmaktadır Çağımızın ve özellikle de otomobil sektörünün gelişimi göz önüne alındığında, dünya otomotiv sektörüne bir marka kazandırmamış olmamız bizleri çok üzüyordu Oysa daha 1938 yılında Türkiye, 140 tane avcı bombardıman uçağı üreterek şu an teknolojilerine imrendiğimiz AB ülkelerine satmıştır 2007 yılındayız ve uçak yapan bir milletin torunları olarak bir otomobil yapamıyoruz Cesaretimizin temelinde bu çok önemli bir etken oldu Artık bu konuda bir şeyler yapmamız gerektiğini düşündük ve Etox’u geliştirdik"

NEDEN SPOR OTOMOBİL?

Spor modellerin firmaların vitrinini oluşturduğunu ve her otomobil tutkunlarının spor modellerin sahibi olmayı hayal ettiğini dile getiren Malkoç, bu nedenle spor otomobil geliştirmeyi tercih ettiklerini kaydetti İnsanların spor otomobillerin her ayrıntısındaki beklentilerinin çok yüksek olduğunu anlatan Malkoç, bu otomobillerin hızlı gitmesinin, aynı zamanda en kısa mesafede durmasının istendiğini dile getirdi Tasarımdaki beklentilerin de bu yönde olduğunu belirten Malkoç, "Motordaki performansın dış çizgilere yansıması istenir Bu beklentileri çoğaltmak mümkün Bu nedenle spor otomobil üretmek zor bir iştir Projeye başlamadan önce insanlar bize ’bunu yapamazsınız’ diye güldüler Fakat dünyada zoru başaran Porche, Ferrari, Lamborghini gibi firmalar var Bizde iddialı başlamak istedik Belki başlangıçta yıldızları hedef seçtik ama sonunda başarılı bir prototip geliştirdiğimize inanıyoruz Bu araba çok konuşulacak" diye konuştu

Projeye başlarken öncelikle tasarım ekibini oluşturduklarını belirten Malkoç, tasarımın geliştirilmesinin 6 ay sürdüğünü anlattı Bu aşamada oldukça zorlandıklarını ifade eden Malkoç, şunları kaydetti: "Çünkü kendi insanımızın beklentileri doğrultusunda bir tasarım hazırlamamız gerekiyordu Buradaki beklentiler oldukça yüksektir Hayallerde hep Ferrari ve Porche gibi otomobiller vardır Biz onlara benzetmek için yola çıkmadık Deyim yerinde ise spor otomobilde bir sınıf yaratmak için yola çıktık Tasarım felsefemizin temelinde 4 kişilik günlük hayatta kullanılabilecek bir otomobil üretmek vardı
Hedeflerimizi bu yönde şekillendirdik Aynı zamanda da tasarımımız performans isteyen kullanıcılara da hitap edecek görsellikte olmalıydı Kişiye göre aile otomobili, kişiye göre günlük hayatta kullanılabilecek spor otomobil, kişiye göre tam bir performans otomobili Kısacası Etox’a baktığınız açılardan bu özelliklerin tamamını görebilirsiniz Yüze yakın tasarım eskizimiz arasında şu an prototip üretimini yaptığımız modeli seçtik"


SERİ ÜRETİM BELGESİ ALDILAR

Etox’un günümüz otomotiv firmalarının tüm tasarım ve prototip üretimlerini kapsayan süreçleri içinde barındıran iki yıllık çalışmanın sonucunda geliştirildiğini ifade eden Malkoç, prototip hazırlama aşamasında tasarım ekibi de dahil 46 Türk personelin görev aldığını belirtti Malkoç, aracın şasinin yurt dışındaki diğer özel üretilen emsallerindeki gibi örme şasi tekniğine dayanarak kendi mühendisleri tarafından projelendirildiğini kaydetti

TÜM KRİTERLERE UYGUN

Malkoç, otomobilin bütün parçalarını kendilerinin ürettiğini, sadece motorunu Fransa’daki bir firmadan aldıklarını ifade ederek, "Bir süre sonra kendi motorumuzu kendimiz üretmeyi hedefliyoruz Henüz ilk aşamadayız Gelişime açık bir proje bu" dedi Etox’un günümüz koşullarını sağlayabilecek bir donanıma sahip olması nedeniyle fren testlerinde uluslararası geçerliliği olan R 13H testine tabi tutulduğunu belirten Malkoç, test sonucu bu kapsamdaki gereken tüm kriterlere uygunluğunun tespit edildiğini ifade etti Malkoç fren sisteminin aynı zamanda ABS’yi de kapsadığını dile getirdi

