Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
bilgileri, sportswagon, v60, volvo

Volvo V60 Sportswagon Bilgileri

Eski 11-29-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Volvo V60 Sportswagon Bilgileri



Volvo V60, Paris Otomobil Fuarı'nda tüm dünyaya lanse edilişini kutluyor

Volvo, tipik sportswagon müşterisini şöyle tarif ediyor: Bir parça daha ekstra yer ve esneklik isteyen ama spor tasarım ve heyecan verici sürüş özelliklerinden en ufak bir ödün vermek istemeyen bir S60 alıcısı

Özellikle bu sınıfta Avrupa’daki rekabet çok sert ve bu sınıfın müşterileri tam olarak ne istediklerini biliyor Volvo tasarımcılarının iç mekân kalitesini daha da artırmasının ve otomobili güvenlik ve konforla ilişkili teknik yeniliklerle doldurmasının sebebi de bu Sonuçta ortaya çıkan ürün, spor görüntüsüyle mutlak bir uyum içinde bulunan ve gerçek anlamda benzersiz bir sportswagon

Dış tasarım
Yeni V60’ın belirgin kama şekli ve coupe’yi andıran ince tavan çizgisi, otomobilin omuz profili de katılarak önde farlardan başlayıp arkada stoplarda sona eren nazik ama güçlü tasarımıyla dikkat çekiyor






Yeni Volvo V60’ın dış tasarım sorumlusu Örjan Sterner, "Tasarım açısından yeni V60’da, arkadaki pratik ekstra boşluk muhafaza edilirken otomobilin mümkün olduğunca bir coupe’ye benzetilmesine odaklanıldı Yeni V60 sınıfının geleneksel sportwagon otomobilleri ile rekabet etmeyi hedefliyor Daha fazla kullanım alanı isteyen müşteriler için V70 veya XC70’imiz var," diyor ve sözlerine şunları ekliyor:

"Çifte dalganın ortasındaki çukur görsel olarak otomobili aşağı doğru çekiyor Bu tasarım, duruşu kuvvetlendiriyor ve otomobili ipek gibi kaygan ve daha alçak kılıyor Şekillendirilmiş kaput, ön ve arkadaki kısa çıkıntılar da spor otomobil hissini vurguluyor"



Ödünsüz şasi yaklaşımı
Volvo Cars'ın şasi uzmanları, yeni Volvo V60’taki sürüş deneyimini yeni S60 sedanın geliştirilmesini karakterize eden tutku ve ödünsüz yaklaşımın aynısını kullanarak şekillendirdiler Sonuç olarak ortaya, spor hatlara hakkını tam veren sürüş özelliklerine sahip gerçek bir sportswagon çıktı

Yeni V60’ta şasinin geliştirilmesinden sorumlu Stefan Sällqvist, otomobilin gelişimi ile ilgili şunları söylüyor: “Dış görünümü, daha önce hiç gitmediğimiz kadar uç noktalara taşıdık Bu otomobili, sadece şasi geliştirme işini nasıl doruk noktasına taşıdığımıza şahit olmak için kullanmalısınız Otomobile binip, bütün virajların yeni bir meydan okuma anlamına geldiği, dar ve kavisli bir yola gidin; yeni V60, içi içine sığmayan heyecanıyla ne kadar çevik olduğunu size gösterecektir"

Volvo'nun yeni sportswagon’u iki şasi seçeneğiyle tüketicinin beğenisine sunuluyor Avrupa pazarında yeni geliştirilen dinamik şasi standart; diğer bazı pazarlarda ise konfor odaklı şasi standart donanımda, dinamik seçeneği de bir opsiyon olarak sunuluyor İki şasi alternatifi arasındaki fark tamponlarda ve ön ve arka alt-şaside yatıyor Buna göre, konfor odaklı şasi daha zorlu yol yüzeylerinde muntazam bir sürüşü mümkün kılan yumuşak bir yapıya sahip

Kalite ayrıntılarda gizlenmiş
Stefan Sällqvist, "Her şeyin merkezine, konfor kavramına yepyeni bir boyut kazandırmak hedefi konuldu Dinamik şasinin; bütün dikkati sürüş deneyimine veren ama bunu yaparken sürüş konforunu sulandırmayan atik ve tetik bir karakteri var," diye açıklıyor

