![]() |
Ruh Çağırmak Nedir ? |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Ruh Çağırmak Nedir ?Ruh Çağırmak Nedir ? Ruh çağırdıklarını iddia edenler, bazı gafil ve safdil insanları muhtelif şekillerde aldatmaktadırlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ruh çağırma hadisesinin, gerçekten ruhlarla bir ilişkisi var mıdır? Medyumların çağırıp konuştuklarını iddia ettikleri, hakikaten ölmüş insanların ruhları mıdır? Eğer bunlar, ölmüş insanların ruhları değilse, masaya vurarak ses çıkaranlar kimlerdir? Önce şunu belirtelim ki, kainatta hiçbir şey gayesiz, sahipsiz ve başıboş değildir ![]() ![]() ![]() ![]() Hem Cenab-ı Hakk'ın, insan ruhunu, mahlukat içinde en müşerref ve en mükerrem bir mahiyette yaratıp, o ruhu yüksek meziyetlerle süslemesi, kainatı ona teveccüh ettirmesi ve onu kendisine muhatap ve dost olarak seçmesi apaçık gösteriyor ki, onun idaresini ve tasarrufunu, başka ellere teslim etmez ![]() ![]() İnsanın kendi cesedi üzerindeki tasarrufu dahi elinde değildir ![]() ![]() ![]() Yerde ve gökte ne varsa, hepsi Allahın tasarrufu altındadır ![]() ![]() ![]() İsra Suresi, 85 ![]() ![]() ![]() Yine pek çok ayetlerde, insan ruhunun, ölümden sonra da başıboş bırakılmadığı, ölümle birlikte muhasebesinin de başladığı beyan edilmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ölümden sonraki haller ve kabir azabı hakkında Hazret-i Resulullah'ın (sav) pek çok hadisleri mevcuttur ![]() "Kabir (herkesin ameline göre) ya Cennet bahçelerinden bir bahçe, veya Cehennem çukurlarından bir çukurdur ![]() Demek oluyor ki, alemde, her mahluk gibi, ruh da, başıboş değildir ![]() ![]() Ayrıca, şunu da belirtelim ki, alem maddeye münhasır olmadığı gibi, ruh da, yalnız insana münhasır değildir ![]() ![]() ![]() Şimdi, bu ruhani varlıkların, "ruh çağırma" iddiası ile irtibatlarının olup olmadığını kısaca tahlil edelim: Ruhani varlıkların en büyük taifesi meleklerdir ![]() ![]() ![]() ![]() İnsan ruhlarına gelince, bunlar dörde ayrılırlar 1— Peygamberlerin ve Velilerin Ruhları ![]() 2— Şehitlerin Ruhları ![]() Bu iki gurup ruhların medyumların ayağına gelmeyecekleri açıktır ![]() 3— Günahkar Mü'minlerin Ruhları: Bu ruhlar, Allah'a ve ahirete inandıkları halde, salih amel işlemeyerek, sefahete düşüp, günahlara daldıklarından, kabirlerinde azaba maruzdurlar ![]() ![]() ![]() 4— Kafirlerin Ruhları: Bu ruhlar da, kabirde daimi ve şiddetli bir azaba maruzdurlar ![]() Öyleyse, medyumların irtibat kurmaları neticesinde, gelip masaya vuranlar kimlerdir? Bu suale yeterli cevap verebilmek için insanların yaratılmaları ile ilgili hikmetler üzerinde biraz durmakta fayda vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ayetin mealinden açıkça anlaşıldığı üzere, insan bu dünyaya imtihan için gönderilmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nitekim, şeytanların hayırdan mahrum ve şer üzere yaratılmış mahluklar oldukları ve insanlara musallat olup, onları iğfal edecekleri Kur'an-ı Kerim'in A'raf suresinin 11-12 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ayet-i kerimede, iki nokta meselemizle yakından ilgilidir ![]() ![]() ![]() ![]() Bir ayet-i kerime de şöyle buyrulur: "Haber vereyim mi size, şeytanlar kimin üzerine inerler? Vebal yüklenici her bir sahtekar üzerine inerler ![]() ![]() Evet, çağırıldığı zaman gelenler ve medyumların masalarına vurarak ses çıkaranlar, şeytanlar ile, cinnilerin fasık olan kısımlarıdır ![]() Üstad Bediüzzaman Hazretleri bu konuda şunları söylemektedir: "Bu mes'ele, felsefeden ve ecnebiden geldiği için ehl-i imana çok zararları olabilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mevzu ile ilgili olarak, Mevlana'nın şu mısralarını da nakledelim: "Cin insana galip gelir ve ona musallat olursa, insandaki insanlık sıfatı kaybolur ![]() "Her ne söylese, onu cin söylemiş olur ![]() ![]() "Böyle bir zamanda insanın kendi benliği gitmiş, tamamiyle cin hakim olmuştur ![]() Cinlerin insanlara musallat olmaları hususunda Ebu Hüreyre (ra) demiştir ki, "Nebiyy-i Ekrem (sav) bir gün buyurdu ki, 'Cin (taifesinden) bir ifrit dün gece namazımı bozdurmak için bana ansızın hücum etti ![]() ![]() ![]() ![]() Babanzade, bu husustaki açıklamalarının ilk kısmında, mahlukat nevilerinin sayılarını bilmenin ancak Allah'a mahsus olduğunu ifade eder ve hayat sahibi mahlukların, yalnız insan ve hayvanlar olmadığını belirtir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ahmed Naim Bey, medyumların, elleri değmeden, sandalyelerin havada dolaşmalarının ve fincanların masa üzerinde kıpırdanmalarının cin ve şeytanlar tarafından yapıldığını belirtmektedir ![]() Mehmet Kırkıncı |
