11-04-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Kalplerin Birligini Saglayan Bina Kabe
Kâbe, kalblerin birliğini sağlayan binadır
Cenâb-ı Hakk'ın isimlerinin, sıfatlarının veyahut Zâtî tecellilerinin varlıklarla irtibatı düşünüldüğünde, her varlığın belli tecellilerle meydana geldiği anlaşılacaktır İnsan, yaratılmışlar arasında en şerefli varlıktır
İnsanlar arasından seçilen bilhassa büyük peygamberler ise, bütün yaratılmışlar içinde husûsî tecellilere mazhar olmuş kullardır Efendimiz (sallallâhu aleyhi ve sellem) de, bu peygamberler arasında kaymak gibidir Bu sebeple O'na kaymak', 'öz' ve 'hulâsa' mânâsına 'Mustafa' denmesi boşuna değildir Hatta meleklerin Hz Âdem'e 'safiyyullah' demelerinin sebebinin, Hz Âdem'in ruhunda gizlenmiş ve zamanı geldiğinde zuhur edecek olan böyle bir saffet olduğu da söylenebilir
Yine Nebiler Serveri, makam itibarıyla makam-ı cem'in sahibi olduğundan, bütün enbiyâ-i izâmın en has varisidir O (sallallâhu aleyhi ve sellem), vazifeleri itibarıyla bütün enbiyâ-i izâma ait hususiyetleri şahsında toplamış olup, kâinattaki onlara ait mânânın bir fihristidir Bu itibarla İnsanlığın İftihar Tablosu, 'özün özü'dür Bu hakikatten hareketle, 'O olmasa idi, kâinat da olmazdı ' denebilir
Bir diğer açıdan, hakîkî mânâda kâinat ve onun gerçek yorumu Efendimiz'le (sallallâhu aleyhi ve sellem) anlaşılmış ve O'nun tarafından anlatılmıştır Eğer Allah Resûlü (sallallâhu aleyhi ve sellem), kâinatın mânâsını ve kâinat gerçeğini anlatmasa, mânâlandırmasa ve yorumlamasaydı, kâinat mânâsız ve karışık bir kaostan ibaret kalacaktı Efendimiz'in Kâbe'yle münasebetine gelince; Kâbe, insanların kalblerinin vahdetini sağlayacak bir binadır ve insanların yanlış yere yönelmemeleri için yapılmıştır Fakat haddizatında Kâbe, arzın merkezinden Sidretü'l-Müntehâ'ya kadar, arz yaratıldığından beri etrafında meleklerin tavaf ettiği muallâ bir yerdir Orası bir tecelligâh-ı ilâhî ve bir metâf-ı kudsiyândır Bu, Kâbe'nin mülk yönüdür Mekke ise, Kâbe'nin zarfı gibidir Mekke, böyle yüce bir mânâya zarf olması itibarıyla büyük bir kıymet kazanmış ve mübarek bir yer olmuştur Kâbe'yi sînesinde barındıran Mekke'ye gelişigüzel 'ana' denmemiştir Kur'ân, onu doğrudan doğruya 'Bütün beldelerin anası' olarak isimlendirmiştir (En'âm Sûresi, 6/92; Şuarâ Sûresi, 42/7) Çünkü bütün beldelerin Kâbe ile bir göbek bağı vardır Ve bütün beldelere hükmedebilecek evrensel bir peygamber ancak Kâbe'de doğabilir Dolayısıyla Kâbe gibi, Mekke de metâf-ı kudsiyân olmuş, Hz Âdem'den bu yana bütün kudsîler hep oraya koşmuş ve onun hariminde ölmek istemişlerdir Ehl-i tahkikin keşif ve ifadelerine göre, insanların tavaf ettiği o yerde yüzlerce peygamberin medfeni (kabri) vardır
M FETHULLAH GÜLEN

|
|
|