Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
euro, ncap

Euro Ncap

Eski 11-29-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Euro Ncap







1997 yılında İngiltere'de kurulan Yeni Arabaları Değerlendirme Programı (European New Car Assessment Programme, Euro NCAP) şu anda Almanya, Fransa, İsveç, İspanya gibi bir çok ülke tarafından da destekleniyor

Bu organizasyon yeni çıkan arabalara ön, yan ve yaya çarpışmaları sonucunda elde ettiği performansına göre yıldız veriyor Yeni çıkan otomobillerin aldığı yıldızlar otomobil üreticileri ve alıcıları tarafından titizlikle takip ediliyor

Çarpışmalar hangi hızlarda gerçekleşiyor?

*Önden çarpma testi: Otomobil saatte 64 kilometre hızla duvara çarptırılıyor Bu sayede, 55 kilometre hızla giden iki otomobilin çarpışma etkisi belirleniyor

*Yandan çarpma testi: Araç duran otomobile çarptırılıyor Bu deneme 50 km/h'lik hızla sürücü kapısını kapsayacak şekilde otomobile çarpması anlamına geliyor

*Yaya koruma testi: Euro NCAP’in çarpışma testlerinde sadece araç içindeki yolcuların güvenliği değil yayalarında güvenliği araştırılıyor Bunun içinde 40 km/h hızla giden otomobil bir mankene çarptırılıyor ve yayanın ne kadar yara alacağı tespit ediliyor

*Direk testi: Sabit duran direğe otomobil yanal açıdan çarptırılıyor

Bu belirtmiş olduğumuz testlerdeki başarı durumu baz alınarak araçlara yıldız veriliyor Yapılan bu testler sonucunda otomobillerin aldığı puanlar yolcu güvenliği için 5 yıldız, yaya güvenliği için 4 yıldız üzerinden değerlendiriliyor 1 yıldız çok kötü, 5 yıldızsa (yaya için 4 yıldız) mükemmel güvenliği belirtiyor

Euro Ncap organizasyonu kurulduktan sonra Otomobil üreticileri çok daha sağlam ve güvenli araçlar üretmeye başladılar Euro Ncap testleri otomobil alıcılarını da büyük oranda etkiliyor Bu konuda çok açık örnekler mevcut Sadece alıcıları değil üreticilerin de büyük kararlar vermesinde etkili oluyor Örneğin 1998'de Rover 100 marka otomobilin bir yıldız alması bu aracın üretiminin durdurmasına sebep oldu

Belirli aralıklarla, Avrupa ülkelerinde satılan araçların çarpışma testlerini gerçekleştiren Avrupa bağımsız yeni araç değerlendirme programı EuroNCAP, 8 yeni modelin çarpışma testini gerçekleştirerek bu araçlara ait raporunu yayınladı

Diğer kurumlardan bağımsız olarak yolcu, çocuk ve yaya güvenliği konularında çarpışma testleri ve değerlendirme yapan EuroNCAP, Daihatsu Terios, BMW X3, Renault Kangoo, Citroen C5, Suzuki Splash, Nissan Navara, Mitsubishi L200 ve Isuzu D-MAX'in çarpışma testlerini gerçekleştirerek sonuç raporunu yayınladı deneme edilen modeller arasından bazıları beklenen güvenlik notunu alırken, bazı modeller ise güvenlik açıklarıyla hayal kırıklığı yarrattı


Alıntı Yaparak Cevapla

Euro Ncap

Eski 11-29-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Euro Ncap



İşte EuroNCAP'in çarpışma testine katılan yeni modeller:

Daihatsu Terios

Daihatsu'nun küçük 4x4 arazi aracı Terios, Euro NCAP'in uyguladığı çarpışma testlerinde, yolcu güvenliği testinden beş yıldız üzerinden dört yıldız, çocuk güvenliği testinden beş yıldız üzerinden üç yıldız ve yaya güvenliği testinden dört yıldız üzerinden üç yıldız aldı



