| 
 | |||||||
|    | 
|  | Konu Araçları | 
| arşiv, attila, biyografisi, eserleri, ilhan | 
|  | Attila İlhan Biyografisi Ve Eserleri Arşiv |  | 
|  12-20-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Attila İlhan Biyografisi Ve Eserleri ArşivAttila İlhan ( 1925) 1925 yılında İzmir’in Menemen ilçesinde doğdu  İstanbul Üniversitesi Hukuk  Fakültesi’ndeki yüksek öğrenimini yarıda bıraktı, gazete ve dergilerde  çalıştı  Demokrat İzmir Gazetesi Genel Yayın Müdürlüğü ve  Başyazarlığından Ankara’da Bilgi Yayınevi Danışmanlığına geldi  (1973-1980)  Çeşitli gazetelerde köşe yazarlığını sürdürdü (1968- )  (Yeni Ortam, Dünya, Milliyet, Söz, Güneş, Meydan) 1950’li yıllarda Vatan  Gazetesi’nde sinema eleştirileri yazdı, senaryo yazarlığına başladı  Senaryolarında Ali Kaptanoğlu adını kullandı  Bel başlı filmleri:  Yalnızlar Rıhtımı (Lütfi Akad), Ateşten Damlalar (Memduh Ün), Rıfat Diye  Biri (Ertem Gönenç), Şoför Nebahat (Metin Erksan), Devlerin Öfkesi  (Nevzat Pesen), Ver Elini İstanbul (Aydın Arakon)  Şimdi İstanbul’da  bağımsız yazar  İlk şiiri Balıkçı Türküsü, Yeni Edebiyat gazetesinde çıkmıştı (sayı: 23,1  10  1941), ilk düzyazısı ise (Kültürümüz Üzerine Düşünceler)  Balıkesir’de yayınlanan Türk Dili Gazetesi’nde (29  10  1944)  Duvar  kitabına aldığı Cabbaroğlu Mehemmed şiirinin 1946 CHP Şiir Yarışması’nda  ikincilik almasıyla tanındı  Şairliğinin ilk on yılını, destan  boyutlarıyla ve duygusal, gergin bir hava içinde, İkinci Dünya  Savaşı’nın Avrupa’yı saran bezginlik çöküntülerini yansıtmaya adamıştı  Zamanla (1955- ) toplumcu kollayışı bırakmamakla birlikte tek insanın  duygu dünyasından kesitler verdi; artistik abartmalarla ve yerli dünya  görüşüne de yaslanarak, bireysel temaları işledi  Aynı gerginlik ve  gerilim kendine özgü bir söz dizim ve hazinesiyle at başı, çarpıcı  benzetmelerle zenginleşmiş romanlarında da görülür  Eleştiride uzun  zaman toplumcu gerçekçilik ilkelerine bağlı kalmıştı  ESERLERİ Şiir kitapları: Duvar (1948), Sisler Bulvarı (1954),Yağmur Kaçağı (1955), Ben Sana Mecburum (1960), Bela Çiçeği (1962), Yasak Sevişmek (1968), Tutkunun Günlüğü (1973), Böyle Bir Sevmek (1977), Elde Var Hüzün (1982), Korkunun Krallığı (1987), Ayrılık Sevdaya Dahil (1993)  Romanları: Sokaktaki Adam (1953), Zenciler Birbirine Benzemez (1957), Kurtlar Sofrası (1963/64), Bıçağın Ucu (1973), Sırtlan Payı (1974), Yaraya Tuz Basmak (1978), Fena Halde Leman (1980), Dersaadet’te Sabah Ezanları (1981), Haco Hanım Vay (1984), O Karanlıkta Biz (1988)  Gezi notları: Abbas Yolcu (1957)  Deneme-anı türü: Hangi Sol (1970), Hangi Batı (1972), Faşizmin Ayak Sesleri (1975), Hangi Seks (1976), Hangi Sağ (1980), Gerçekçilik Savaşı (1980), Hangi Atatürk (1981), Batının Deli Gömleği (Gazete yazıları, 1981), İkinci Yeni Savaşı (1983), Sağım Solum Sobe (Gazete yazıları, 1985), Yanlış Erkekler Yanlış Kadınlar (1985), Ulusal Kültür Savaşı (1986), Sosyalizm Asıl Şimdi (1991), Aydınlar Savaşı (1991), Kadınlar Savaşı (1992), Hangi Edebiyat (1993), Hangi Laiklik (1995),Hangi Küreselleşme (1997), Bir Sağ Kırmızı Karanfil (gazete yazıları, 1988)  Senaryosunu yazdığı Sekiz Sütuna Manşet (6 bölüm) 1982’de, Kartallar Yüksek Uçar (12 bölüm) 1984’te, Yarın Artık Bugündür 1986’da, Yıldızlar Gece Büyür (16 bölüm) 1992’de, Tele-Flaş (13 bölüm) 1993’de TV dizisi olarak oynandı  Atilla İlhan’ın Bütün Şiirleri Bilgi Yayınevi tarafından  basılıyor (1983)  Tutuklunun Günlüğü kitabıyla Türk Dil Kurumu 1974 şiir Ödülü’nü, Sırtlan Payı romanıyla da 1974-1975 Yunus Nadi Armağanı’nı kazandı   | 
|   | 
|  | 
|  | Attila İlhan Biyografisi Ve Eserleri Arşiv |  | 
|  12-20-2012 | #2 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Attila İlhan Biyografisi Ve Eserleri ArşivHER SABAH, YANILMAK !   sabah olmak her gece kolay mı sanırsınız bulutları dağıtıp güneş olarak doğmak denizle gök arasında çiy yorgunu şehre kurşun kubbeleri buğulu minareleri ıslak soğuk bir trenden inmiştiniz / yalnızdınız bilmem kaçıncı defadır / yine yanılmıştınız hiç uyumamıştınız / gözleriniz yanıyordu yolculuk sanki bitmemişti / birdenbire kendinizi vagonda unuttuğunuzu sandınız sanki katar soluk soluğa tırmanıyordu dumanlı rampaları / bir kılıç gibi çıplak tiz çığlıklarıyla aydınlığı doğrayarak bilmem kaçıncı defadır / yine yanıldınız jilet mavisi bir kadın elinde purosu değdiği yer açılıyor çok fena keskin kim olduğunu bilen yok / işin doğrusu yüzünü kaybetmiş aynalarda arıyordu amerikan bara tünemiş sek vodka içiyor geçmişinden rusça bir şarkı arayarak sarhoş olmamak en büyük korkusu bilmem kaçıncı defadır / yine yanıldınız elbet en kötüsü sokaklarda tutuklanmak hani bir kere iki yanınızda iki sivil polis beyoğlu'ndan çekilip nasıl koparılmıştınız nabız gibi vuran o kötü ve karanlık his yakanızı hala bırakmadı asla bırakmayacak bilmem kaçıncı defadır / yine yanıldınız | 
|   | 
|  | 
|  |