![]() |
Çin Edebiyatı Bilimi |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Çin Edebiyatı BilimiÇin yazılı dili, konuşulan dilin yazıya geçirilmesi değildir; başka yapılara dayanır ve başka araçlar kullanır (Bkz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Konuşulan dilin edebiyata yavaş yavaş girmesi, ancak Yuen ve Ming sülaleleri dönemindeki tiyatro ve romanlarda gerçekleşmiştir ![]() ![]() Kültürlü kişilere özgü olan klasik Çin edebiyatı, gerçekte tam anlamıyla bir soylular edebiyatıdır ve Çinlilere göre, uygarlıklarının temelidir ![]() ![]() değinmek, örnek olarak görünen bir geçmişten söz etmek olanağını sağlardı ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Çin Edebiyatı Bilimi |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Çin Edebiyatı BilimiKlasik edebiyat ölmüş değildir ama, çoğunlukla eğitsel, ahlak dersi verici bir özellik taşır ve kendilerini yüce bir görevin temsilcileri sayan kimseler tarafından araç olarak kullanıldığından, zaman zaman tumtu-raklılıktan ve tekdüzelikten kurtulamaz ![]() ![]() Edebiyata karşı duyulan bu ilgi ve beğeni, Çinlilerin, onu bir bilim haline getirmelerine ve hem resmî tarihlerde, hem de ansiklopedilerde, edebiyat konusunda birçok kapsayıcı inceleme yapmalarına yol açmıştır (birçok metnin günümüze kadar ulaşmasının nedeni de budur) ![]() ![]() Çin edebiyatı bilimi, Liu Hsie'nin (465-522) Vın-sin-diao-Jung adlı kuramsal ve eleştirel yapıtıyla doruk noktasına ulaşmış, aynı dönemde Prens Hsiao Tung (501-531), Vın-Hsiûen adlı ölümsüz yapıtında eski dönemlerden kalma en güzel sanat metinlerini bir araya getirmiştir ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Çin Edebiyatı Bilimi |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Çin Edebiyatı BilimiKonfuçiusçu klasik yapıtlardan bir bölümünün çok eski çağlara uzanmasına (Şu-King'in bazı bölümlerinin İ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Konfuçiusçuluk, Han sülalesi (İ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|