Daihatsu'nun küçük 4x4 arazi aracı Terios, Euro NCAP'in uyguladığı çarpışma testlerinde, yolcu güvenliği testinden beş yıldız üzerinden dört yıldız, çocuk güvenliği testinden beş yıldız üzerinden üç yıldız ve yaya güvenliği testinden dört yıldız üzerinden üç yıldız aldı

Terios, önden çarpışma testinde, kaza esnasında yolcu kabini stabil kalmadığı gözlendi Önden darbe alan aracın yer zemininde ve arka koltuklarında kayma olduğu tespit edildi Ön konsolda ve yan cephelerde ön tarafta oturanların bacakları için risk oluşturabilecek bölgelerin bulunduğu belirtildi

Terios, yandan çarpışma testinde, deneme aracı üzerinde yan hava yastıkları bulunmadığı için değerlendirme yapılmadı

Terios, çocuk güvenliği testinde, kaza esnasında yolcu kabininin stabil kalamaması nedeniyle puan kaybettiYer zeminindeki oynama nedeniyle arka taraftaki ISOFIX bağlantı noktalarında oynama tespit edildiÖn tarafa çocuk yolcu oturtulduğu zaman koltuğun daha geride bir pozisyona getirmesi gerektiği ve hava yastığının kapalı konuma getirilmesi gerektiği belirtildi Hava yastığının kapatıldığı durumlarda hava yastığının açık yada kapalı olduğuna dair bilginin sürücüye yetersiz bilgilendirildiği vurgulandı ISOFIX bağlantı noktalarının daha belirgin olması gerektiği hususunda uyarıldı

Terios, yaya koruması testinde, maksimum puan aldı Kaza esnasında tampon ve motor kapağında yayalara zarar verebilecek noktaların az olduğu vurgulandı

deneme Aracı Detayları :
Model : Daihatsu Terios 15l
Gövde Tipi : 5 kapı SUV
Model Yılı : 2008
Araç Ağırlığı : 1190 kg



BMW X3



BMW'nin 4x4 arazi aracı X3, Euro NCAP'in uyguladığı çarpışma testlerinde, yolcu güvenliği testinden beş yıldız üzerinden dört yıldız, çocuk güvenliği testinden beş yıldız üzerinden dört yıldız ve yaya güvenliği testinden dört yıldız üzerinden bir yıldız aldı

X3, önden çarpışma testinde, kaza esnasında yolcu kabini stabil bir halde kaldı Ön konsolun sürücü ve ön tarafta oturan yolcu için risk teşkil ettiği belirtildi Kaza esnasında sürücü ve yolcunun bel ve bacaklarında bir takım darbe izleri gözlendi

X3, yandan çarpışma ve direk testinde, arka kapı mandallarının sıkıştığı gözlendi Bu durum hakkında net bilgi edinilemediğinden, araç içerisindeki manken üzerinden alınan veriler yardımıyla değerlendirme yapıldı ve maksimum puan verildi

X3, çocuk güvenliği testinde, önden ve yandan yapılan çarpışma testeleri esnasında, cansız manken üzerinden alınan veriler sayesinde üç yaşından ufak çocuklar için maksimum güvenlik sağladı gözlendi Bu veriler sayesinde X3'e maksimum puan verildi Ön tarafa çocuk yolcu oturtulmak istendiğinde, ön yolcu koltuğunda ISOFIX bağlantı noktaları var olduğu belirtildi Ayrıca bu seçenek kullanıldığı zaman yolcu hava yastığının devre dışı kaldığı vurgulandıArka koltuktaki ISOFIX bağlantı noktalarının daha belirgin hale getirilmesi hususunda uyarıldı

X3, yaya koruması testinde, yüksek gövde yapısı nedeniyle yaya güvenliği hususunda başarılı bulunmadı Kaza esnasında yayaların kafa ve bacaklarına koruma sağlanamadığı belirtildi

deneme Aracı Detayları :
Model : BMW X3, 20 diesel
Gövde Tipi : 5 kapı SUV
Model Yılı : 2008
Araç Ağırlığı : 1745 kg

