Alfa Romeo’Nun Gerçek Spider’İ Gün İşığına Çıktı |
11-29-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Alfa Romeo’Nun Gerçek Spider’İ Gün İşığına ÇıktıAlfa Romeo’nun 1994 yılında üretimine son verdiği efsanevi modeli Duetto Spider yarış otomobilleri tasarımcısı Dallara’nın KTM için geliştirdiği X-Bow üzerine inşa edilecek Tasarımı Alfa Romeo tarafından yapılan yeni arkadan motorlu arkadan itişli 4C GTA 2012 sonundan itibaren üretilecek Alfa Romeo geçen yıl mart ayında Cenevre Otomobil Fuarı’nda ilk ipucunu vermiş ve efsanevi Spider’e yeniden hayat vereceğini duyurmuştu Markanın ürettiği en önemli ürünler arasında yer alan Duetto Spider’in yeni versiyonu için Pininfarina’nın tasarladığı ve 2uettottanta adını verdiği konsept gerçekten de efsane otomobile yakışan çizgilere sahipti Ancak geçen yıldan bu yana köprülerin altından çok su aktı Fiat tüm markalarıyla Kuzey Amerika pazarında çok daha güçlü olma kararı aldı ve Alfa Romeo da bu karardaki en önemli oyunculardan biri olarak seçildi Hal böyle olunca yeni Spider’in hem pazardaki dişli rakipleriyle rekabet edebilmesi hem de söz konusu pazarda kabul görmesi için arkadan motorlu ve arkadan itişli olmasına karar verildi YILDA 5 BİN ADET Bunun için de bir başka İtalyan tasarımcı Dallara’nın Avusturyalı motosiklet markası KTM için geliştirdiği ve 2007 yılında satışa sunulan X-Bow’un kullanılmasına karar verildi Her ne kadar henüz doğrulanmadıysa da yeni Spider’in ilk stüdyo çalışmasının gelecek ay kapılarını açacak olan Cenevre Fuarı’nda sergileneceği bile konuşulmaya başlandı Plana göre fuarda sergilenen model 2012 sonundan itibaren Fiat’ın İtalya’daki fabrikalarından birinde 4C GTA ismiyle üretilmeye başlanacak Yılda 5 bin adet üretileceği açıklanan yeni Spider’in fiyatı bile neredeyse belirlenmiş durumda Avrupalılar geri dönen efsaneye 40 bin Euro gibi bir fiyatla sahip olabilecekler Şasisi Dallara’dan Dünyanın önde gelen yarış otomobili üreticilerinden olan İtalyan Dallara’nın KTM için geliştirdiğiyeni Spider’i de üzerine inşa edileceği X-Bow devrimci bir tasarım Karbon fiberden bir kokpite sahip olan otomobilin ön ve arka alüminyum tali gövde aksamları bir taraftan motoru muhafaza ederken aynı zamanda itici kollu süspansiyon elemanlarını taşıyor ve çarpışmalarda meydana gelecek deformasyonu absorbe edebiliyor 4C GTA’da Giulietta’da da sunulan 250 beygirlik 18 litre turbo motorun daha güçlü versiyonu kullanılacak |
|