![]() |
Matematik Korkusunu Nasıl Yenebiliriz ? |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Matematik Korkusunu Nasıl Yenebiliriz ?Bir eğitimci olarak Türk Milletinin ''Milli Korkusu'' olan matematik korkusunu nasıl yenebilirizin sorusunun cevaplarını yıllardır araştırıyorum ![]() ![]() Gelin Türk Milleti olarak daha önce yendiğimiz korkuları bir bir gözden geçirelim ![]() 70-80 ve 90'lı yıllarda futbolda ''Milli Takım'' ve ''Kulüp Takımları'' mız Avrupa Ülkeleri ile her yapacağımız maçtan önce yenilgiyi baştan kabul ederek daha başlamadan maçı kaybederdik ![]() ![]() ![]() ![]() 2000'li yıllarda Türk gençlerine inanan teknik direktörlerin katkısı ile Milli Takımımızın ve kulüp takımlarımızın aldığı başarılı sonuçlar kendimize güvenimizi kazanmamıza neden oldu ![]() daha başarılı sonuçlar beklemeye başladık ![]() Futbolda yaşadığımız gelişimin benzerini voleybolda , basketbolda yaşadık ![]() Sporda yaşadığımız bu değişimin ana nedeni nedir ? Tabii ki kendimize duyduğumuz inanç ve özgüvenin artması ![]() ![]() ![]() Bu kısa girişten sonra konuyu matematiğe ve eğitime getirirsek yaşadığımız başarısızlıklarımızın çoğunda ana nedenin yetenek değil toplumumuzda var olan yanlış öngörülerdir ![]() Beynimizi bir bilgisayar programımıza benzetirsek , o programları çalıştırmak için ek programlara da ihtiyaç vardır ![]() Beynin Programlanması: Her toplumun bir genel hafızası bir de toplumun fertlerine ait bireysel hafızası vardır ![]() ![]() ![]() Beş Maymun Hikayesi ve Kuramsal Negatif Öğrenme Kafese beş maymunu koyarlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Her bir maymun ayni denemeye giriştiğinde buz gibi soğuk suyla ıslatılır ![]() ![]() ![]() Bütün maymunlar bu denemeler sonunda sırılsıklam ıslanırlar ![]() ![]() Daha sonra, suyu kapatıp maymunlardan biri dışarı alınıp yerine yeni bir maymun (adı: "A" olsun) koyulur ![]() ![]() ![]() ![]() Daha da sonra ıslanmış maymunlardan biri daha yeni bir maymunla ("B") değiştirilir ve merdivene ilk yaptığı atakta dayak yer ![]() ![]() Islak maymunlardan üçüncüsü de değiştirilir ![]() ![]() ![]() ![]() Son olarak en bastaki ıslanan maymunların dördüncüsü ve besincisi de yenileriyle (D ve E) değiştirilir ![]() ![]() ![]() Çünkü burada işler böyle gelmiş ve böyle gitmelidir ![]() ![]() ![]() Toplum tarafından oluşturulmuş hafızanın bizim duygularımız, düşüncelerimiz ve davranışlarımızı ne kadar etkili ve nasıl etkileyebileceği konusunda daha bir uç örnek verelim ![]() Fransız, İngiliz, Alman ve Türklerden oluşmuş bir topluluğunun lokantada yemek için oturduğunu düşünelim ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu cevap Fransız,İngiliz ve Almanlar tarafından sevinçle karşılanırken Türk müşteriler üzerinde tam bir tiksinti ve şoka neden olur ![]() ![]() Verdiğim örnek biraz uç örnek oldu ama derdimiz daha iyi anlatmak için bulabildiğim en iyi örnek ![]() ![]() ÇÖZÜM 1- Çözümün ilk şartı matematikte yaşadığımız başarısızlıkların nedenlerini ve sonuçlarını iyice sorgulayarak sorunun matematikte değil matematik öğretiminde olduğunu ortaya koymalıyız ![]() 2- Tüm matematik başarısının temelinin ilköğretimin 1 ![]() ![]() 3- Matematik başarısını bir zekâ ölçeği gibi düşünmekten vazgeçmeliyiz ![]() 4- Matematik öğretiminde ezber yönteminden vazgeçerek öğrencilere matematiği sevdirecek yeni yöntemler ve yollar bulmalıyız ![]() 5-Öğrencileri sözel , sayısal türü zeka türleri ayrımına tabii tutarak, her biri parmak izleri gibi farklı özelliklere sahip ama her zeka türünden renklere ve tonlara sahip öğrencilerin bu renk mozaiğini parçalamamalıyız ![]() 6-Eğitimcilikte diplomanın tek başına her şeyi çözen sihirli bir değnek olmadığı bilinciyle öğrenmenin ve gelişmenin beşikten mezara kadar olduğu gerçeğini unutmamalıyız ![]() Eğitimci-Yazar Necip GÜVEN Eskişehir |
![]() |
![]() |
|