Renault Kangoo

Renault'nun ufak MPV aracı Kangoo, Euro NCAP'in uyguladığı çarpışma testlerinde, yolcu güvenliği testinden beş yıldız üzerinden dört yıldız, çocuk güvenliği testinden beş yıldız üzerinden dört yıldız ve yaya güvenliği testinden dört yıldız üzerinden iki yıldız aldı

Kangoo, önden çarpışma testinde, kaza esnasında yolcu kabini stabil bir halde kaldı Direksiyon dayanağı sürücü için muhtemel bir risk oluşturduğu belirtildiAyrıca Kangoo'nun sürücü ve yolcu için ğöğüs koruması yetersiz bulunarak marjinal olarak değerlendirildi

Kangoo, yandan çarpışma testinde, yan hava yastıklarının donanım seçenekleri arasında olmasına karşın, deneme aracında bulunmadığı için değerlendirme yapılmadı

Kangoo, çocuk güvenliği testinde, çocukların ön koltuğa oturtulduğu zamanlarda yolcu hava yastığının kapatılması gerektiği belirtildi Hava yastığının açık veya kapalı olduğuna dair bilginin sürücüye net açıklanır vaziyette olmadığı gözlendiArka koltuktaki ISOFIX bağlantı noktalarının daha belirgin hale getirilmesi gerektiği hususunda uyarıldı

Kangoo, yaya koruması testinde, kaza esnasında yayaların bacaklarına maksimum koruma sağladığı gözlendi Ancak motor kaputu üzerindeki çoğu noktanın kaza esnasında yayaların kafa darbelerine karşı yeterli koruma sağlamadığı belirtildi

deneme Aracı Detayları :
Model : Renault Kangoo 15 dCI 'Expression'
Gövde Tipi : 5 kapı MPV
Model Yılı : 2008
Araç Ağırlığı : 1429 kg



Citroen C5



Citroen'in büyük aile aracı C5, Euro NCAP'in uyguladığı çarpışma testlerinde, yolcu güvenliği testinden beş yıldız üzerinden beş yıldız, çocuk güvenliği testinden beş yıldız üzerinden dört yıldız ve yaya güvenliği testinden dört yıldız üzerinden iki yıldız alarak güvenlik hususunda taviz vermediğini kanıtladı

C5, önden çarpışma testinde, kaza esnasında yolcu kabini stabil bir halde kaldı Sürücünün dizleri direksiyonun alt kısmında açılan airbag sayesinde kaza esnasında sıfır hasar aldı Sürücü ve yolcunun baş kısmı için açılan airbag oldukça yüksek düzeyde koruma sağladı Ayrıca kaza esnasında yolcunun dizleri ön konsoldan uzak kalarak oluşabilecek hasarların hiçbirine rastlanmadı

C5, yandan çarpışma testinde, maksimum puan almayı başardı

C5, çocuk güvenliği testinde, çocukların ön koltuğa oturtulduğu zamanlarda yolcu hava yastığının kapatılması gerektiği belirtildi Hava yastığının açık veya kapalı olduğuna dair bilginin sürücüye net açıklanır vaziyette olmadığı gözlendiArka koltuktaki ISOFIX bağlantı noktalarının daha belirgin hale getirilmesi gerektiği hususunda uyarıldı

C5, yaya koruması testinde, kaza esnasında yayaların bacaklarına maksimum koruma sağladığı gözlendi Ancak motor kaputu üzerindeki çoğu noktanın kaza esnasında yayaların kafa darbelerine karşı yeterli koruma sağlamadığı belirtildi

deneme Aracı Detayları :
Model : Citroen C5 20 diesel 'Dynamic'
Gövde Tipi : 5 kapı hatchback
Model Yılı : 2008
Araç Ağırlığı : 1608 kg