MADE İN TÜRKEY

Etox’un, ayrıca İstanbul Teknik Üniversitesi Otomobil Teknolojileri Araştırma Merkezi’nce (OTAM) Sanayi Bakanlığının 2001/16/AT M1 sınıfındaki motorlu araçlar tip onay yönetmeliği kapsamında yapılan tüm testlerden de başarıyla geçtiğini söyleyen Malkoç, Türkiye’de seri üretim (Tip Onay) belgesini aldıklarını kaydetti Daha önce üretilen yerli otomobiller "Devrim" ile "İmza"nın "Tip onay belgesi bulunmadığını" ifade eden Malkoç, Etox’un künyesinde "Made in Turkey" yazan "ilk otomobil olacağını" söyledi Malkoç, şu an da firmanın kendi testi olan 100 bin kilometrelik yol testine başladıklarını ifade etti Dörtte biri sorunsuz tamamlanan test sırasında gidilen şehirlerde vatandaşların araca büyük ilgi gösterdiğini anlatan Malkoç, henüz tanıtımını gerçekleştirmemiş olmalarına rağmen şimdiden 3 ön sipariş talebi olduğunu belirtti Malkoç, Etox için gelen sipariş taleplerini yol testi tamamlandıktan sonra alacaklarını kaydetti

100-150 BİN YTL ARASINDA

Dünya otomotiv sektörü için olmasa bile Türkiye için bir marka yaratmanın zamanının çoktan geldiğine inandıklarını ifade eden Malkoç, "Markayı firmalar yaratmaz, o markayı kullanan insanlar yaratır ve sahiplenir Etox’a sokakta ve internet ortamında vatandaşlarımızın gösterdiği büyük ilgi bu konuda bizi oldukça sevindirdi" dedi Etox’un, piyasadaki spor otomobiller arasında "en düşük yakıt tüketimine sahip araç olacağını" saivunan Malkoç, standart modelin şehir içinde 57, şehirler arasında ise 41 litre yakıt tüketimine sahip olduğunu söyledi Malkoç, en düşük Ferrari modelinin fiyatı 400 bin avrodan başlarken, Etox’un bunun 5’te biri oranında 100-150 bin YTL fiyat aralığında satışa sunulacağını kaydetti

"TANITIMI ZAFER BAYRAMI’NDA YAPILACAK"

Etox’un geliştirilmesini "Türk otomotiv sanayinin bir zaferi" olarak gördüklerini anlatan Malkoç, bu nedenle aracın tanıtımını da 30 Ağustos Zafer Bayramı’nda yapacaklarını söyledi Yol testlerinin tamamlanmasının ardından hemen seri üretime geçmek istediklerini bildiren Malkoç, Etox’un üç ayrı motor seçeneği ile satışa sunulacağını dile getirdi

İlk etapta yılda 20 araç yapmayı hedeflediklerini, ilerleyen yıllarda de bu rakamı 500’e kadar çıkarmak istediklerini ifade eden Malkoç, araçlarının her birinin kişinin istediği üzere ayrı ayrı özelliklere sahip olacağını kaydetti Malkoç, daha şimdiden Güney Kore’den bir firmanın projeye ortak olmak istediğini belirterek, "Ancak yerli bir firmayla ortak olmayı tercih ederiz" dedi Gerek çizgileri, gerek kullanım özellikleri ve gerek motor çeşitliliğiyle anlatan Etox’un, 125 beygir (hp) gücünde 1500 cc hacminde dizel motor kullanılan standart modelinin yanı sıra 220 hp güç üretebilen 3000 cc dizel ve daha fazla performans isteyenler için de 272 hp güç üretebilen özel bir V6 benzinli motor seçenekleri bulunuyor

LAMBORGHİNİ DE BÖYLE BAŞLAMIŞTI

Ünlü spor otomobil Lamborghini de benzer bir hikayeyle üretilmeye başlanmıştı İkinci Dünya Savaşı’nın öncesi ve sonrasında önemli bir traktör üreticisi olan Ferruccio Lamborghini’nin bir Ferrari otomobili vardı Ferrari’nin debriyaj aksamının kendi traktörleriyle aynı olduğunu fark eden Lamborghini, Enzo Ferrari ile görüştü ve onu bu konuda eleştirdi Fakat Enzo Ferrari Lamborghini’yi basit bir traktör üreticisi olarak görerek onu dinleme gereği duymadı Bunun üzerine Lamborghini, Ferrari’ye rakip kendi spor arabalarını üreterek, Enzo Ferrari’den intikam almaya yemin etti Daha sonra Ferrari’yi eleştirdiği her konuda Ferrari’den çok daha üstün olan Lamborghini 350 GT’yi yaptı


Çok güzel bir gelişme keşke adı Türkçe olsaydı

Alıntı Yaparak Cevapla

Eski 09-13-2007   #2
ERen
Varsayılan


inşallah bu yeniliklerin devamı gelir her konudateşkkürler
Alıntı Yaparak Cevapla

Eski 09-13-2007   #3
alper1482
Varsayılan


araba güzele benziyo ilk yerli spor arabamız vayyyy bea :sm_cool:


Paylasım için teşekkürler!

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.