Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
2010, indy, indycar

İndycar - İndy 2010

Eski 11-29-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

İndycar - İndy 2010



Indycar - INDY 2010

2009 yılının Champcar ve Indycar arasındaki birleşmenin ikinci yılı olması açısından birşeylerin daha iyiye gitmesini bekliyorduk
Ancak global mali kriz sebebiyle serinin gözbebeği olan Belle Isle ve Surfers Paradise gibi pistlerin takvimin dışında kalması,Rahal Lettermann gibi köklü takımların da yarışacak sponsor temin edememeleri sebebiyle katılımın 26'dan 20 civarına düştüğü,her şeyin rölantiye alındığı durgun bir yıl izledik,en azından organizasyon anlamında

Öncelikle 2010 takviminden başlamak gerekirse açıklanan 17 yarışlık takvimde 8 oval,4 yol pisti,4 cadde pisti ve 1’de havaalanı pisti varBöylece Richmond ve Milwaukee Mile'ın takvimden çıkmasıyla oval pistlerin takvimdeki ağırlığı %50'nin altına indiYeni pistlerden Barber Park oldukça eski bir pist olmasına rağmen geçtiğimiz yıllarda çok başarılı bir şekilde yenilendi ve doğrusu kaçırılmaması gereken leziz bir pist olduğunu düşünüyorumBu pistte zaten AMA Superbike yarışları yapılmakta

Diğer yeni pist Sao Paolo ise takvime katılmasındaki aksaklıklar çok geç giderilebilen bir pist ve şu an nasıl olacağı hususunda kimsenin çok fikri yok,ancak 100 bin civarında seyirci beklendiğini belirtmek gerekAyrıca promotörler Sao Paolo’ya katılacak her takımın masraflarının karşılanacağını artı olarak her bir takım için 100000 doları geçen ödemeler yapılacağını belirtiyorlar,yani yarışın arkası oldukça sağlam diyebilirizAyrıca bu CART’ın neredeyse 10 sene önceki varlığından beri serinin Brezilya’daki ilk yarışı olacak

Geçtiğimiz yıllara göre en önemli değişiklik tabii ki Champcar/Indycar ayrılığı sebebiyle adeta nefret abidesi haline gelmiş Tony George'un IndyCar yönetiminden ayrılması ve kendi takımı olan Vision Racing'i de kapatması olduTony George'un yerini ise son 15 senedir PBR(profesyonel boğa binicileri) başkanlığını yürüten Randy Barnard aldıPBR bu onbeş yıl içinde çok fazla mesafe kat eden bir organizasyon ve Barnard her ne kadar yarış dünyasının içinden gelmese de IndyCar’ın en büyük eksikliği olan tanıtım ve organizasyon anlamında seriye büyük katkıları olması beklenen,sevilen bir isim

Geçtiğimiz yıl egzos sesi(!) ve aerodinami açısından bazı yenilikler yapılan Dallara şasileri aralıksız sekizinci sezonlarına giriyorlar ve hala maliyetleri yüksek2003 sezonunda kullanılmaya başlanan bu şasiler,ilk zamandan beri üzerinde çalışan Penske ve Andretti Racing gibi takımlara kıyasla,yeni kurulacak takımlar için pek de kullanıcı dostu sayılmazlarUzun yıllardır bu araçlarla yarışan köklü takımlar şasilerin optimizasyonunda artık neredeyse mükemmele ulaştıklarından yeni bir takımın bu düzeye gelebilmesi çok zaman alıyor ve bu yüzden de Penske/Ganassi/Andretti dominasyonu –özellikle de oval pistlerde- nadiren kırılabiliyorAyrıca bu şasilerin farklı konfigürasyonlara göre(speedway,superspeedway,cadde,yol pisti) çok fazla sayıda parçasının değişmesi gerektiğinden maliyetleri en son kullanılan Champcar şasisi olan,özlemle andığımız Panoz DP01’in neredeyse iki katı



