![]() |
İndycar - İndy 2010 |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İndycar - İndy 2010Indycar - INDY 2010 2009 yılının Champcar ve Indycar arasındaki birleşmenin ikinci yılı olması açısından birşeylerin daha iyiye gitmesini bekliyorduk ![]() Ancak global mali kriz sebebiyle serinin gözbebeği olan Belle Isle ve Surfers Paradise gibi pistlerin takvimin dışında kalması,Rahal Lettermann gibi köklü takımların da yarışacak sponsor temin edememeleri sebebiyle katılımın 26'dan 20 civarına düştüğü,her şeyin rölantiye alındığı durgun bir yıl izledik,en azından organizasyon anlamında ![]() Öncelikle 2010 takviminden başlamak gerekirse açıklanan 17 yarışlık takvimde 8 oval,4 yol pisti,4 cadde pisti ve 1’de havaalanı pisti var ![]() ![]() ![]() ![]() Diğer yeni pist Sao Paolo ise takvime katılmasındaki aksaklıklar çok geç giderilebilen bir pist ve şu an nasıl olacağı hususunda kimsenin çok fikri yok,ancak 100 bin civarında seyirci beklendiğini belirtmek gerek ![]() ![]() ![]() ![]() Geçtiğimiz yıllara göre en önemli değişiklik tabii ki Champcar/Indycar ayrılığı sebebiyle adeta nefret abidesi haline gelmiş Tony George'un IndyCar yönetiminden ayrılması ve kendi takımı olan Vision Racing'i de kapatması oldu ![]() ![]() ![]() Geçtiğimiz yıl egzos sesi(!) ve aerodinami açısından bazı yenilikler yapılan Dallara şasileri aralıksız sekizinci sezonlarına giriyorlar ve hala maliyetleri yüksek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2011 sonuna kadar kullanılacak olan emektar Dallara şasileri ![]() 2012 için maliyetleri neredeyse %50 düşürecek yeni şasiler için Dallara,Lola,Swift ve Panoz'un teklifleri muhteşem gözüküyor ve biraz 2012 sonrası için öngörülen konseptin üstünde durmak gerek ![]() -Yarış kalitesini daha da arttırabilmek için arka kısımda mümkün olduğunca az kirli hava üretimi -Özellikle oval pistlerde tekerlek tekerleğe temasın yol açtığı tehlikeler üzerine çözümler,ki görebildiğimiz kadarıyla bunun için hem Dallara hem de Swift çok hoş bir konsept geliştirmişler ![]() -Daha az ağırlık ve bunu sağlarken aynı düzeyde downforce’un korunması,daha az maliyet (%45-50 öngörülüyor işletme gideri bakımından) ![]() -Sponsorlar için daha çok boş alan,daha temiz ve akıcı bir görünüm ![]() -Şasiler kesinlikle Amerika’da üretilmeli,eğer mümkünse Indiana’da ![]() -Üzerinde yol araçlarına da fayda sağlayabilecek çözümlerin geliştirilebileceği,%100 bio-ethanol ile çalışan ve geri dönüşümlü,çevreye saygılı ‘yeşil’ şasiler ![]() -Aynı yıl kullanılmaya başlanacak 1 ![]() ![]() ![]() ![]() Swift’in 2012 çözümü ![]() ![]() Serinin geçtiğimiz yıllardaki yönetim,vizyon ve imaj sıkıntısının Tony George’un ayrılmasıyla çözüldüğünü(George ayrıca geçtiğimiz günlerde Indianapolis pisti yönetiminden de ayrıldı),ayrıca ana sponsor olarak IZOD ile 6 senelik bir sözleşme yapıldığını düşünürsek,serinin tırmanışa geçmesi için çok uygun bir yıl 2010 ![]() Yine de daha sonraları bu bedel amorti edilecek olmasına rağmen 2012’nin seri için çok kritik bir yıl olduğunu belirtmek gerek ![]() ![]() NASCAR’ın artık yakalanabilmesi kısa vadede zor gözükse de,Indycar’ın doğru yolda olduğunu söylemek gerek ![]() ![]() 2010 INDYCAR SERIES TAKVİMİ 14 Mart - Sao Paolo (cadde) 28 Mart - St ![]() 11 Nisan - Barber Park 18 Nisan - Long Beach (cadde) 1 Mayıs - Kansas (oval) 30 Mayıs - Indianapolis 500 (oval) 5 Haziran - Texas (oval) 20 Haziran - Iowa (oval) 4 Temmuz - Watkins Glen 18 Temmuz - Toronto (cadde) 25 Temmuz - Edmonton (havaalanı) 8 Ağustos - Mid Ohio 22 Ağustos - Sears Point 28 Ağustos - Chicagoland (oval) 4 Eylül - Kentucky (oval) 18 Eylül - Motegi (oval) 2 Ekim - Homestead (oval) Yazan : Kürşat ZAMAN ![]() |
![]() |
![]() |
|