![]() |
İslam Kemiyet Değil Sayı Değil |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İslam Kemiyet Değil Sayı Değilİslam kemiyet değil keyfiyet/sayı değil sa'y dinidir Geçmiş ulemanın “elfaz–ı küfür” adlı kitapları var ![]() ![]() Bu “küfür sözler”in bazen küçümseyip günlük hayatta kullandığımız basit cümleleri bile içine aldığını görmeniz mümkün ![]() Mesela bir kimse: “Ben falan yemeği, Hz ![]() ![]() Bugün ise biz öyle bir korkunç noktaya geldik ki; Cenab–ı Hak Kuranda açık bir ayetle bir inanış hakkında, o küfürdür diye kesin bir hüküm ortaya koyuyor ![]() ![]() ![]() Bir “zat” ise Hz ![]() ![]() Allah ile “zat” arasında tercih durumuyla karşı karşıya kalan bazıları, Allahın ayetini bırakıp “zatın” görüşünü benimsiyor ![]() “Küfre rıza küfürdür” hükmünü bunun neresine monte etmemiz lazım ![]() Burada, “küfre rıza” yok, küfre “rahmet ve merhamet nazarıyla yaklaşmak” var ![]() bir soru : “Bu konuda kimin haklı kimin haksız olduğunu görmek için, sizin taraftarınız ile karşı düşüncenin taraftarını mukayese etmek yeterlidir ![]() Hayatımda bu kadar saçma bir mantık görmedim! İslamın ortaya koyduğu ölçülerde “kemiyet/sayı” hiçbir zaman ölçü olmamıştır ![]() İslam keyfiyet dinidir ![]() İslam ölçü dinidir ![]() Bu ölçüye bir kişi de inansa, bin kişi de inansa ölçü değişmiyor ![]() Hatta kimse inanmasa da… Bu mantığa göre, dünyada Müslüman nüfusun dört katı olan Hıristiyan inancı haktır ![]() ![]() Kendisine dört kişi iman etmiş nice peygamberler de batıl yolda imiş demek ![]() Kuranda bir çok ayette, “çoğunluğun” yanlışta olduğu ifade edilir ![]() Allaha ilk karşı gelen İblis de: “Kullarından çoğunu yoldan saptıracağım” diyerek, çoğunluğun konumunu ortaya koyuyor ![]() Şu ayet azlık–çokluk konusunda bize çok güzel şeyler öğretir: “De ki: Pis ve kötü ile temiz ve iyi bir değildir; pis ve kötünün çokluğu tuhafına gitse (yahut hoşuna gitse) de ![]() ![]() Müfessirlerin haklı olarak ifade ettikleri gibi; Bu ayet İslamın, kemiyetçi değil, keyfiyetçi olduğuna delalet etmektedir ![]() Bu ve benzeri ayetlere iman etmeyenin “misyoner” safında yer alması gayet normaldir ![]() Çünkü hem sayıları, hem de paraları çok ![]() Şu ayetle bitirelim: “(Ey Resûlüm!) İnkarcıların (refah içinde) diyar diyar dolaşması sakın seni aldatmasın!” (Al–i İmran; 3/196) Ayetin iniş sebebi: Bazı müminler, müşrikleri geniş maddi imkanlar içinde görünce şöyle demişler: “Gördüğümüze bakılırsa Allahın düşmanları huzur içinde, biz ise sıkıntıdayız ![]() İşte bu ayet bunun üzerine inmiştir ![]() Kuranda içinde ekser/çoğunluk tabirinin geçtiği ayetlerin neredeyse tamamı olumsuzluk ifade eder ![]() Genelde kafirlerin içinde bulunduğu kötü durumu anlatan bu ayetlerde Canab–ı Hak, Hz ![]() ![]() “De ki: Pis ve kötü ile temiz ve iyi bir değildir; pis ve kötünün çokluğu tuhafına gitse (yahut hoşuna gitse) de (bu böyledir) ![]() İslam alimlerinin yerinde ifadesiyle ayette geçen, tayyib/iyiden kasıt müminler, habîs/kötü ifadesinden ise kafir kastedilmiştir ![]() Az bile olsa mümin olanın, çok olan kafirden Allah katında daha muteber olduğunu, Allahın onları asla aynı değerde tutmayacağını ifade eden başka ayetler vardır ![]() Bu ayetlerde Cenab–ı Hak, kıyamet günü bu iki sınıfın arasını cennet ve cehennemle tefrik edeceğini haber veriyor ![]() “Yoksa biz, iman edip de iyi işler yapanları, yeryüzünde bozgunculuk yapanlar gibi mi tutacağız? Veya (Allahtan) korkanları yoldan çıkanlar gibi mi sayacağız?” /Sâd, 38/28 ![]() “Yoksa kötülük işleyenler ölümlerinde ve sağlıklarında kendilerini, inanıp iyi ameller işleyen kimseler ile bir mi tutacağımızı sandılar? Ne kötü hüküm veriyorlar!”