![]() |
Miteolojide Kadın Tanrıcalar |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Miteolojide Kadın TanrıcalarKADIN TANRIÇALAR NASIL OLUŞTU ? Bugün erkek bilicilerin ağız birliği ettikleri gerçek şudur: Önce dişil yaratıcılar vardı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Kadın bebeğini kucağına aldı, kendi bebeğini, bir eliyle bebeğini tutup, bir eliyle de göğsüne vurup duruyordu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Söz ilizyondur, hangi varlığın adı söylenirse o varlığın imgesini ve ona bağlı başka imgeleri zihnimizde canlandırır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kadın neden bu hayvanların seslenişlerini seçiyor kendine ad olarak ya da kendisiyle o sesi özdeş kılıyor ? Temel neden bu hayvanlardan kaynaklanıyor ![]() ![]() ![]() ![]() O çağdaki insanın zihinsel dizgesi böyle açıklar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tanrı-ana, küçük topluluğun sorunlarını, evren ve doğa boyutlarında ele alıyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Miteolojide Kadın Tanrıcalar |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Miteolojide Kadın TanrıcalarO halde tanrı-ana dilinin neden bütün coğrafyaların mitolojilerinde cinsellik ve doğumu konu alarak öne çıkardığını anlamak olası ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tanrısal varlık, bu ulaşılmaz sayılan evren varlıklarına, gök cisimlerine ad koyan tanrı-ana onlara ulaşabilir, onlarla konuşabilir, onlarla pazarlık edebilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ad koyma ile tanrı-*****n yazgı vermesi arasında da ilişki vardır ![]() ![]() ![]() Tanrı-*****n adı da tanrı-analığı gösteren bir işarettir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kadın tapınmalarının, tanrı-ana yönetimlerinin yazıdan binlerce yıl önceye kadar gittiği bilimsel araştırmalarla bilinmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() Sümerde yazı yazmayı öğreten okullardaki öğrenciler erkekti, saray ve tapınaklarda da kayıt tutanlar erkekti ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|