|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
artıyor, başlayacak, bilimler, bölümü, edebiyatcoğrafya, erecek, haftalık, haziran, haziran’da, ilki, kaygı, maraton, sona, sosyal, sınav, sınavıyla, yaklaştı, yaklaştıkça |
![]() |
Sınav Yaklaştıkça Kaygı Artıyor İlki 14 Haziran’da Sosyal Bilimler Sınavıyla Başlayacak 1 Haftalık Maraton 22 Haziran Edebiyat-Coğrafya Bölümü Sınavıyla Sona Erecek. Sınav Yaklaştı |
![]() |
![]() |
#1 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Sınav Yaklaştıkça Kaygı Artıyor İlki 14 Haziran’da Sosyal Bilimler Sınavıyla Başlayacak 1 Haftalık Maraton 22 Haziran Edebiyat-Coğrafya Bölümü Sınavıyla Sona Erecek. Sınav YaklaştıSınav yaklaştıkça kaygı artıyor İlki 14 Haziran’da Sosyal Bilimler Sınavıyla başlayacak 1 haftalık maraton 22 Haziran Edebiyat-Coğrafya bölümü sınavıyla sona erecek ![]() ![]() Sınava sayılı günler kala öğrenciler ve ebeveynlerde kaygı da her geçen gün artıyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sınav kaygısının bireyin var olan potansiyelini ortaya koymasına engel olan bir kaygı olarak tanımlayan Dolaşır, sınavları belli bir hedef doğrultusunda, geçilmesi gereken araçlar olarak değil de tehlike ve engel olarak algılamaya başlaması halinde ortaya çıkan sorun olduğunu belirtti ![]() Bu belirtiler varsa kaygı da var! Karamsarlık, dikkati toplamada güçlük, öfke, düşünememe, zor sorularda panik, gerginlik, sinirlilik, çarpıntı, terleme, baş Ağrısı, karın ağrısı, kol ve bacaklarda ağrı, mide bulantısı, bitkinlik, durgunluk, ellerde soğuma hissi, göz bulanıklığı, sık tuvalete çıkma gereksinimi ![]() Sınav kaygısı yüksek olan öğrencilerle normal düzeyde kaygı yaşayan öğrenciler arasında farklıkların olduğuna vurgu yapan Dolaşır, kaygı düzeyi normal kişilerin sınav durumlarını, başarılarının test edileceği bir fırsat olarak değerlendirirken, kaygısı normalin üzerinde olan adayların ise bu durumları tehdit olarak gördüklerini belirtti ![]() Sınav kaygısının öğrencinin tek başına geliştirdiği bir kaygı olmadığını hatırlatan Dolaşır, bunda aile ortamı, okul ve dershanelerde öğretmen tutumlarının da etkili olduğunu kaydetti ![]() Ebeveyn nasıl yaklaşmalı? Uzm ![]() ![]() Eleştirel, kontrolcü, yargılayıcı, sınavı bir ölüm kalım meselesi gibi gören, çocuğunun ya da öğrencilerinin akademik başarısını kendi başarısı olarak da algılayan ebeveyn ya da öğretmen tutumları kaygıya hizmet ederler ![]() ![]() ![]() Dolaşır sınav kaygısını yenmenin mümkün olduğuna vurgu yapıyor ![]() Kaygıyı yenmek mümkün! Sınav kaygısıyla başa çıkabilmek için öğrencinin ve yakın çevresinin sınava ilişkin tutum ve algılarında değişiklikler yapması gerekmektedir ![]() ![]() Örneğin, "bu sınavda başarısız olacağım ve herkes aptal olduğumu düşünecek" ifadesi yerine, "başarısız olmak ya da olmamak benim elimde ![]() ![]() ![]() Hangi durumda destek şart! Sınav kaygısı olan öğrencinin kaygısını yenebilmesi için hem kendisinin hem de yakın çevresinin tutum değiştirmesini gerektiren bir sürece gereksinimi vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Milliyet
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|