![]() |
![]() |
![]() |
Ruh Çağırmak Nedir ? |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Ruh Çağırmak Nedir ?İnsan ruh ve cesetten meydana gelmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu misal gibi, ölmüş insanların bedenleri zamanla dağılıp ortadan kaybolsa bile, onların ruhları müstakil olarak varlıklarını devam ettirirler ![]() ![]() ![]() Bu durumda, "öldü" dediğimiz insanların sadece bedenleri ölmüştür ![]() ![]() ![]() Acaba, ölmüş insanların ruhlarıyla temasa geçmek, onlardan bilgi almak mümkün müdür? Dünyanın diğer ucundaki insanlarla sesli veya görüntülü iletişim kurabildiğimiz gibi, "berzah alemi" ile de irtibat kurup, o alemin sakinleriyle görüşebilir miyiz? Bu tür sorular eskiden beri insanları meşgul etmiş, o alemle irtibata sevk etmiştir ![]() ![]() ![]() Bu mesele felsefeden ve ecnebiden geldiği için, ehl-i imana çok zararları olabilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Üstteki ifadelerden şu esasları çıkarmak mümkündür: 1-Ruh çağırma olayı, bize dıştan girmiş bir olaydır ![]() ![]() 2-Kendilerini ölmüş bir insanın ruhu şeklinde takdim eden ruh çağırma celsesinin misafiri, gerçekten o kişinin ruhu olmayıp, ya habîs ruhlardan veya şeytana yardım eden cinlerden biridir ![]() 3-Celseye gelen meçhul misafir, gerçek dışı beyanlarla hem oradakilerin, hem de onlardan duyacak saf kişilerin inancına zarar verebilir ![]() ![]() ![]() ![]() Bu meselede, şu nokta da çok mühimdir: Sadık rüyada, habis ruhlar ve şeytan, peygamber suretinde temessül edemez ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ruh çağırmanın bu tarz tehlikesine dikkat çeken Bediüzzaman, ruhlarla temasın nasıl olması gerektiğini de anlatır ![]() "Şeytanları da Onun (Süleymanın) emrine bağlı kıldık ![]() ![]() ![]() "Şeytanlardan da Onun (Süleyman) için dalgıçlık edenleri ve başka iş yapanları musahhar kıldık"(5) ayetleriyle Cenab-ı Hak bildiriyor ki: Yerin insandan sonra şuurlu olarak en mühim sakinleri olan cinler, insana hizmetkar olabilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İşte insanlığın sanat ve fennin imtizacından süzülen maddî ve manevî fevkalade hassasiyetinden tezahür eden ispirtizma gibi, ruh çağırmak ve cinlerle haberleşmenin, şu ayet, en son sınırını çiziyor ve en faydalı suretlerini tayin ediyor ve ona yolu dahi açıyor ![]() ![]() Hem, ruhların temessülüne işaret eden Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Demek ki Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bir kimse uyanıkken Hz ![]() Hatıra gelebilecek böyle bir soruya, Bediüzzaman şu şekilde açıklık getirir: Nübüvvet hakîkatı velayetten ne derece yüksekse, ispirtizma vasıtasıyla veyahut terakkiyat-ı ruhiye cihetiyle mazhar olunan sohbet ve muhabere dahi, hiçbir cihette hakîki peygamberle muhabereye yetişemiyeceğinden, yeni ahkam-ı şeriyeye medar-ı ahkam olamaz ![]() ![]() ![]() Böyle bir sohbet, ancak dinin hakikatlerinin bir mütalaa ve müzakeresi şeklinde olabilir ![]() ![]() Kanaatimizce, Bediüzzaman bu tarz sohbetlerin yabancısı değildir ![]() ![]() ![]() Şairler, hassas ruhlu kişiler olarak, ilhama açık insanlardır ![]() ![]() ![]() Enis Behiç Koryürek, "beş hececiler" olarak anılan şairlerden biridir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Enis Behiç, iki yıl devam eden bu sohbetlerde kendisine dikte ettirilen veya bizzat dilinden kaydedilen yazıları bir kitap halinde toplamıştır ![]() ![]() ![]() Aynı dönemlerdeki ruh çağırma seanslarının meşhur isimlerinden Bedri Ruhselmanın kitaplaşan seans notlarında ise, kayda değer bir bilgi görülmemektedir ![]() Ruhselman, kendini ruh olarak takdim eden misafire gayb alemi ile ilgili çok şeyler sormuştur ![]() ![]() Demek ki, ruhlarla temas mümkündür ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kâmil müslümanlar, ruh çağırma seanslarıyla gayb âlemini tanımaya çalışmak yerine, Kuran vasıtasıyla o âlemi bilmeye gayret ederler ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|