Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Toplum ve Yaşam > Kişisel Gelişim

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
gücü, için, rekabet, öneri

Rekabet Gücü İçin 12 Öneri

Eski 12-23-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Rekabet Gücü İçin 12 Öneri



Yalnız işten değil dişten de artırdığınız birikimlerinizi yatırdığınız gecenizi gündüzünüzü verdiğiniz firmanızı çocuğunuz gibi seviyor onun üstüne titriyorsunuz Ama nedense işe aldığınız yöneticilere pek güvenmiyor onların işleri sizin kadar kavrayamayacağını düşünüyorsunuz Büyüme döneminde de kriz döneminde de önemli önemsiz tüm kararları siz almak istiyorsunuz Sizde birazda mülkiyet kıskançlığı var sanki

Yeni dönemde bu tutum ve davranışlarınızı ister istemez değiştireceksiniz Çünkü iç pazar genişlemesini sürdürüyor Bir bakkal bile artık küreselleşmenin ve dış rekabetin nefesini ve dış rekabetin nefesini ensesinde hissediyor İçinde yaşadığımız yıllar; yönetim tarzınızı değiştirmenin gözbebeğiniz KOBİ’nizi yeniden yapılandırmanın tam zamanı…

Yeni dönemde bir “gizli şampiyon” olup dünya pazarlarına bayrağınızı dikmek istiyorsanız şu öneriler işinize yarayabilir:

Mikro yönetimi bırakın: Rutin işleri bir sisteme bağladıktan sonra ilgi alanınızdan çıkarın Yarı rutin işleri de vaktinizi en az çalacak şekilde yeniden örgütleyin Şu fırtınalı ve değişken havalarda sizin yeriniz daha çok kaptan köşkü Birisinin değişimi izlemesi rotayı düzeltmesi yeni ufuklara bakması şart! Bunun için biraz zor da olsa özellikle rutin işlerdeki yetkilerinizi astlarınıza devredin

Kurumsallaşın: 1kuşağın dişini tırnağına takarak kurup büyüttüğü firmalar artık oğullarının ve kızların yönetimine geçiyor Kuşak değişimini bir kurumsal yönetim ve yeniden yapılanma fırsatı olarak kullanın Ama babanızın birikim ve deneyiminden de son noktasına kadar yararlanmaya bakın Tutumluluk dürüstlük ve planlı çalışma gibi her dönemde geçer olan niteliklere siz de önceki kuşak gibi önem verin

Pazarı okuyun: Arada bir günlük yoğun iş trafiğinin dışına çıkıp tablonun bütününü görmeye gayret edin Pazarın yönünü ve trendlerini çözmeye çalışın Bugünkü istekleri karşılamakla birlikte gelecekte ortaya çıkacak tabloyu da zihninizde canlandırın Bırakın rakipleriniz sabit hedeflere nişan alsın Siz zihninizi ve yeteneklerinizi uçar-kaçar hedefleri tam 12’den vuracak şekilde örgütleyin Böylece değişimin arkasında değil önünde olabilirsiniz

Bilgi stokunuz büyüklerle yarışsın: İşçi sayınız sermayeniz ve makine parkınız büyük firmaların çok altında olabilir Ama bilgi stoğu açısından büyüklerle yarışacak iş ilişkilerinde onlarla aynı dilden konuşacak ve aynı frekansı tutturacaksınız Geçen yüzyılda bilgi eksikliği bugünkü kadar önemli değildi Bilgi çağında bırakın büyümeyi mevcut durumu korumak için bile ürün tasarımından satış sonrası servise kadar her alanda firmanızın bilgi stoğunu büyütmeniz şart Aksi taktirde ekonominin değer zincirinde “en zayıf halka” olarak kalırsınız

Siparişi değil ihtiyacı karşılayın: Siparişi üzerine üretim yaptığınızda elde edeceğiniz gelir ekonomik duruma göre bir azalır bir çoğalır Alıcıların ihtiyaçlarını etüt ederek bu ihtiyacı en iyi şekilde karşılayacak mal ve hizmeti ürettiğinizde kriz dönemlerinde bile fazla zorlanmazsınız