İki adet şasiye ek olarak, V60’ın bütün değişkenleri önceki Volvo modelleriyle karşılaştırıldığında daha iyi kontrol ve konfor sağlayacak şekilde değiştirilerek rafine edilmiş opsiyonel FOUR-C (Continuously Controlled Chassis Concept – Sürekli Kontrollü Şasi Konsepti) aktif şasiyle tanımlanabilir Dört Tekerlekten Çekiş (AWD) sisteminde kullanılan yazılım, yeni spor şasinin son noktasına kadar kullanılabilmesi amacıyla dört tekerlekten çekişe opsiyonlar sunmak üzere değiştirildi (AWD T6’da standart, otomatik şanzımanlı D5’te ise opsiyonel)

Şasi ekibi geliştirme süreci boyunca yeni Volvo V60 üzerindeki çalışmalarını yeni Volvo S60’a paralel olarak yürüttü Sonuç, bir otomobilin sürüş özelliklerini etkileyen hemen hemen bütün ayrıntılara değişiklik ve iyileştirmeyi de beraberinde getiren bir çözümün üretilmesi oldu Bu; daha iyi sürüş, daha sıkı şerit değiştirme kabiliyetini ve bunun yanı sıra şimdiye kadar hiçbir Volvo’da olmadığı kadar fazla darbe emişini de kapsıyor

Gelişmiş Denge Kontrol özelliğine sahip ilk sportswagon
Dinamik şasi, spor sürüş deneyimini daha da ileri noktalara taşıyan bir dizi elektronik sistemle desteklenmiş

Yeni S60’ta olduğu gibi, yeni V60 da Gelişmiş Denge Kontrol özelliğine sahip bulunuyor Yeni bir sarmal açılı sensör sayesinde her türlü kayma ve patinaj eğilimini çok erken bir safhada teşhis etmek mümkün Bunun anlamı, patinaj önleme sisteminin devreye daha erken ve daha başarılı girmesi demek Gelişmiş Denge Kontrolü, önemli miktarda yanal gücün var olduğu dinamik sürüşte büyük destek sağlıyor ve bu da otomobilin hâkimiyetinin ve manevra kabiliyetinin iyileştirilmesi anlamına geliyor

Virajların daha kolay dönülmesi için yeni ‘Viraj Çekiş Kontrolü’
Viraj Çekiş Kontrolü, otomobilin virajları daha düzgün dönmesinde tork dağıtımını kullanan yeni bir özellik Bu teknoloji, Dinamik Denge ve Çekiş Kontrol (DSTC) sisteminin biraz daha geliştirilmiş hali

Viraj dönülürken, otomobilin iç tekerleği frenleniyor ve böylece dış tekerleğe daha fazla gücün gitmesi sağlanıyor Bu, dışa çekme eğilimini azalttığı gibi sürücünün virajı daha dar almasını da mümkün kılıyor

Çok gelişmiş bir frenleme sistemi, Yeni V60’ın dinamik sürüş özelliklerinin önemli bir parçası Volvo'nun yeni sportswagon otomobili, her türlü durumda mümkün olan en kısa duruş mesafesini sağlayacak şekilde birbiriyle etkileşime giren bir dizi özelliğe sahip

Ekstra işlevsellikle özel kalite
Yeni V60’ın içi, Volvo Cars tasarımcılarının İskandinav geleneğinin rasyonel sadelik ve işlevselliğine bir heyecan, kontrast ve oyunbaz bir öğeyi nasıl işlediklerinin açık bir göstergesi

Volvo Cars Tasarım Müdürü Peter Horbury, "Otomobilin içi kesinlikle dışa dönük bir karaktere sahip, ancak pratik İskandinav köklerinden de hiçbir şey kaybetmiş değil Yeni V60; renk, şekil, malzeme ve teknoloji bütünlüğü anlamında yepyeni boyutlara taşıyor," diyor

