Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Toplum ve Yaşam > Kişisel Gelişim

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
çok, garihten, güzel, hitaben, konu, yazılmış, üzeyir, yöneticilere

Üzeyir Garih'ten Yöneticilere Hitaben Yazılmış Çok Güzel Bir Konu...

Eski 12-23-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Üzeyir Garih'ten Yöneticilere Hitaben Yazılmış Çok Güzel Bir Konu...



“Doğru olan işi yapmak* işleri doğru yapmaktan daha önemlidir”

(Üzeyir Garih’in yazısından alınmıştır)

Değerli dostlarım*

Özellikle yöneticiler ve yönetici adaylarında ve hatta kendimde zaman zaman tecrübe ettiğim bazı davranışları yararlı olacaktır düşüncesiyle bu yazımda dile getirmeyi yararlı gördüm

1- Altınızdakilerle konuşurken ses tonunuzu yükseltmeyiniz Bu onları tedirgin eder* sizinle tartışma zeminini yok eder Sonuçta yanlış karar alma olasılığınızı artırır

2- Münakaşaları uzatmayınız İkna olamadığınız veya edemediğiniz hallerde* görüşmeyi erteleyiniz

3- Kızma hakkınızı* karşınızdaki bu hakkını kullanmasını müteakip derhal uygulamayınız Kızma hakkı soğuk yenmesi gerekli bir yemektir Aksi halde durum kavgaya dönüşür

4- Taltifi aleni* cezalandırma veya haklı dahi olsa tenkiti ilgili ile teke tek yapınız

5- Gülümseyiniz* gülünüz veya muhatabınızı gülümsemeye ve gülmeye teşvik ediniz

6- Kim olsa selamlamayı ve mümkünse el sıkmayı ihmal etmeyiniz Kimseyi görmezlikten gelmeyiniz

7- Karşınızdakine hakkını her durumda teslim ediniz

8- Yanlış bir hareketiniz olursa duruma göre gerekirse aleni özür dilemekten çekinmeyiniz Bu sizi yüceltir

9- Aşırıya kaçmadan ve istihza izlenimi vermeden karşınızdakine zaman zaman kompliman yapmaktan geri durmayınız Sempatiyi artırır

10- Her gelen mektup ve yazıya bekletmeden aldığınızı belirten bir cevabı mutlaka ve derhal yazınız Ciddiyetinizin bir ifadesidir

11- Lüzumsuz münakaşalardan sakınınız ve bunlardan kaçınınız Zaman ve prestij kaybetmeyiniz

12- Muhatabınızla karşılıklı olarak birbirinizi ikna edemiyorsanız* ısrar etmeyiniz Güvendiğiniz uzman bir danışmanla istişare ediniz

13- Uzmanı olmadığınız konularda kesinlikle ısrarcı olmayınız Mümkünse bu konularda dinleyici olmayı yeğleyiniz

14- Karşınızdakini durum ne olursa olsun hele alenen aşağılamayınız

15- Bir konunun size izahi halinde* konuyu anlamış olsanız bile karşınızdakinin sözünü kesmeyiniz En kötü halde o sırada zihnen başka bir sorununuza çözüm arayın Muhatabınızın içini boşaltmasına izin veriniz

16- Kesinlikle astlarınıza talimat vermeyiniz Gerekçeli kararlarını talep ederken aynen tashihen veya tadilen görüşerek onaylamaya çalışınız veya reddediniz

17- Muhatabınızı huzura kavuşturmaya gayret ediniz Oturma telkini örnek olarak rahatlatınız

18- Birini karşılarken ayağa kalkıp rahat bir köşeye karşılıklı oturtmaya bakınız

19- Muhatabınızı biliyor iseniz karakterine ve eğilimlerine uygun şekilde motive etmeye çalışınız

20- Konuşma arasında konuya uyumlu bir fıkra anlatmak durumu yumuşatır Kişiye dokunacak veya kaba esprili nükte ve anekdotlardan kaçınınız

21- Psikolojik davranıp* karşınızdakinin görüşmeden* sonuç ne olursa olsun rencide olmadan memnun ayrılmasını sağlamaya bakınız

22- Nihayet dış görünümünüze dikkat ediniz Görünüm bir oranda tahsiyeti belirler

Burada söylediklerimizi uygulamanın çok zor olduğu bilincindeyim Ancak biraz gayretle mükemmele yaklaşmanın mümkün olacağına inananlardanım

Arada bir bu sütunlarda buluşabilmek ümidiyle

Üzeyir Garih

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.