Ts-En-Iso 9000 Kalite Yönetim Sistemi |
|
|
#1 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Ts-En-Iso 9000 Kalite Yönetim SistemiTS-EN-ISO 9000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ Artık bugünün dünyası çok küçülmüş, enformasyon, teknoloji ve iletişim alanındaki büyük gelişmeler toplumları kıyasıya bir rekabete ve her geçen gün yeni gelişmelerin yaşandığı ekonomik bir yarışa itmiştir Mevcut dünya düzeninde ayakta kalabilmek , tüm sektörlerde müşteri ihtiyaç ve beklentilerine uygun mal ve hizmet üretiminin sağlanmasıyla gerçekleşebilecektir Bu da ancak, kuruluşlarda, tasarım aşamasında başlayarak üretim , pazarlama ve satış sonrası hizmetlere kadar tüm aşamaları kapsayan ve sürekli gelişmeyi hedefleyen Kalite Yönetim Sisteminin uygulanmasıyla olacaktır Günümüzde Kalite Yönetim Sistemi konusunda ISO 9000 Kalite Sistem Standardları 1987 yılında yayımlandığı tarihten itibaren en fazla ilgiyi ve uygulama alanını bulan milletlerarası Standardlar haline gelmiştir TS-EN-ISO 9000 Kalite Standardları Serisi, etkili bir yönetim sisteminin nasıl kurulabileceğini, dokümante edilebileceğini ve sürdürebileceğini göz önüne sermektedir ISO 9000 STANDARDLARININ GELİŞİMİ -1963’de MIL/Q/9858 (ABD’de savunma teknolojisinde) -1968’de AQAP Standardları(NATO üyesi ülkelerde) -1979’da BS 5750(İngiltere’de) -1987’de ISO 9000 serisi (ISO tarafından) -1988’de EN 29000 standardları(CEN tarafından) -1988’de TS 6000 Kalite Güvence Sistem Standardı olarak yayımlandı -1991’de TS-EN-ISO 9000 -1994’de ISO tarafından revize edildi (9001:1994 / 9002:1994 /9003:1994)-1996’da EN 29000 serisi EN-ISO 9000 olarak yayınlandı ![]() -2000’de ISO tarfından revize edildi ve 9001:2000 olarak yayımlandı ![]() TS-EN-ISO 9001:2000 standardı şu bölümlerden oluşmaktadır: 1 KAPSAM2 ATIF YAPILAN STANDARDLAR3 TERİMLER VE TARİFLER4 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ4 1 GENEL ŞARTLAR4 2 DOKÜMANTASYON ŞARTLARI5 YÖNETİM SORUMLULUĞU5 1 YÖNETİMİN TAAHHÜDÜ5 2 MÜŞTERİ ODAKLILIK5 3 KALİTE POLİTİKASI5 4 PLANLAMA5 5 SORUMLULUK, YETKİ VE İLETİŞİM5 6 YÖNETİMİN GÖZDEN GEÇİRMESİ6 KAYNAK YÖNETİMİ6 1 KAYNAKLARIN SAĞLANMASI6 2 İNSAN KAYNAKLARI6 3 ALT YAPI6 4 ÇALIŞMA ORTAMI7 ÜRÜN GERÇEKLEŞTİRME7 1 ÜRÜN GERÇEKLEŞTİRMENİN PLANLANMASI7 2 MÜŞTERİ İLE İLİŞKİLİ PROSESLER7 3 TASRIM VE GELİŞTİRME7 4 SATIN ALMA7 5 ÜRETİM VE HİZMETİN SAĞLANMASI7 6 İZLEME VE ÖLÇME CİHAZLARININ KONTROLÜ8 ÖLÇME, ANALİZ VE İYİLEŞTİRME8 1 GENEL8 2 İZLEME VE ÖLÇME8 3 UYGUN OLMAYAN ÜRÜNÜN KONTROLÜ8 4 VERİ ANALİZİ8 5 İYİLEŞTİRMETS-EN-ISO 9000:2000 SERİSİ TS-EN-ISO 9000 standardları dört temel standardtan oluşmaktadır Bunlar;TS-EN-ISO 9000:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ-TEMEL KAVRAMLAR,TERİMLER TS-EN-ISO 9001:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ-ŞARTLAR TS-EN-ISO 9004:2000 KALİTE YÖN SİS -PERFORMANSININ İYİLEŞTİRİLMESİ İÇİN KILAVUZEN-ISO 19011:2000 KALİTE VE ÇEVRE TETKİKİ İÇİN KILAVUZ’dur |
|
|
|