İç mekân işte bu nedenlerle sürücü odaklı ayrıntıları açısından çok zengin; ama sonuçta o hâlâ bütün yolcular için rahat bir mekân sunan beş kişilik bir otomobil İskandinav tasarımının rasyonelliği, sadeliği, aydınlığı ve işlevselliği V60’ta hep öne çıkan hususlar olmaya devam ediyor:

· 40/20/40 oranında çıkarılabilir arka koltuk ve katlamalı ön yolcu koltuğu, yolcuların ve yükün olağanüstü esnek bir biçimde bir araya getirilmesini mümkün kılıyor Üç parçalı arka koltukta bulunan arkalıkların her biri çok büyük bir kolaylıkla katlanarak yük için tamamen düz bir zemin yaratmaktadır Arka koltuk başlıkları elektrik destekli olarak katlanabilmektedir

· Yük alanı, mevcut en küçük noktadan bile azami kazanç temin edilecek şekilde tasarlanmış 1095 mm genişliğindeki bagaj kapağının, yük zemininin altında ve tekerlek yuvalarının arkasında bulunan ekstra alanla birlikte kullanılması verimli bir yük kapasitesinin garanti edilmesi için benimsenmiş sistematik yaklaşıma bir örnektir Yük alanının kapasitesi 430 litredir
· Arka koltuk, iki yan koltukta bulunan gömme çocuk yükseltici koltuğuyla birlikte sunulmaktadır

Gelmiş geçmiş en ileri teknoloji: ‘Yaya Algılama Sistemi’
Yeni V60’ın spor iç mekânı, şimdiye dek hiçbir Volvo sürücüsünün görmediği kadar gelişmiş bir ileri teknoloji ortamına sahip

Yeni V60’ın Proje Direktörü Thomas Ahlborg, “Yeni V60’ın iç tasarımı iki açıdan yenilikçi tasarımın bütün öğelerini barındırıyor: Şekil ve teknoloji Bu tasarımın özelliği en ince ayrıntıya kadar spor bir tazelik olarak nitelendirilebilir Teknolojik konulardaysa çarpışmayı önleme, güvenlik ve konfor sistemlerinden, dünya standartlarında bilgi, eğlence ve mükemmel ses sistemlerine kadar bugüne kadar geliştirilmiş bütün akıllı çözümlere sahip olması şimdiye kadarki bütün Volvo’lardan daha farklı bir sürüş deneyimine katkıda bulunuyor" diyor

Yeni S60’dan da tanıdığımız Otomatik Frenli Yaya Algılama sistemi, otomobilin önündeki yola çıkan yayaları tespit edebiliyor Sürücü, bu duruma vaktinde tepki göstermezse, otomobil otomatik olarak frenleri aktive edebiliyor

Volvo Cars Kıdemli Güvenlik Danışman Thomas Broberg, "Volvo, otomobillerimizle yolculuk edenlerin korunması hususunda hep önde olmuştur Geçtiğimiz yıllarda, sürücünün diğer otomobillerle çarpışmasına engel olmasına yardımcı olacak çağ açan girişimleri uygulamaya koymuştuk Şimdi yollarda olabilecek yayaların da güvenliğini artıracak bir teknoloji sayesinde ileriye dönük dev bir adım daha atıyoruz," diyor

35 km/s’nin altındaki hızlarda çarpışmaları önlüyor
Bir acil durumda, sürücü önce duyulabilir bir ses ve buna eşlik eden ön cama yansıyan göstergede yanıp sönen bir ışık ile uyarılıyor Sürücünün ani, içgüdüsel bir reaksiyon göstermesini sağlamak için bu ışık uyarısı bir fren lambasının ışığını andırıyor Bununla eşzamanlı olarak, fren sisteminde balatalar disklere yaklaştırılıyor Sürücü, uyarıya tepki göstermez ve kaza bir an meselesi haline gelirse, tam fren gücü otomatik olarak devreye sokuluyor ve araç duruyor

Otomatik Frenli Yaya Algılama sistemi 35 km/s hıza kadar sürücünün vaktinde reaksiyon göstermemesi halinde bir yayayla çarpışmaya engel olabiliyor Bunun üzerindeki hızlardaysa, otomobilin hızının çarpma öncesinde mümkün olduğunca azaltılmasına odaklanılıyor Hız, 25 km/s’ye kadar düşürülebiliyor

