Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > Bunları Biliyor Musunuz ?

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
bilinçli, haklarımız, nelerdir, olarak, sorumluluklarımız, tüketici

Bilinçli Tüketici Olarak Sorumluluklarımız Ve Haklarımız Nelerdir?

Eski 11-08-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Bilinçli Tüketici Olarak Sorumluluklarımız Ve Haklarımız Nelerdir?




Bilinçli Tüketici Olarak Sorumluluklarımız

Bilinçli Tüketici Olarak Haklarımız Nelerdir

Bilinçli Tüketici Olarak Sorumluluklarımız

- Bir mal satın alırken gerçekten bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşününüz

- Satın alacağınız malın fiyatının bütçenize uygun olup olmadığına bakınız

- Malı teslim almadan sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayınız

- Alacağınız malın sağlam ve ayıplı olup olmadığına dikkat ediniz

- Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı mal satın alırken, hazırlanan sözleşme metnini imzalamadan önce mutlaka okuyunuz

Bilinçli Tüketici Olarak Haklarımız

Alışverişlerde;

- Satın aldığınız mallardan belirli standartları bekleme hakkına sahipsiniz

- Aldığınız malda hiçbir ayıp olmamalıdır

- Ambalajında , kılavuzunda yada reklamlarında belirtilen veya satıcının vaat ettiği özelliklere sahip olmalıdır

- Herhangi bir malı satın alırken sözleşme yapmadıysanız,satıcı ile olan her türlü konuşmanız sözleşme sayılır

- Bir malı aldıktan sonra ayıplı olduğunu fark ederseniz; Satın aldığınız tarihten itibaren 15 gün içinde şunlardan birini yapma hakkına sahipsiniz

- Ayıplı malın değiştirilmesini,

- Ödediğiniz bedelin iadesini,

- Ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesini,

- Ücretsiz olarak tamirini talep edebilirsiniz

- Eğer malın ayıbı gizli ise veya hile ile gizlenmişse, hakkınız 2 yıldır

- Ayıplı bir maldan dolayı maddi veya manevi bir zarara uğramışsanız bu zararınızı, satıcı veya üretici veya ithalatçı karşılamak zorundadır

- Bir şikâyetin çözümlenmesinde zorlanıyorsanız daha fazla çaba gösterin

- Size zorluk çıkaran veya yardımcı olmayan satıcıya, hakem heyetine gideceğinizi söylemeniz bile yeterli olabilecektir

- Haklı olduğunuza inanıyorsanız, hakkınızı aramak için size gösterilen tüm yollara başvurun

- Zira böyle bir durumda hakkınızı aramazsanız sadece sizin zarara uğramanız değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başkalarının da benzer zararlara uğramasına sebep olmak anlamına gelir

Taksitli satışlarda;

Öncelikle tüketiciye, yapılan sözleşmenin örneği verilmelidir Malın peşin satış fiyatı, toplam borç miktarı, ödeme tarihleri gibi bilgilerin verilmesi gerekir Tüketici borçlarının tamamını ya da bir kısmını vadesinden önce ödeyebilir Önce ödeme halinde, eklenen faiz miktarında indirim yapılması zorunludur

Kapıdan satışlarda;

Kapıdan satış yapılması halinde, satıcının tüketiciye “cayma bildirim belgesi” vermesi gerekir Bu belge, tüketicinin 7 gün içinde hiçbir gerekçe göstermeksizin malı geri verebileceğine ve ödediği parayı geri alabileceğine ilişkin bir taahhüttür Tüketici kararını değiştirirse 7 gün içinde malı vererek ödediği parayı geri alabilir

Garanti belgeli satışlarda;

Garantili satış halinde, satıcı garanti belgesini doldurarak tüketiciye vermek zorundadır Garanti belgesi, malda çıkan herhangi bir arızanın, servisine ya da satıcısına bildirilmesi durumunda hiçbir ücret ödemeden arızanın tamirini, bu mümkün değilse malın değiştirilmesini sağlar Garanti süresi 1 yıldan az olamaz, ancak daha uzun bir süre olabilir Malda ayıp çıkması halinde tüketici, isterse ayıplı mallara ilişkin haklarını, dilerse garanti belgesinden doğan haklarını kullanabilir

alıntı

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.