Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
arıza, işığı, motor, yanar

Motor Arıza Işığı Neden Yanar?

Eski 11-29-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Motor Arıza Işığı Neden Yanar?







Mercedes-Benz C200 Kompressor (163 HP) sahibiyim 2001 model olan aracımı yaklaşık 1 sene öncesatın aldığımda 160000 km idi şu an ise 170000 km’ye ulaştı Motor bozukluk ışığı yanan aracımın serviste hava akış metresi yağlanmış denerek değiştirildi Ancak ertesi gün tekrar aynı sorun oldu ve tekrar akışmetre değişti Sorun üçüncü kez tekrarlandı ve akışmetre tekrar değişti Akışmetre artık yağlanıp bozulmasın diye vakum yapması için bir parça takıldı Yaklaşık 8000 km’dir sorun yok Ancak aracımın yol bilgisayarı yakıt tüketimini; şehir içinde 17-18 lt/100 km, rölantide ise 18 lt/100 km olarak gösteriyor Rölantide kalma süresi uzadıkça yakıt tüketimi artıyor Örneğin aracım 7-8 dakika rölantide çalıştıktan sonra anlık tüketim 40 lt/100 km değerine kadar çıkıyor ve artmaya da devam ediyor Bu sırada aracımdan benzin kokusuna benzer bir koku yayılıyor Bu sorunun nedeni ne olabilir?

Sayın İrfan Gökay Çalışır,

2001 model ve 170000 km’ de olan Mercedes-Benz C200 Kompressor’ün hava ölçerinin yağlanma sonucunda sık sık bozulması aslında önemli bir ihmal ve ilgisizliğin sonucu Hava ölçer motorun hava emiş yani emme sistemine entegre olmuşken motor yağ karteri havalandırması yoluyla yağlanır veya kirlenir Bu yağlanma nedeniyle motor karter yağ havalandırmasından yoğun yağ buharı ve dumanının oluşmasından kaynaklanır Sonuç olarak da motorun yaşı paralelinde segman ve pistonların aşınması bu soruna nedendir İlk yağlanma görüldüğünde bu sorun tespit edilip gereği yapılmalıydı Bu tesbit yapılamadığından siz bir kaç kere hava ölçer yenilemek zorunda kalmışsınız Akışmetrenin yani hava ölçerin bozulmaması için takılan icat ise aşınan sekman ve pistonların havalandırmadan yağ buharı üfl emesine çare değildir Aşınan ve gücü kaybolan motorların tüketim yüksekliği ise normal bir sonuçtur Ayrıca o takılan parçanın da besleme sistemine menfi etkileri olması da mümkün Uzun rölanti çalışma süreçlerinde tüketimin aniden artması da Akışmetrenin sağlıklı çalışmadığının göstergesidir Motorun yakıt karışımı zenginleştiğinden yanmamış çiğ benzin kokusunun da oluşması bu nedendendir Aracınızın şu an bilinen arızası motorunun yenilenme mecburiyetidir Bunun dışında yine yaşına uygun ne gibi hasarlar çıkaracağı ise ancak aracın ciddi bir kontrolden geçmesi sonrasında tahmin edilebilir


Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.