2011 sonuna kadar kullanılacak olan emektar Dallara şasileri

2012 için maliyetleri neredeyse %50 düşürecek yeni şasiler için Dallara,Lola,Swift ve Panoz'un teklifleri muhteşem gözüküyor ve biraz 2012 sonrası için öngörülen konseptin üstünde durmak gerekSeri yönetiminin 2012 yılında kullanmaya başlanacak araçlar için talepleri şu şekilde;

-Yarış kalitesini daha da arttırabilmek için arka kısımda mümkün olduğunca az kirli hava üretimi

-Özellikle oval pistlerde tekerlek tekerleğe temasın yol açtığı tehlikeler üzerine çözümler,ki görebildiğimiz kadarıyla bunun için hem Dallara hem de Swift çok hoş bir konsept geliştirmişler

-Daha az ağırlık ve bunu sağlarken aynı düzeyde downforce’un korunması,daha az maliyet (%45-50 öngörülüyor işletme gideri bakımından)

-Sponsorlar için daha çok boş alan,daha temiz ve akıcı bir görünüm

-Şasiler kesinlikle Amerika’da üretilmeli,eğer mümkünse Indiana’da

-Üzerinde yol araçlarına da fayda sağlayabilecek çözümlerin geliştirilebileceği,%100 bio-ethanol ile çalışan ve geri dönüşümlü,çevreye saygılı ‘yeşil’ şasiler

-Aynı yıl kullanılmaya başlanacak 15 ya da 20 litrelik Turbo motorlara uygun,Ground Effect ilkelerine göre düzenlenmiş bir aerodinamik yapı



Swift’in 2012 çözümüOval pistler ve cadde için tek konfigürasyon ve tekerlerk tekerleğe temasın tehlikelerinden korunmak için yaratıcı bir öneri
Serinin geçtiğimiz yıllardaki yönetim,vizyon ve imaj sıkıntısının Tony George’un ayrılmasıyla çözüldüğünü(George ayrıca geçtiğimiz günlerde Indianapolis pisti yönetiminden de ayrıldı),ayrıca ana sponsor olarak IZOD ile 6 senelik bir sözleşme yapıldığını düşünürsek,serinin tırmanışa geçmesi için çok uygun bir yıl 2010

Yine de daha sonraları bu bedel amorti edilecek olmasına rağmen 2012’nin seri için çok kritik bir yıl olduğunu belirtmek gerekNe kadar maliyetleri azaltmak amaçlı olursa olsun yeni şasiler ilk alındıklarında her zaman maliyet oluşturuyor ve bunun Panoz şasilerine geçerken Champcar’ın sonunun gelmesine yol açtığını da geçtiğimiz yıllarda gördük

NASCAR’ın artık yakalanabilmesi kısa vadede zor gözükse de,Indycar’ın doğru yolda olduğunu söylemek gerekEn azından Formula1’e kalitesi yüksek ve saygı duyulan bir alternatif haline gelebilecekleri ve seneler sonra ilk defa önlerini görebilecekleri kanaatindeyim

2010 INDYCAR SERIES TAKVİMİ

14 Mart - Sao Paolo (cadde)

28 Mart - StPetersburg (cadde)

11 Nisan - Barber Park

18 Nisan - Long Beach (cadde)

1 Mayıs - Kansas (oval)

30 Mayıs - Indianapolis 500 (oval)

5 Haziran - Texas (oval)

20 Haziran - Iowa (oval)

4 Temmuz - Watkins Glen

18 Temmuz - Toronto (cadde)

25 Temmuz - Edmonton (havaalanı)

8 Ağustos - Mid Ohio

22 Ağustos - Sears Point

28 Ağustos - Chicagoland (oval)

4 Eylül - Kentucky (oval)

18 Eylül - Motegi (oval)

2 Ekim - Homestead (oval)

Yazan : Kürşat ZAMAN

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.