Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
araca, geldi, günde, otomobilden, saatte

Bir Günde Bir Otomobilden Saatte 20 Araca Geldi...

Eski 11-29-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Bir Günde Bir Otomobilden Saatte 20 Araca Geldi...



Bir günde bir otomobilden saatte 20 araca geldi

Fabrika kurulduğunda ilk otomobili 10 kişiyle ve tam bir günde üretebilen Hyundai Assan, bugün 1500 kişi ve 53 robotla saatte 20 aracı bantlarından indiriyor
  • inShare
Yorum: 0



Türkiye'nin otomobil sevdası - 6 / Levent Köprülü
Uygur Koşal, yolda yürürken bir Hyundai bayiinin önünden geçer O dönemde Hyundai pazara yeni girmiştir Çok beğenir Tasarımı, fiyatı, özellikleri Bir gün otomobil almaya karar verirse, seçeneklerden biri olacaktır Hyundai Mühendis olan Koşal, kaderin cilvesi midir bilinmez, İzmit Alikahya’da kurulacak fabrika için iş başvurusunda bulunur ve kabul edilir Ancak ortada henüz fabrika değil, inşaat vardır İnşaatın bahçesindeki barakalarda kalır, çamurlar arasında çalışır aylarca Bazen masanın üzerinde uyur yatak olmadığından
1990 yılında Hyundai, Türkiye pazarına giriş yapmış, uygun fiyatı ve donanımlarıyla beğeni kazanmıştı Kibar Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, her işte olduğu gibi bu konuda da aynı stratejiye izlediklerini söylüyor bir söyleşisinde Kibar, “Biz çalıştığımız birçok alana öncelikle ticaretle girdik Ticarette, satışta başarılı olunca, yatırıma girdik” diyor Hyundai’de de böyle olmuş Koreliler ile uzun pazarlıklar sonucunda, onları denizaşırı ülkede kurulacak ilk Hyundai fabrikası için razı etmiş Bu da, aynı zamanda holdingin yabancı ortaklı ilk yatırımı olmuş

İlk otomobil üretiliyor
1993 Aralık ayında hükümetin onay vermesiyle Hyundai Türkiye fabrikasının kurulmasına karar verilmiş ve 25 Eylül 1995’te temel atılmış Rekor sürede tamamlanan fabrika, 1997 yılının Temmuz ayında seri üretime başlamış
İnşaat tamamlanıp da, iş, ilk aracı üretmeye geldiğinde, toplam 10 kişilerdir Diğer işçiler için başvurular başlamış, elemeler sürmektedir Kendisi de bizzat bu seçici ekibin içindedir 10 arkadaş, ilk otomobili banttan indirmek için canla başla çalışmaya başlar O dönemde CKD yani yarı mamül oılarak gelmektedir otomobiller Ancak yine de fabrikada otomobilin tüm montajını ve diğer işlemleri gerçekleştirecek sadece 10 kişi vardır
Uygur Koşal, o ilk günü anlatırken aynı heyecanı duyuyor “İlk otomobil banttan indiğinde inanılmaz derecede heyecanlanmıştım Çünkü düşünsenize, ortada sadece bir metal ve parçalar var Ortaya otomobil çıkıyor İlk otomobil boyahaneden çıkarken hepimiz bakakalmıştık İnanılmaz bir heyecan” diyor 10 kişilik ekip, ilk otomobil üretirken sürekli olarak istasyon değiştirmiş Bunun için hatları sürekli durdurup tekrar başlatmışlar Gri Accent’i üretmek, “bir tam gün” sürmüş Daha sonra da ikinci otomobili üretmişler Yine aynı şekilde Koşal, şu an fabrikanın Üretim Müdürü Diğer 9 arkadaşı da, farklı birimlerde sorumluluklar üstlenmiş, takım lideri olmuş

125 bin kapasite
Hyundai Assan Otomotiv Sanayi ve Ticaret AŞ Fabrikası, 20 Eylül 1997’de gerçekleştirilen törenle açıldı 1 milyon metrekarelik alanın 233 bin metrekaresi fabrika sahasına ayrılmış 180 milyon dolarlık yatırımla kurulan ve toplam yatırım miktarı bugüne kadar 500 milyon doları bulan fabrikanın, şu an yıllık 125 bin adetlik üretim kapasitesi bulunuyor Yani bir günde bir araçtan, saatte 20 araca çıkılmış 10 kişi yerine, iki vardiyada toplam 1500 kadar işçi çalışıyor üretimde 53 tane de robot
İlk ihracatına Starex modeliyle 2002 yılında başladı fabrika Ortadoğu ülkelerine gönderiliyordu 2005 yılına kadar yıllık üretim rakamları 30-35 bini geçmemiş 2007’de Matrix’le birlikte üretim kapasitesi 100 bine çıkarılmış 39 yan sanayi firmasıyla çalışan Hyundai Assan’ın dördü dışında diğer tüm tedarikçileri Türk ya da Türk ortaklı
i20’nin dışında yeni bir model için daha yatırım yapılması gündemde olan Hyundai Assan’da şimdilik Ar-Ge yok Gerektiğinde Kore ya da Avrupa’daki Ar-Ge bölümünden yardım isteniyormuş Fabrika Müdürü B J Jin, “İleride daha büyürsek, belki o zaman gündeme gelebilir” diyor





