Prof. Dr. Sinsi
|
Audi A7 Sportback

Audi’nin yeni modeli A7 Sportback, üstün seyir konforunu sportif karakterle birleştirerek yeni bir segmenti hedefliyor Tamamen yüksek teknoloji ürünü olan ve kullanılan alüminyum parçalar sayesinde son derece hafif bir gövdeye sahip olan A7 Sportback, şık iç mekânı ve yüksek işçilik kalitesiyle farkını belli ediyor
Büyük ölçekli zarafet
Akslardaki sistematik hidrolik sönümleme, aktarma organı yatağının titizlikle ayarlanması, son derece sert ve sağlam gövdesi sayesinde sıra dışı bir titreşim konforuna sahip A7 Sportback’in gövdesi, ağırlıklı olarak alüminyum ve yüksek teknoloji ürünü çeliklerden yapılmış Böylece son derece hafif ve güvenli olması sağlanan A7 Sportback, 4,97 metrelik uzunluğu, 1,91 metrelik genişliği ve sadece 1,42 metrelik yüksekliği ile zarafeti temsil eden yeni tasarım çizgisini büyük ölçeğe taşıyor
Dinamik, sportif ve kullanışlı
A7 Sportback’in uzun kaputu, kısa ön çıkıntısı, uzun dingil mesafesi, sportif şekilde uzanan C sütunları ve keskin bir biçimde biçimlenmiş arka bölümü dinamik bir etki yaratıyor , Geniş ve oldukça kullanışlı bagaj bölümünü ortaya çıkaracak şekilde açılan arka bagaj kapağından yükleme yapmak çok kolay A7 Sportback’in 535 litrelik kapasiteye sahip bagajı, arka koltuk sırtlıklarının katlanmasıyla 1390 litreye ulaşarak, bir station wagon araç kullanımı sağlıyor
LED farlar görüntüsünü daha belirgin kılıyor
Bi-xenon farlar ve LED stop farlarının standart olarak sunulduğu A7 Sportback’de opsiyonel olarak alınabilen LED ön farlar, aydınlatmayla ilgili bütün işlevleri ışık yayan diyotlarla temin ederek, enerji tüketimini de en aza indiriyor A7 Sportback’de, yenilikçi, tüm hava koşullarında görev yapan (all-weather) far işlevi de klasik sis farlarının yerine, ana farlara eklenmiş
İçeride her ayrıntı düşünüldü
Dış mekânın güçlü, sportif özelliği, A7 Sportback’in iç mekânında da devam ediyor İç mekânda her bir ayrıntıya en yüksek düzeyde özen gösterilmiştir İsteğe bağlı olarak temin edilen ortam sıcaklığı kontrol ve masaj işlevleri, yüksek kaliteli Audi derileriyle kaplı ön koltuklar için alınabiliyor Opsiyonel ortam aydınlatması da iç mekânda ayrı bir atmosfer yaratıyor
Önemli bilgiler anında ön camda
Merkezi menü düğmesi ve azalan düğme sayısı ile gelişmiş MMI işletim sisteminin standart olarak sunulduğu A7 Sportback’te, hazırlanan seçeneklerden biri de en önemli bilgileri ön cama yansıtan yeni, baş üstü ekran Dokunmatik MMI (MMI touch) sistemi ise touchpad (Dokunmatik fare)’in veri girişinin rahatlığı ile sabit diskli navigasyon sistemini kombine ediyor
Google ile internet bağlantısı
GoogleLan ile birlikte çalışarak, Bluetooth araç telefonu aracılığıyla Internet’e bağlanan A7 Sportback’teki çevrimiçi hizmetler arasında yer alan UMTS modülü, görüntüleri ve bilgileri Google Earth’den monitöre aktararak navigasyon rotası ile birleştiriyor Birinci sınıf navigasyon sistemi, A7 Sportback’te yer alan çok sayıdaki isteğe bağlı sürücü destek ve güvenlik sistemleriyle de ortaklaşa çalışarak araç sürüş konforunu ve güvenliğini artırıyor; güzergâh verilerini, farların, otomatik şanzımanın ve stop & go işlevli uyarlanabilir hız sabitleyici sistemin kontrol birimlerine göndererek bu sistemlerin karmaşık senaryoları anlamalarını sağlıyor A7 Sportback’deki yeniliklerden biri olan Bose ses sistemine ek olarak, serinin en üstün seçeneği, 1300 watt gücü ve 15 hoparlörü bulunan Bang&Olufsen ürünü Gelişmiş Ses Sistemi konforu tamamlayan bir unsur
Yol üzerindeki tehlikeli durumlarla ilgili bilgi veriyor
Sürücünün, A7 Sportback’i sıkı bir şekilde rotasında tutmasına yardımcı olan yeni Audi aktif şerit desteğinin yanısıra yeni park destek sistemi de sürücüyü, paralel park sırasında direksiyon manevrası angaryasından kurtarıyor A7 Sportback, ön algılamalı güvenlik sistemi (Pre sense safety system) sayesinde de pek çok durumda kazaların ve bunların meydana getirdiği sonuçların şiddetini azaltabiliyor