İstatistikler, özellikle yayaların karıştığı kazalarda, kazanın sonucu açısından otomobilin hızının son derece belirleyici bir öneme sahip olduğunu gösteriyor Çarpma anındaki hızın düşük olması, ciddi yaralanma riskinin önemli derecede azaltılması anlamına geliyor

‘Şehir Güvenliği Sistemi’ standart
Yeni Volvo V60’ta, Şehir Güvenliği sistemi standart olarak bulunuyor
Şehir Güvenlik Sistemiyle, önde giden otomobil yavaşladığında veya durduğunda veya duran bir nesneye çok süratli yaklaşılıyorsa ve bu duruma sürücü vaktinde tepki vermezse, otomobil otomatik olarak frene basar Bu sistem, 30 km/s’ye kadar olan hızlarda düşük hızlı arkadan çarpmaların etkisini azaltılabiliyor veya tamamen ortadan kaldırabiliyor

Daha güçlü T6 versiyonu
Üretiminin ilk yılında, yeni Volvo V60, 115 HP’lik ekonomik DRIVe versiyonundan, iddialı ve yüksek performansa sahip 304 HP güç üreten turbo beslemeli versiyonuna kadar geniş bir aralıkta yer alan dizel ve benzinli motorlarıyla piyasaya sunulacak Karbondioksit emisyonlarını azaltmaya odaklanan Volvo mühendisleri sayesinde, yakıt tüketimi motor gamının tamamında aşağı çekildi

30 litre hacmindeki T6 benzinli motor, öncelikle daha düşük iç sürtünme elde edilmesi sayesinde daha da iyileştirilmiştir Bu sayede 304 HP güç üretmekte ve 440 Nm torka ulaşmaktadır T6 motorlu yeni V60, 100 km/s hıza 66 saniyede çıkıyor ve azami hızı da 250 km/s’yle sınırlandırılmış

Volvo Cars’ın motor uzmanları, T6 versiyonunda yakıt sarfiyatını yüzde 10 oranında düşürerek 100 km’de 102 litreye indirmeyi başardılar (AB karma) Motor gücü tekerleklere Volvo’nun ikinci nesil, altı ileri vitesli Geartronic şanzımanıyla iletilmekte Yeni supaplar ve daha düşük sürtünme eskisinde daha hızlı vites değişikliği anlamına gelmektedir ve AWD (Dört Tekerlekten Çekiş) T6’da standarttır

Yeni direkt enjeksiyonlu 20 litrelik turbo motor
Yeni dört silindirli 20T GTDi (Benzinli Direkt Enjeksiyonlu Turbo) motor 20 litrelik hacme sahip olup 203 HP gibi oldukça yüksek bir güç ve 1750 devirden itibaren 300 Nm tork sunmaktadır 100 km/s hıza otomatik şanzımanla 84 saniyede ulaşmaktadır Azami hız 230 km/s ile sınırlandırılmıştır

Volvo tesislerinde geliştirilmiş olan ve hepsi de kompakt bir formata yerleştirilen yeni turbo besleme teknolojisi, direkt enjeksiyon ve çift değişkenli eksantrik milleri; düşük yakıt tüketimi, düşük emisyon ile birlikte yüksek ve bir o kadar da geniş bir performans aralığının benzersiz bir bileşimini oluşturmaktadır

Yeni V60, ilk üretim yılı içerisinde 240 HP ve 320 Nm tork üreten 20 GTDi motorla da sunulacaktır

Yeni 16 litrelik GTDi motor
Bunlara ek olarak, 16 litre GTDi motor da V60 ürün gamına dâhil edildi 180 HP’lik T4 motor yalnızca 1500 devirde 240 Nm maksimum torka ulaşmakta ve 5000 d/d’ye kadar sabit olarak aynı torku korumaktadır Motora aşırı basınç uygulanan ani durumlarda etkileyici bir rakam olan 270 Nm tork üretilmekte ve bu sayede hız aralığı boyunca mükemmel çekiş yeteneği sağlamaktadır Tork eğrisi nispeten yumuşak olup çok rahat bir sürüş deneyimi sağlar