Yeni açılımların peşinden gidiyor
Beyazlığın hakim olduğu bir fabrikadan içeri giriyoruz Güneşle birlikte fabrikanın bembeyaz dış duvarları da parıldayıp gözümüzü kamaştırıyor Aynı beyazlık, bizi kapıda karşılayan Genel Müdür Hideto Yamasaki’nin üzerindeki Honda gömleğiyle devam ediyor Bu gömlekler, fabrikada herkesin kendisini eşit hissedebilmesine yönelik bir kural Ayrıca özel odasını bırakmış, tüm idari personelin bulunduğu açık ofisteki masasında oturuyor Sekreter de kullanmıyor İnsana ve çalışana verilen öncelik politikasının ürünü
Gebze’deki Honda Türkiye, şu sıralar hareketli Fabrikanın otoparkı, üretimden çıkmış yeni Civic’lerle doluyor Yeni Civic, fabrikaya yeniden hareketlilik kazandırmış
İlk etapta 1992’de yüzde 50-50 ortaklıkla Anadolu Honda Holding Otomobilcilik AŞ olarak kurulan şirketin 1996’da temelini attığı fabrika, 14 ayda tamamlanmış, Civic Sedan üretmeye başlamıştı Anadolu Grubu, Japonları ikna için büyük çaba harcamıştı Ancak krizler ve anlaşmazlıklar, ortaklığı 2002’de bitirdi 2003’den itibaren yüzde 100 Honda kontrolüne geçip adı Honda Türkiye AŞ olarak değişen şirket, ihracat odaklı bir atılım planladı

Şanssızlıklar bırakmadı
Bu çabalar, 2005 yılına kadar sonuç vermedi Bu tarihte Civic modelinin yanında City de üretilmeye başlanmıştı
Yeni Civic Sedan ile birlikte 2006 yılı sonunda 100 milyon dolarlık yatırım, kapasiteyi 30 binden 50 bin adede çıkarttı Hatta bu miktarın 70 bine çıkartılması gündemdeydi Ancak City’nin üretimden kalkması, 2009 krizinde Civic Sedan’ın önemli ihraç pazarı Rusya’daki satışların düşmesi fabrikayı etkiledi 2009’da Honda’nın üretimi 18 bin adetlerde kaldı
Krizde şirketin harcamaları ve ekstra yatırımı kesmesi, Japonya’daki deprem felaketi sonrasında yedek parça krizi nedeniyle duraksamalar ve daha bir çok şanssızlık yaşadı fabrika

‘Verimli hale gelecek’
Genel Müdür Hideto Yamasaki, yeni Civic’ten aldığı rüzgarla bayi ağının yeniden gözden geçirilip artırılmasını, böylece de yıllık Civic satışlarının hareketlendirilmesini amaçlıyor Ardından da ekliyor:
“İhracat için sorumlu olduğumuz pazarlar değişti Artık ağırlıklı olarak Körfez ülkelerinden sorumluyuz Bu pazarların biraz yatışmasını bekliyoruz, ancak umut verici bir potansiyel var
Fabrikada ikinci bir model daha üretilmesi fikri, Yamasaki’nin de gündeminde “Biliyoruz ki, fabrikanın 50 binlik kapasitesinin dolması gerek Ancak bu şekilde verimli fabrika olabileceğiz” diyor Fabrikanın bir bölümünde şu sıralar otomobilin yanı sıra parça da üretiliyor Getirilen kalıplarla İngiltere’de üretilen Civic HB ve CR-V gibi modellerin de kaporta parçaları üretiliyor, ihraç ediliyor
Bu arada fabrika, gerek kalite hususunda gerekse de kendisiyle benzer kapasitelere sahip diğer Honda fabrikaları için örnek oluşturacak işler de yapmış Nitekim koltukların üretimi, fabrikanın içine alınmış Şayet verimli bulunursa, dünyanın başka ülkelerindeki küçük kapasiteli fabrikalarda da uygulanacak

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.