|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
bilinçli, haklarımız, nelerdir, olarak, sorumluluklarımız, tüketici |
![]() |
Bilinçli Tüketici Olarak Sorumluluklarımız Ve Haklarımız Nelerdir? |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Bilinçli Tüketici Olarak Sorumluluklarımız Ve Haklarımız Nelerdir?Bilinçli Tüketici Olarak Sorumluluklarımız Bilinçli Tüketici Olarak Haklarımız Nelerdir Bilinçli Tüketici Olarak Sorumluluklarımız - Bir mal satın alırken gerçekten bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşününüz ![]() - Satın alacağınız malın fiyatının bütçenize uygun olup olmadığına bakınız ![]() - Malı teslim almadan sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayınız ![]() - Alacağınız malın sağlam ve ayıplı olup olmadığına dikkat ediniz ![]() - Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı mal satın alırken, hazırlanan sözleşme metnini imzalamadan önce mutlaka okuyunuz ![]() Bilinçli Tüketici Olarak Haklarımız Alışverişlerde; - Satın aldığınız mallardan belirli standartları bekleme hakkına sahipsiniz ![]() - Aldığınız malda hiçbir ayıp olmamalıdır ![]() - Ambalajında , kılavuzunda yada reklamlarında belirtilen veya satıcının vaat ettiği özelliklere sahip olmalıdır ![]() - Herhangi bir malı satın alırken sözleşme yapmadıysanız,satıcı ile olan her türlü konuşmanız sözleşme sayılır ![]() - Bir malı aldıktan sonra ayıplı olduğunu fark ederseniz; Satın aldığınız tarihten itibaren 15 gün içinde şunlardan birini yapma hakkına sahipsiniz ![]() - Ayıplı malın değiştirilmesini, - Ödediğiniz bedelin iadesini, - Ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesini, - Ücretsiz olarak tamirini talep edebilirsiniz ![]() - Eğer malın ayıbı gizli ise veya hile ile gizlenmişse, hakkınız 2 yıldır ![]() - Ayıplı bir maldan dolayı maddi veya manevi bir zarara uğramışsanız bu zararınızı, satıcı veya üretici veya ithalatçı karşılamak zorundadır ![]() - Bir şikâyetin çözümlenmesinde zorlanıyorsanız daha fazla çaba gösterin ![]() - Size zorluk çıkaran veya yardımcı olmayan satıcıya, hakem heyetine gideceğinizi söylemeniz bile yeterli olabilecektir ![]() - Haklı olduğunuza inanıyorsanız, hakkınızı aramak için size gösterilen tüm yollara başvurun ![]() - Zira böyle bir durumda hakkınızı aramazsanız sadece sizin zarara uğramanız değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başkalarının da benzer zararlara uğramasına sebep olmak anlamına gelir ![]() Taksitli satışlarda; Öncelikle tüketiciye, yapılan sözleşmenin örneği verilmelidir ![]() ![]() ![]() ![]() Kapıdan satışlarda; Kapıdan satış yapılması halinde, satıcının tüketiciye “cayma bildirim belgesi” vermesi gerekir ![]() ![]() ![]() Garanti belgeli satışlarda; Garantili satış halinde, satıcı garanti belgesini doldurarak tüketiciye vermek zorundadır ![]() ![]() ![]() ![]() alıntı |
![]() |
![]() |
|