Sınıfının en temiz motorları
İkisi benzinli ve ikisi dizel olmak üzere dört güçlü ve gelişmiş V6 motor seçeneğiyle sunulan A7 Sportback’in motorlarının güç çıkışları, 204 hp’dan 300 hp’a kadar değişirken, verimlilik seviyeleri de bu araç sınıfında yeni standartları belirliyor
3 0 TDI iki versiyonda alınabiliyor Bütünüyle yeniden tasarlanan bu dizelin daha güçlü versiyonu 4000 – 4500 d/dk aralığında 245 hp güç çıkışı ve 1400 - 3250 d/dk aralığında ise 500 Nm tork üretimi gerçekleştiriyor S tronic ve quattro sürekli dört tekerlekten çekişle sunulan bu model, 0’dan 100 km/s’e hızlanmasını 6,5 saniyede tamamlarken, 250 km/s azami sürate sahip Bu motor seçeneğinin verimlilik değerleri de etkileyici:100 km’de ortalama olarak sadece 6,0 litre ve bu da ancak 158 gram CO2/km’ye eş değerdir
3 0 TDI’ın bir süre sonra takip edecek olan ikinci versiyonu, bu alanda daha da iyi sonuçlar sergiliyor 3750 - 4500 d/dk’da 204 hp güç üretiyor Önden çekiş ve kademesiz multitronic otomatik şanzıman ile verimliliğini göz önüne seren model, 100 km’de 139 gram CO2 ve 100 km’de ortalama 5,3 litre yakıt tüketimi değeriyle çığır açıyor Yeni verimli TDI motoru ile önden çekişli A7 Sportback, 0 - 100 km/s arasını 8,1 saniyede alıyor ve 234 km/s’lik azami hıza ulaşıyor
A7 Sportback’in benzinli seçeneklerinden 2 8 FSI ise, 5250 d/dk’da 280 Nm tork ve 204 hp güç çıkışı üretiyor Tork, 3000 - 5000 d/dk aralığında elde edilebilmektedir S tronic şanzıman ve quattro sürekli dört tekerlekten çekişle sunulan bu model, sıfırdan 100 km/s’e 8,3 saniyede çıkıyor ve azami hızı 235 km/s hıza ulaşıyor 100 km’de ortalama sadece 8,0 litre yakıt tüketen modelin CO2 salınım değeri ise 187 gram
En üst benzinli motor versiyonu olan 3 0 TFSI’da süper şarj, daha fazla verimlilik ile daha yüksek performans için içeri giren havayı sıkıştırıyor Üç litrelik V6, 5250 - 6500 d/dk aralığında 300 hp güç üretirken, 2900 - 4500 d/dk aralığında ise 440 Nm tork sağlıyor Standart hızlanmasını 5,6 saniye tamamlayan model, 250km/ azami hıza sahip Standart yakıt tüketimi 100 km’de sadece 8,2 litre olup, bu da 190 gram CO2 salınımına denk bir değer veriyor
Motorların tamamında Audi’nin yenilikçi termal sistemi, geri kazanım sistemi ve start-stop (Çalıştır-durdur) sistemi kullanıldığı A7 Sportback’te Start-Stop düğmesi standart olarak sunuluyor
Şeritten çıkan aracı tekrar şeridine döndürüyor
A7 Sportback, tespit edilen yayaların vurgulandığı gece görüş asistanı, aktif şerit desteği sistemlerini ve park etmeyi kolaylaştırmak amacıyla üç farklı park yardımı sistemini de barındırıyor
Audi A7 Sportback’teki elektromekanik direksiyon iki yeni destek sisteminin kullanılmasına olanak tanıyor Bunlardan biri olan ve yoldaki şerit çizgilerini tespit etmek için kameradan yararlanan Audi aktif şerit desteği, sürücü şeritte kalmadığı takdirde, direksiyona yumuşak bir şekilde müdahale ederek A7 Sportback’i tekrar yoluna sokuyor Sistem bunu yaparken bitişik şeritteki araçları ve nesneleri de dikkate alıyor
Uygun park alanını bulup, park ediyor
Bir diğer yenilik, Audi tarafından sunulan üç park yardımı sisteminin en üst versiyonu olan park destek sistemi A7 Sportback, yavaş sürüş sırasında yolun kenarındaki paralel ve yatay park alanlarını tespit eden ultrasonik sensörlerden yararlanıyor ve eğer alan yeterince büyükse, sistem, bir düğmeye basılmasıyla paralel park yapma işini üstleniyor
Gece görüşüyle yayalar kırmızı oluyor
A7 Sportbakc’teki gece görüş asistanı, termal görüntüleme kamerasından yararlanarak aracın önünde tespit ettiği kişileri vurguluyor Siyah-beyaz görüntüleri gösterge panelinin ekranına yansatan system, olası tehlikeli bir durumu tespit ettiği takdirde, kişiyi kırmızı olarak işaretliyor ve opsiyonel olan ön cama yansıtma ekranında ikaz sembolünü görüntülüyor
|