(Casiye, 45/21 ) ![]() Müfessirlerin ifadesiyle; ayette geçen “pisin/kafirin çok oluşu seni şaşırtsa da” ifadesi Peygamberin (as) şahsında tüm Müslümanlar içindir ![]() ![]() ![]() İslam tarihin hiçbir döneminde “çokluk” kavramı ile bir noktaya gelmemiştir ![]() ![]() En azından başarılı olamamışlardır ![]() Kuran bu konuda da Müslümanları uyarıyor ![]() “Andolsun ki Allah, birçok yerde (savaş alanlarında) ve Huneyn savaşında size yardım etmişti ![]() ![]() ![]() Sonra Allah, Resûlü ile müminler üzerine sekînetini (sükûnet ve huzur duygusu) indirdi, sizin görmediğiniz ordular (melekler) indirdi de kâfirlere azap etti ![]() ![]() ![]() ![]() “Huneyn birkez daha öğretti: Zafer Haktandır” (Rahemetn Lil Alemîn, c ![]() ![]() Mekkenin fethinden sonra, 12 bin Müslümanın katılımıyla yapılmıştı bu savaş ![]() ![]() Hele de çoğunluğu oluşturanların içinde gayesi “Allah rızası olmayan” çoğunluk bir başka çoğunluk var ki ![]() ![]() ![]() Kuranda “ekser/çoğunluk” tabirinin geçtiği ayetlerden bazıları şöyledir ![]() “Yeryüzünde bulunanların çoğuna uyacak olursan, seni Allahın yolundan saptırırlar ![]() ![]() “ ![]() ![]() ![]() ![]() “ ![]() ![]() ![]() ![]() “ ![]() ![]() ![]() ![]() “ ![]() ![]() ![]() ![]() “ ![]() ![]() ![]() ![]() “ ![]() ![]() ![]() “ ![]() ![]() ![]() ![]() “ ![]() ![]() ![]() ![]() “ ![]() ![]() ![]() ![]() “ ![]() ![]() ![]() ![]() “ ![]() ![]() ![]() ![]() “ ![]() ![]() ![]() ![]() Aynı manaya gelen yüzlerce ayet vardır Kuranda ![]() Çoğunluğu bu sıfatlarla dile getiren Kuran, bir de yasak koyuyor; “çoklukla övünmek”, “çokluk kuruntusuna kapılmak ![]() “Çokluk kuruntusu sizi o derece oyaladı ki, nihayet kabirleri ziyaret ettiniz ![]() Hayır! Yakında bileceksiniz! Elbette yakında bileceksiniz! Gerçek öyle değil! Kesin bilgi ile bilmiş olsaydınız, (orada) mutlaka cehennem ateşini görürdünüz ![]() ![]() ![]() Peki “Çoğunluğun” zıddı olan azlık, ya da o meşhur ifadeyle "marjinallik”, bu konuda neler var Kuranda? “Çoğunluk” için olanın tam zıdd–ı kamili ne ise o var ![]() Bununla birlikte, “marjinal grup” hakkında Kuranda geçen ayetlerin neredeyse tamamı, bir sebebe binaen inmiştir ![]() Yani sebeb–i nuzülü vardır bu ayetlerin ![]() Bir genelleme yapmak gerekirse bu ayetlerin iniş sebebi şöyledir ![]() İslamın o ilk yıllarında bu dini kabul edenlerin sayısı bellidir ve neredeyse tamamı garip, fakir, kimsesiz insanlardır ![]() Mekkede bulunan ekabir/çoğunluk bundan rahatsızlık duymaktadır ![]() Hz ![]() ![]() “Bir kişiye daha İslamı nasıl anlatırım acaba” derdinde olan Hz ![]() “Rablerinin rızasını isteyerek sabah akşam Ona yalvaranları kovma! Onların hesabından sana bir sorumluluk; senin hesabından da onlara herhangi bir sorumluluk yoktur ki bunları kovup da zalimlerden olasın!” (Enam, 6/52 ) ![]() İniş sebebi: Kureyş büyükleri Resûlullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cenab–ı Hak bu “marjinal” gurubu bir de övüyor Kuranında ![]() “Sabah akşam Rablerine, Onun rızasını dileyerek dua edenlerle birlikte candan sebat et ![]() ![]() ![]() İniş sebebi: Bazı Kureyş ileri gelenleri Hz ![]() ![]() ![]() Son olarak bir hadis–i şerifle bitirelim ![]() Hz ![]() “Din garip başlamıştır, aynı şekilde garip olarak Allaha dönecektir ![]() ![]() Ne mutlu o garip marjinallere ![]() |
![]() |
![]() |
|