Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Genel Konular

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
küfrün, kötüsü, şirktir

Küfrün En Kötüsü Şirktir

Eski 11-04-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Küfrün En Kötüsü Şirktir



Küfrün en kötüsü şirktir

Sual: Hadis-i şerifte, Allaha şirk koşmanın dışında küfre sokan bir günah olmadığı bildiriliyor Bilindiği gibi, şirkten yani Allaha ortak koşmaktan başka küfre düşürücü günahlar vardır O halde, bu hadis-i şerifteki şirk ne demektir?

CEVAP
Şirk, Allahü teâlâya ortak yapmak, benzetmek demektir Benzeten kimseye müşrik denir Küfrün çeşitleri vardır Hepsinin en kötüsü, en büyüğü şirktir Bir şeyin her çeşidini bildirmek için, genelde, bunların en büyüğü söylenir Bunun için, âyet-i kerime ve hadis-i şeriflerde bildirilen şirk, her cins küfür demektir

Kuran-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Allahü teâlâ, şirki [her çeşit küfrü] asla affetmez ve şirkten başka olan [büyük küçük bütün] günahları dilerse affeder) [Nisa 48]

Bir kâfir, bir kelime-i tevhid söylemekle mümin olduğu gibi, bir mümin de, bir söz söylemekle kâfir olur Küfre düşürücü söz kullananın imanı gider de haberi olmaz Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Öyle bir zaman gelir ki, kişinin imanı gider de haberi olmaz Halbuki ondan, gömleğin çıktığı gibi, iman çıkmış olur) [Deylemi]

Küfre düşenin bütün ibadetlerinin sevapları yok olur, tevbe ederse, geri gelmez, ayrıca, nikahını da yenilemesi gerekir Tevbe etmek için, yalnız Kelime-i şehadet söylemeleri kâfi değildir Küfre sebep olan o şeyden de tevbe etmeleri gerekir Küfre düştüğü şeyleri bilmiyorsa, bilip bilmediğim bütün küfür söz ve işlerden tevbe ettim demesi yeterlidir

Berika ve Hadikada ve Mecmaul-enhürde diyor ki:
(Erkek veya kadın, bir Müslüman, âlimlerin sözbirliği ile küfre sebep olacağını bildirdikleri bir sözün veya işin küfre sebep olduğunu bilerek, amden [yani tehdit edilmeden, istekle] veya başkalarını güldürmek için söyler, yaparsa, manasını düşünmese dahi, imanı gider Mürted olur Buna Küfr-i inadi denir Eğer bunun küfre sebep olduğunu bilmeyip, amden söyler, yaparsa, yine mürted olur Buna Küfr-i cehli denir Çünkü, her Müslümanın, bilmesi gereken şeyleri öğrenmesi farzdır Bilmemesi özür değil, büyük günahtır Küfr-i inadi ve küfr-i cehli ile mürted olanın, nikahı bozulur Zevcesinden vekalet alarak, iki şahit yanında veya camide cemaat ile (Tecdid-i nikah) yapması gerekir İkiden fazla tecdid için (Hulle) lazım olmaz Küfre sebep olan sözü, hata ederek [yani amden olmayıp, yanılarak] veya tevilli olarak veya ikrah [tehdit] edilerek söylerse, mürted olmaz ve nikahı bozulmaz Küfre sebep olması, âlimler arasında ihtilaflı olan bir sözü amden söyleyen mürted olmaz ise de, bunun tevbe ve istiğfar etmesi ve tecdid-i nikah yapması ihtiyatlı olur)

(Her iki halde de küfre girenin önceki ibadetleri yok olur Tevbe ederse, geri gelmez Zengin ise tekrar hacca gitmesi gerekir Önce eda ettiği namaz, oruç veya zekâtları kaza etmez Fakat küfre düşmeden önce yapmadığı ibadetleri kaza eder Tevbe için yalnız kelime-i şehadet söylemek yeterli değildir Küfre sebep olan şeyden de tevbe etmesi gerekir Küfre sebep olan sözü, hata ederek, yanılarak veya tevilli olarak söyleyen veya küfrü gerektirdiği âlimler arasında ihtilaflı olan bir sözü bilerek söyleyen küfre girmez Fakat tecdid-i iman etmesi iyi olur)

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.