11-29-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Daha Da Hızlanmak İçin Kim, Neler Yapacak?
BMW’nin sevilen Station modelleri karşı karşıya

BMW 5 serisi sedan haliyle bile iyi bir forma sahip Touring ise neredeyse sedan versiyondan daha şık BMW AVANT diye bildiğimiz bu güzel station, 18 Eylül 2010 itibariyle BMW 5 Touring olarak yoluna devam edecek BMW Station formunda sürüş keyfini, her zaman taşıma özelliğinden önce tutmuştur Şimdi bu yeni BMW 5 serisindeki yenilikleri incelemek için BMW 3 serisi ile 5 serisi arasında bir kıyaslama yapıyoruz

Station
Station’lar her zaman memnuniyet vericidir ama hiçbir zaman çekici olamadılar BMW Station kasalarıda kesinlikle “Premium” değil Dolayısıyla BMW’ nin sevgili yeni Station arabasına Touring adını vermesine şaşmamalı BMW’nin en çok üzerinde durduğu konulardan birisi olan sürüş keyfini Station’larda da görmek mümkün
Genel Bakış:
Son yapılan yenilikler ve tasarım yine daha çok eğlence anlamına gelir BMW 5 serisi sedan haliyle bile iyi bir forma sahip BMW AVANT diye bildiğimiz bu güzel Station, 18 Eylül 2010 itibariyle artık BMW 5 Touring olarak yola devam edecek Dolayısıyla akıllara gelen ilk soruda “ Acaba BMW 3 serisi kadar iyi mi? ” Ki küçük kardeşi olarak kabul edersek BMW 3 serisi yaklaşık 8000 Avro daha ucuz Fark ortada Bu farkla neredeyse yeni bir araba bile alınabilir Kaldı ki iki seri içinde uzun ve detayları açıkça belirtilmiş fiyat listeleri var Süspansiyon teknolojisinde oldukça büyük ilerleme yapılmış 5 serisinde ancak 3 için bunu söyleyemeyiz Ancak temel düzeyde varsaydığımızda da oldukça pahalı Bu Bayern Station’ları ucuz birer eğlence değil aksine oldukça pahalı
İkinci el araç piyasası :
Doğru anahtar kelime : Eğlence Her şeyden önce BMW 3 serisinin teması “ Ciddi Eğlence ” daha ilk kilometreden kendini gösteriyor Turbodizelin icadından bu yana hiçbir hareket, hatta altı silindir bile bu kadar keyif vermemiştir herhalde Hatta dört silindirli iki litre dizel motor eğlenceyi arttıracaktır Fabrika ayarlarında olmasına rağmen Treichler pedalı ile daha parlak performans daha fazla memnuniyet sağlıyor Şöyle diyebiliriz; 3 serisi sanki giymeye hazır bir spor kıyafet gibi Direksiyon nedeniyle manevralar biraz zorluyor, özellikle de sokaklar dar ve kıvrımlı olduğunda bu zorlamayı daha fazla hissettiriyor
Peki ya 5 serisi? En az öncülü, hatta daha iyi bile diyebiliriz Tabi ilk bakışta dört silindirli bu hali sınıfına layık değil gibi görünüyor Mesela dizel boşta giderken de yakıt harcıyor ki bu konuda bazı tavizler vermek gerekiyor Ancak sessiz oluşuna aldanmak hata olur çünkü 380Nm kuvveti hissetmek içten bile değil İlk izlenim; ikisinin de yaygın olduğu Ancak gömlek değiştirir arabalar değiştirilmeye başlanmış 3 serisi yerine 5 serisi alındığını görüyoruz 5 serisinin daha havalı olduğunu söyleyebiliriz Neredeyse 7 serisinin karizmasına sahip 5 serisinde, özellikle kokpiti bir top model gibi duruyor Bu Station’ın içi, adeta lüks bir salon gibi İkinci serisinde de yol boyunca asla uzun bacaklı insanların bile dizlerini rahatsız etmiyor
Genel Bakış:
Seyehat esnasında unuttuğunuz araç uzunluğunu, park esnasında hatırlatıyor 3 serisinin yaklaşık 38cm daha kısa olduğunu ve park ederken daha az zorluk çıkardığını söylemeliyiz Ama sürüş anında bütün bunları unutturuyor O geniş BMW, sürüş anında sanki sürücünün etrafında küçülüyor Küçük kardeşi sayılan 3 serisi ise biraz daha sert sanki Peki, 3 serisi bir spor-Station araç mı? Ya da 5 serisi için Touring doğru isim mi? Kesinlikle cevap evet Ama aradaki bagaj kapasitesi için rekabette 560 ila 1670lt hacim ile 5 serisi kesin kazanandır Ancak kesinlikle sürüş keyfi, taşıma kapasitesi avantajının altında kalmıyor Neredeyse her şeyin otomatik olmasının verdiği rahatlık ve keyfin yanında 3 serisinde ise daha çok manuel iş yapmak gerekiyor
Puanlama:

1 BMW 520d Touring (4 5 yıldız )
Lüks tutkunu mu? Yoksa tutumlu bir arkadaş mı? 5 serisi her iki özelliği de taşıyor diyebiliriz Bazı kompakt araçlara oranla, basit bir dizel olarak daha az yakıt harcıyor

2 BMW 320d Touring (4 Yıldız )
BMW 3 serisi tam bir BMW Markanın bütün özellikleri taşıyor Gerçekten yakıt olarak açgözlü ve sürekli sürüş isteği uyandırıyor En büyük handikapı hitap ettiği genç kesimin Station arabaya fazla talep göstermemesi
BMW 320d Touring için teknik detaylar:
Dört silindirli, Turbo motora sahip Silindir hacmi 1995 cm3 Motor gücü 135 kW (184 hp) 4000 rpm – Max Devir 1900-2750 dev/dak 380 Nm 6 vitesli Manuel Bagaj kapasitesi 460-1385lt, 540kg yük kapasitesine sahip 0-100 km/s hızlanma süresi 7,7 sn, Max hız 233km/s
BMW 520d Touring için teknik detaylar:
Dört silindirli, Turbo motora sahip Silindir hacmi 1995 cm3 – Motor gücü 135 kW (184 hp) 4000 rpm – Max Devir 1750-2750 dev/dak 380 Nm 6 vitesli Manuel Bagaj kapasitesi 560-1670lt, 650kg yük kapasitesine sahip 0-100 km/s hızlanma süresi 8,3 sn, max hız 222km/s
TRaraba
|
|
|