Suzuki Splash



Suzuki'nin süper mini aracı Splash, Euro NCAP'in uyguladığı çarpışma testlerinde, yolcu güvenliği testinden beş yıldız üzerinden dört yıldız, çocuk güvenliği testinden beş yıldız üzerinden üç yıldız ve yaya güvenliği testinden dört yıldız üzerinden üç yıldız alarak güvenlik hususunda iddialı olduğunu kanıtladı

Splash, önden çarpışma testinde, kaza esnasında yolcu kabini stabil bir halde kalmayı başardı Ön konsolun bazı noktalarının önde oturanların bacaklarında hafif tahribatlara yol açabileceği vurgulandı

Splash, yandan çarpışma testinde, yan hava yastıkları deneme aracının üzerinde bulunmadığı için değerlendirme yapılmadı

Splash, çocuk güvenliği testinde, çocukların ön koltuğa oturtulduğu zamanlarda yolcu hava yastığının kapatılması gerektiği belirtildi Hava yastığının açık veya kapalı olduğuna dair bilginin sürücüye net açıklanır vaziyette olmadığı gözlendiAyrıca bu durumla ilgili bilgi notunun var olduğu ancak Avrupa'da kullanılan tüm dillerde yazılması gerektiği vurgulandı Arka koltuktaki ISOFIX bağlantı noktalarının daha belirgin hale getirilmesi gerektiği hususunda uyarıldı

Splash, yaya koruması testinde, kaza esnasında yayaların bacaklarına yüksek koruma sağladığı gözlenerek maksimum puan verildi Ancak motor kaputu üzerindeki bazı noktaların kaza esnasında yayaların kafa darbelerine karşı yeterli koruma sağlamadığı belirtildi

deneme Aracı Detayları :
Model : Suzuki Splash 12 GLS
Gövde Tipi : 5 kapı hatchback
Model Yılı : 2008
Araç Ağırlığı : 1030 kg



Nissan Navara



Nissan'ın ticari Pick-UP aracı Navara, Euro NCAP'in uyguladığı çarpışma testlerinde, yolcu güvenliği testinden beş yıldız üzerinden yarım yıldız, çocuk güvenliği testinden beş yıldız üzerinden üç yıldız ve yaya güvenliği testinden dört yıldız üzerinden iki yıldız aldı

Navara, önden çarpışma testinde, hava yastığının açılmasında yaşanan gecikme nedeni ile hayal kırıklığı yarattı Kaza esnasında yolcu tarafındaki hava yastığının çok geç açıldığı gözlenirken, bu durumun yolcunun boynunda ciddi yaralanmalara sebebiyet vereceği belitildi Kaza mankeni üzerinden alınan verilerde zaten bu durumu açıkça ortaya koydu Ön konsolun bazı noktalarında kaza esnasında yolcuların bel, bacak ve ayaklarına zarar verici olduğu tespit edildi

Navara, yandan çarpışma testinde maksimum puanla ayrıldı Yan hava yastıkları deneme aracının üzerinde standart olarak bulunmaması nedeniyle değerlendirme yapılmadı

Navara, çocuk güvenliği testinde, kaza esnasında önden ve yandan gelebilecek darbelere karşı üç yaşının altındaki çocuklara maksimum güvenlik sağladığı belirtildi ISOFIX bağlantı noktalarının açıkça belirgin olmadığı gözlendi Ön yolcu güneşliğinin içindeki airbag kullanım talimatında, çocuk yolcuların ön koltukta oturduğu zaman kaza esnasında tehlike altında olabileceği konusu açıkça belirtilmeli denildi

Navara, yaya koruması testinde, yüksek gövde yapısına rağmen sınıfındaki diğer araçlara göre daha başarılı bulundu Yetişkin birine kaza esnasında çarpılması durumunda motor kaputu üzerindeki bazı yumuşak bölgelerin koruyucu özellikte olduğu gözlendi Aynı kazada çocuklar için tehlikenin daha yüksek olduğu gözlendi Ön tamponun orta kısımlarını yanlara oranla daha zarar verici olduğu belirtildi