Ürüne değil yenilikçi çözüme odaklanın: Tasarımını önceden belirlediğiniz ürünü seri halde üretmek ve bu ürüne müşteri aramak yerine mevcut sorunlarını çözecek ürünlerini geliştirmeye bakın İşinizin her alanında küçüklü büyüklü yenilikler içi araştırma yapın Diğer ülke ve sektörlerdeki yenilikleri kendi işinize uyarlamaya hatta geliştirmeye çabalayın Hatalarınızdan ders aldığınız sürece yenilikler sizi hedefinize biraz daha yaklaştıracak

Ürün farklılaştırmasına gidin: Herkese birden aynı ürünü satmak isteyen artık alıcı bulamıyor Bu nedenle farklı hedef kitlelere ve alıcı segmentlerine göre ürününüzü farklılaştırın Örneğin bisküvi firmaları tüketici talebindeki farklılaşmayı karşılamak için 150 dolayında farklı ürünü piyasaya sunuyor Siz de alıcılarınızın istemlerini derinlemesine etüt ederek mümkün olan en geniş ürün yelpazesine ulaşmaya gayret edin

Müşteri ilişkilerini iyi analiz edin: Büyük firmalar müşterilerinin kimlik ve nitelikleri hakkında araştırma yapmak için büyük paralar harcıyor Siz bu tür CRM ( Customer Relationship Managment = Müşteri İlişkileri Yönetimi) çalışmalarını çok daha az masrafla ve çok daha etkin bir şekilde yürütebilirsiniz İş yaptığınız kişileri ortağınız gibi gördüğünüzde daha hızlı büyüdüğünüzü fark edeceksiniz

Yalın üretim avantajınızı kullanın: Büyük firmaların çoğunluğu ne kadar gayret ederlerse etsinler aşırı kilolarından bir türlü kurtulamıyor Maliyetleri düşürmek aldıkları önlemler işler rayına oturunca anlamını kaybediyor ve verdikleri kiloları tekrar alıyorlar Siz ise minimum stokla üretim yapmaya imkan veren zamanında üretim toplam kalite yönetimi ve 6 sigma yönetimi gibi teknikleri daha başarılı şekilde uygulayabilirsiniz Siz bunlar için komisyonlar komiteler ve odak grupları kurmak sıkıcı toplantılar düzenlemek zorunda değilsiniz Yönetimin kalitesini yükselttiğinizde krizlere karşı bağışıklık kazanır ve kırılganlığınızı azaltabilirsiniz

Kıyaslama yapın: Eskiden Türkiye’de hatta Ortadoğu’da yaptığınız işin erbabı firmanızı tanıyordu Siz bu klasmanda kendinizin ve rakiplerinizin yerini biliyordunuz Küreselleşme döneminde artık isteseniz de istemeseniz de dünya ligindesiniz Bu ligde yerinizi bilmek için kıyaslama (benchmarking) yöntemini kullanacaksınız İmal ettiğiniz ürünün dünyadaki tüm örneklerini toplayacak söküp takacak ve analiz edeceksiniz Sonra en iyi ile sizin ürününüz arasındaki farkları tespit edecek aradaki farkı her ne yapıp kapamaya çalışacaksınız Bunu yapmadığınızda mahalli ligde bile tutunmanız zor olacak

Gözünüz maliyetlerde olsun: Bir ürünü sınırlı ve kıt kaynaklarla “üretmek” ilk toplu iğne fabrikası daha 50 yıl önce kurulan bir ülkede on yıllar boyu büyük bir başarı sayıldı Bugün ise her ne pahasına olursa olsun üretmek yetmiyor En düşük maliyetle üretim yapamayan bir firmada en üst düzey teknik bilgi ve mühendislik becerileri rekabet gücünü arttırmıyor Günümüzde finansal açıdan sağlam olmayan bir firmanın yaşaması artık çok zor Bu nedenle teknik ve finansal konuları eşit ağırlıklı olarak tartan bir maliyet mühendisinin bakış açısına sahip olmaya gayret edin

“Küçük dükkancı” olmayın: Şirketiniz ne kadar küçük ve yeni olursa olsun sektörde ülkede ve hatta dünyada hep en iyi olmayı hedefleyin Vasat ürün ve kaliteye hiç razı olmayın

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.