20T, T5 ve T4, Volvo’nun otomatik altı ileri vitesli Powershift şanzımanıyla sunulmaktadır

İki farklı beş silindirli turbo dizel
Yeni V60’ın motor gamı içerisinde bir de beş silindirli turbo dizel motor bulunmaktadır
Çift turbolu ve yüksek performanslı D5 motor seçeneği, 205 HP güç ve 420 Nm tork üretmektedir 100 km/s hıza 79 saniyede ulaşan D5 motor seçenekli yeni Volvo V60’ın maksimum hızı 230 km/s’dir

D5 versiyonunda, performans ve verimlilik, daha geniş bir devir aralığında ilave güç sağlayan farklı ölçülerdeki iki turbo ünitesinin uygulanması ile karşılanmıştır

İki turbonun birbirini tamamlayıcı özelliklerinden optimum olarak faydalanılmak suretiyle yüksek performans ve 100 km’de sadece 54 litrelik yakıt tüketimi (AB karma) şeklinde bir kombinasyona ulaşılmakta ve bu sayede motor sınıfının en üst seviyesine aday olabilmektedir

Bunlara ek olarak, yeni geliştirilmiş 163 HP ve 400 Nm tork üreten 20 litrelik D3 de yeni V60’ın motor seçenekleri arasındadır 100 km/s hıza 94 saniyede ulaşan bu motorun azami hızı otomatik şanzımanda 215 km/s’dir

Yeni beş silindirli 20D motor seçeneği, şu an piyasada mevcut olan 24D motorla aynı altyapıyı paylaşmakla birlikte, yakıt tüketimini optimize etmek için silindir kapasitesi düşürülmüştür

Her iki turbo dizel motor, altı ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulmaktadır Otomatik şanzımanlı D5, dört tekerlekten çekiş sistemi ile de tercih edilebilmektedir

Motor ürün gamı
Benzinli motorlar Silindir hacmi Düzeni Güç Tork
T6 30 lt Sıralı 6 silindirli 304 HP 440 Nm
20T 20 lt Sıralı 4 silindirli 203 HP 300 Nm
T5 20 lt Sıralı 4 silindirli 240 HP 320 Nm
T4 16 lt Sıralı 4 silindirli 180 HP 240 Nm

Dizel motorlar Motor hacmi Düzeni Güç Tork
D5 24 lt Sıralı 5 silindirli 205 HP 420 Nm
D3 20 lt Sıralı 5 silindirli 163 HP 400 Nm

Tamamen yeni bilgi ve eğlence sistemi
Yeni V60’da, bilgilerin gösterge tablosundaki 5 veya 7 inçlik renkli ekranlardan verildiği yepyeni bir bilgi ve eğlence sistemi de mevcut Ekran, sürücünün gözlerini yolda tutmasını kolaylaştırmak amacıyla yüksek şekilde konumlandırıldı

Yeni V60’taki ses özellikleri Volvo’nun önceki modellerine göre daha da geliştirildi

Tomas Ahlborg şunları söylüyor: "En gelişmiş sistemimiz olan Premium Sound’da, devreleri İsveçli Anaview şirketince üretilen D-sınıfı dijital 5x130W amplifikatör, Dolby Pro Logic II Surround ile kombinasyon halinde Dolby Digital, Audyssey Laboratories’in ödüllü MultEQ ve 12 adet hoparlör bulunmaktadır Bütün bunlar kesinlikle birinci sınıf bir ses deneyimi yaratmaktadır"

Volvo V60, Audyssey Laboratories’in MultEQ teknolojisini kullanan dünyanın ilk otomobil modellerinden birisidir MultEQ, otomobil kabin akustiğinin neden olduğu bozunumu bertaraf eder ve otomobilin içindeki herkes için düzgün bir ses düzeni ile canlı, net bir ses sunar

Sınıfının lideri olan ve 7 inç ekranla gelen Premium Sound’un yanı sıra üç farklı ses sistemi de opsiyon olarak sunulmaktadır

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.