Not: Euro NCAP, Nissan Navara'ya ait yeni çarpışma testinin ilerleyen zamanlarda yayınlanacağını açıkladı

deneme Aracı Detayları :
Model : Nissan Navara 25 diesel
Gövde Tipi : 4 kapılı Pick-UP
Model Yılı : 2008



Mitsubishi L200

Mitsubishi'nin ticari Pick-UP aracı L200, Euro NCAP'in uyguladığı çarpışma testlerinde, yolcu güvenliği testinden beş yıldız üzerinden dört yıldız, çocuk güvenliği testinden beş yıldız üzerinden üç yıldız ve yaya güvenliği testinden dört yıldız üzerinden bir yıldız aldı

L200, önden çarpışma testinde, deneme mankeni üzerinden alınan verilerde, kaza esnasında sürücü göğüs kafesinde yaralanmaya neden olabilecek tahribat saptandı Ön konsolun yapısının bacaklar ve ayaklarda yaralanmalara sebep olabileceği belirtildi

L200, yandan çarpışma testinde maksimum puanla ayrıldı Yan hava yastıkları deneme aracının üzerinde bulunmadığı için değerlendirme yapılmadı

L200, çocuk güvenliği testinde, çocukların ön koltuğa oturtulduğu zamanlarda güvenlik açısından sakıncalı bulundu Airbagin çocuk yolcular için zarar verici olabileceği belirtildi Ayrıca bu bilginin araç içerisinde açıkça belirtilmediği de gözlendi Arka koltuktaki ISOFIX bağlantı noktalarının daha belirgin hale getirilmesi gerektiği hususunda uyarıldı

L200, yaya koruması testinde, yüksek gövde yapısı nedeniyle güvensiz bulundu Ön tampondaki yumuşak iki bölge haricide geriye kalan bölümlerin bir yayaya çarpılması durumunda zarar verici olabileceği vurgulandı

deneme Aracı Detayları :
Model : Mitsubishi L200 Double Cab 25 DI-D
Gövde Tipi : 4 kapılı Pick-UP
Model Yılı : 2008
Araç Ağırlığı : 1880 kg



İsuzu D-MAX



Isuzu'nun ticari Pick-UP aracı D-MAX, Euro NCAP'in uyguladığı çarpışma testlerinde, yolcu güvenliği testinden beş yıldız üzerinden bir buçuk, çocuk güvenliği testinden beş yıldız üzerinden iki yıldız ve yaya güvenliği testinden dört yıldız üzerinden bir yıldız aldı

D-MAX, önden çarpışma testinde, yolcu bölümünde oldukça dengesiz olduğu gözlendi Sürücünün baş korumasının oldukça güçsüz olduğu tespit edildi Kaza esnasında mankenin üzerindeki sensörler, boyun ve göğüs bölgesinde ciddi yaralanmalar olabileceğini ölçtü Ön konsolun yapısının bacaklar ve ayaklarda ciddi yaralanmalara sebep olabileceği belirtildi

D-MAX, yandan çarpışma testinde, yan hava yastıkları deneme aracının üzerinde bulunmadığı için değerlendirme yapılmadı

D-MAX, çocuk güvenliği testinde, 3 yaşının altındaki çocuklar için belirlenen güvenlik sınırını aştı Bu durumun kaza esnasında ufak çocuklar için zarar verici olabileceği belirtildi Arka koltuktaki ISOFIX bağlantı noktalarının daha belirgin hale getirilmesi gerektiği hususunda uyarıldı

D-MAX, yaya koruması testinde, yüksek gövde yapısı nedeniyle güvensiz bulundu Bir yayaya çarpılması sonrası oluşabilecek hasarlarda yetişkinler için bacaklar, çocuklar için ise kafa kısmında ağır hasara sebebiyet verilebileceği belirtildi Ayrıca motor kaputunun verebileceği hasarların yüksek olduğu vurgulandı

deneme Aracı Detayları :
Model : Isuzu D-MAX / Rodeo 25 dizel crew cab, LHD
Gövde Tipi : 4 kapılı Pick-UP
Model Yılı : 2008
Araç Ağırlığı : 1875 kg




Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.