![]() |
Ruhun Ve İmanın Zaferi |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Ruhun Ve İmanın ZaferiRuhun ve imanın zaferi İnsan, bu dünyada ruh ve beden gibi birbirinden farklı iki kuvveti temsil etmektedir ![]() ![]() Bedenî isteklerin şaha kalktığı ve azgınlaştığı bir bünyede ruh, çelimsiz, dermansız ve cismanî arzuların azat kabul etmez kölesidir; buna karşılık, nefsin iştihalarına baş kaldırıldığı, kalbin akla, ruhun bedene hakim kılındığı bir bünyede ise ruh, binbir labirenti bir solukta aşan ve bir anda ölümsüzlüğe ulaşan hürriyet abidesidir ![]() Her bucağı, yüzlerce zafer tâkı ve dragon timsalleriyle süslense dahi, ruh plânında çökmüş bir ülkenin mezardan farkı yoktur ![]() ![]() ![]() Güçlü ve muzaffer insan, kendini yenen insandır ![]() ![]() ![]() Gerçek Kahramanlar Kendini cihanın tek hakimi görme çılgınlığıyla, feylesof Molmey'in şahsında, ilim ve fazileti tokatlayan Napolyon, bilmem ki ruhtaki bu hezimet ve yenilmenin Yena'daki mağlubiyetten daha acı ve daha alçaltıcı olduğunu anlayabilmiş miydi? ![]() ![]() Merzifonlu, ordusunun Viyana'daki bozgunundan evvel, kendi içinde yenilmişti ![]() ![]() Aslan yürekli Yıldırım Han, Çubuk'ta değil, hasmını hakir ve kendini yeryüzünün biricik hükümdarı saydığı gün yenilmişti ![]() ![]() ![]() Ve insanlık tarihi ruhun mağlubiyetine maruz daha nice kimselere şahitlik etmişti ![]() Buna karşılık Tarık, Herkül sütunlarını geçip bir avuç fedaisiyle, doksan bin kişilik İspanya ordusuna galebe çaldığı zaman değil, Endülüs'ü fethettikten hemen sonra Toleytula'da hazine dairesine girip de altınları, mücevherleri görünce kendi kendine "Tarık, dün bir köleydin ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Salahaddîn'in, "Aslan Yürekli Rişar"a karşı civanmertliği, kibir ve gösterişten kendini göremez hâle gelmiş bu mağrur hükümdarı, hayretten hayrete sevk etmiş ve fevkalâde utandırmıştı ![]() ![]() ![]() ![]() Fatih'in, Bizans surları önündeki -o devre göre- en muazzam ve modern ordusunun gücüne güç katan, ona çağının kilit ve anahtarlarını kazandıran o en önemli kuvveti de yine, Akşemseddin'lerle temsil edilen bu ruh ve iman kuvvetiydi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cihanı, iki hükümdar için az gören Yavuz, dünyanın dört bir bucağını velveleye veren fatih ordusuyla, krallara taç verip taç aldığı günlerde değil, Ridâniye zaferini müteakip İslâm dünyasının biricik hükümdarı unvanıyla, İstanbul kapılarına kadar gelip de teb'anın alkış ve alâyişini görmemek için, halkın uykuda olduğu bir saati kollayıp, payitahta sessizce girdiği zaman gerçek fatih; hocasının atının ayağından sıçrayan çamurla kirlenmiş, -estağfirullah- ıtırlanmış cübbesinin, tabutuna sarılmasını vasiyet ettiği zaman da hakiki muzafferdi ![]() İstikbâl, Menfaat Düşüncesinden ve Bencillikten Sıyrılanların Olacaktır! ![]() ![]() Bizde, nefsin frenlenmesi, ferdin kendi kendini yenmesi bir esastır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hâsılı; yüce duygu ve yüksek idealleri gönüllerinde abideleştiremeyenler, şahsî istek ve arzularına karşı koyamayanlar, Hakk'a saygı ve hakikate hürmetteki zevki idrak edemeyenler, bir baştan bir başa bütün cihanı fethetseler dahi asla zafere ermiş sayılamazlar ![]() ![]() ![]() 1 - İnsan bu dünyada ruh ve beden gibi iki kuvvetin temsilcisidir ve bu iki kuvvetin birbiriyle ilişkisi ise ters orantıya dayanır ![]() ![]() 2 - Güçlü ve muzaffer insan, kendini yenen insandır ![]() ![]() 3 - Her bucağı, yüzlerce zafer takıyla süslense dahi, ruh plânında çökmüş bir ülkenin mezardan farkı yoktur ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|