Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
675, daytona, triumph

Triumph Daytona 675

Eski 11-29-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Triumph Daytona 675



Triumph Daytona 675

100 yılı aşkın süredir hala bir İngiliz'e ait özel sermayeli bir kuruluştur Dünyanın en gelişmiş teknolojilerine sahip fabrikalarından birine sahiptir ve Büyük Britanya'nın kalbi olarak adlandırdıkları Hinckley'dedir

Triumph kendilerinin de özellikle üzerinde durduğu gibi ilk üretilen 60'lı yılların Bonneville ile doğan ve son harikaları Rocket III ve müthiş Speed Triple'a kadar süregelen dokunaklı ilhamı ve mühendislik tutkusunu asla kaybetmemiştir ve felsefelerinin ana fikrini gerek performans gerekse görünüş açısından gerçekten farklı özel motosiklet üretmek oluşturmaktadır

Triumph hiç bir zaman 4 silindirli bir motor yapmanın yanından dahi geçmezken ve hatta hala modern klasik olarak adlandırdığı motor grubunda ters tarafta konumlandırılmış vites ve arka freni ile radikalliğini devam ettirmekte iken 2006 yılında piyasaya sürülen bu muzur görünüşlü sportmen gencin önemi çok büyüktür

Triumph yıllardır Japon rakipleriyle yarışabilmek için 4 silindirli bir Daytona yapmak için uğraş vermişti Daytona 675 ile birlikte son kararları olarak ticari markaları haline gelen üç silindir ile devam etmekten yana kullandılar
600 ve 650 cc hacmindeki Daytona modelleri hiç bir zaman kötü motosikletler olmadılar ama Japon rakipleri ile aralarında ciddi farklar bulunmaktaydı Yeni 675'in tanıtımıyla birlikte Triumph yeniden oyuna dahil oldu

675 sadece bir tek şeyi iyi yapmıyor gerçekten komple bir paket gibi Stili ile ağzınızı sulandırmaya yeten 675 üzerine binildiğinde aşikar bir biçimde üzerinde eğlenebileceğiniz bir motosiklet olduğunu gösteriyor

Doğru özelliklerle birlikte geliyor ve motor inanılmaz bir biçimde devir 14000rpm'e yaklaşırken hala torku hissedebiliyorsunuz Motor üç silindirli güç ünitesinden kaynaklanan fantastik bir sese sahip Standart egzozu ile bile çalıştırınca tüylerinizi diken diken etmeye yetecek ve başka hiç bir 600cc lik motorda bulunmayan sese sahiptir Ancak safkan bir SS olmasından dolayı kesinlikle rahat bir makine olduğu söylenemez

Dünyanın ilk 3 silindirli orta siklet super spor makinesi Daytona 675'in 675cc'lik su soğutmalı 3 silindirli 12 valfli güç ünitesi Keihin kapalı devre benzin enjeksiyon sistemi ve yakın aralıklı 6 vitesli bir şanzıman ile donatılmıştır Maksimum gücü olan 123 hp'yi 12500rpm'de 72Nm torku da 11750 rpm'de hizmete sunmaktadır

Koltuk altından çıkan egzozunda ikinci bir valfe ile torkudaha verimli kullanır Daytona 675'in motoru tasarlanırken üç silindir(the triple)'in doğuştan gelen karakteristik yapısı tipik Triumph düşüncesi ve mühendisliği ile her parçasında hissedilir hala getirilmiştir

Daytona 675'in motor üzerinden dolanan alüminyum şasesi dar 3 silindirli tasarımın avantajlarından faydalanmak amacıyla tasarlanmıştır

Ön arka süspansiyon tamamiyle ayarlanabilir Önde merkezi bağlantılı 4 pistonlu 2 adet kaliper 308mm'lik diskler üzerinde çalışırken arkada 220mm lik disk ve tek pistonlu kaliper eşlik etmektedir Jantlar hafif 5 kollu tasarıma sahiptir ve Pirelli Super Corsa lastikleri ile donatılmıştır

Dijital gösterge konsolu alışılageldik trip fonksiyonları yanında yakıt ekonomi göstergesine de sahiptir Ayrıca tur zamanlarını ve her turdaki maksimum sürati karşılaştırabileceğiniz sofistike bir tur zamanlayıcısını da içermektedir

Programlanabilir vites değiştirme işareti 7 adet LED'i yakarak maksimum performans için optimum vites değiştirme noktasını bilmenizi sağlar: Motor hızı ve ışığın yanma periyodunun her ikisi de programlanabilir LCD panel ayrıca hangi viteste olduğunuzu da gösterir

Daytona 675 tasarımı performansı ve özellikleri ile gerçekten çok farklı bir noktada bulunuyor ve kazandığı ödüllerle de bulunduğu noktayı hakettiğini kanıtlıyor sanırım

Özellikleri:

Motor Tipi: Sıvı soğutmalı DOHC sıralı 3 silindir
Hacim: 675cc
Çap/Strok: 740 x 523mm
Sıkıştırma: 1265:1
Yakıt Sistemi: Çok noktalı basınçlı hava emişli elektronik yakıt enjeksiyonu
Ateşleme: Dijital – endüktif tip – elektronik motor yönetim sistemi aracılığıyla
Aktarım: O ring chain
Debriyaj: Islak çok diskli
Vites kutusu: 6-vites yakın aralıklı
Şase: Alüminyum çift kiriş
Salıncak kolu: Ayarlanabilir mil pozisyonlu birbirine tutturulmuş çift taraflı alüminyum alaşım
Ön Jant: Alaşım 5-kollu 17 x 35in
Arka Jant: Alloy 5-kollu 17 x 55in
Ön Lastik: 120/70 ZR 17
Arka Lastik: 180/55 ZR 17
Ön Süspansiyon: 41mm ayarlı USD
Arka Süspansiyon: Sırt rezervuarlı ayarlı monoshock
Ön Fren: Çift 308mm disk merkezi yönetim silindirli 4 piston merkezi kaliper
Arka Fren: Tek 220mm disk tek piston kaliper

Ölçüler:
Uzunluk: 2010mm (791in)
Genişlik: (gidon) 710mm (28in)
Yükseklik: 1109mm (437in)
Sele yüksekliği: 825mm (325in)
Dingil mesafesi: 1392mm (548in)
Rake/Trail: 235º/868mm
Yakıt tankı kapasitesi:174 litre

Performans:
Max Güç: 125PS (123bhp) @ 12500 rpm
Max Tork: 72Nm @ 11750 rpm
Renkler: Yanık Sarı Tornado Kırmızısı Grafit















Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.