![]() |
Sosyoloji Bilimi Nedir |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Sosyoloji Bilimi NedirSosyoloji Bilimi Nedir AİLE KURUMU Evlilik kan yada evlat edinme bağlarıyla birbirine bağlı tek bir hane halkı oluşturan karı-koca ana-baba kız ve oğul kız ve erkek kardeş olarak herbiri kendi toplumsal konumu içinde birbirlerinin karşılıklı etkileyen ortak bir kültür yaratan paylaşan ve sürdüren bireyler grubu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() AİLEDE EĞİTİM 1 ![]() İnsan ilişkileri içinde en uzun ömürlü ve önemli etkileri olanı hiç kuşkusuz anne-baba ile çocukları arasında olan ilişkilerdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bunun nedenleri; a ![]() Bir çocuğun anne-babası ile bir arada olma süresi ve bu dönemde hayatının diğer dönemleri ile kıyaslanamayacak kadar uzundur ![]() b ![]() Kimi anne-babalar özellikle bu yaşlardaki çocuklar için “daha yaşı küçüktür nasılsa bir şeyler anlamaz” diye düşünebilirler ![]() Bu türlü fikirler anne-babaların çocuklarına karşı davranışlarında birbirlerine olan ilişkilerinde daha az hassas daha az dikkatli olmalarına neden olmakta ve ruh sağlığının bozulmuş uyumsuz bir duruma gelmiş insanların çoğunun hayat hikayelerinin dinlenince bu gibilerinin ruh sağlıklarının bozulmasını sağlayan nedenlerin köklerinin bu yaşlara kadar gelip dayandığı görülmektedir ![]() I Anne-Babaların Sorumlulukları: Her anne-babayı bekleyen sorumluluklar vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çocuk yetiştirmede anneye ve babaya düşen görev ve sorumluluklar ayrıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aile bireylerinin ihtiyaç duyduğu ilgi ve sevgiyi vermede bir baba olarak bazı görev ve sorumlulukları olduğunu unutmak ![]() Çocukların babaları tarafından okşanmak sevilmek istediklerini unutmamak ![]() Çocuklar okulda yada sokakta yaptıklarını başarılarını babalarına anlatmak isterler; onları anlayışla karşılamak ![]() Bunları gerçekleştiren babalar hem kendileri dinlenmiş olurlar hem de bu davranışlarıyla çocuklarının gözünde büyür aranan bir baba durumuna gelirler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() II- Sevgi saygı ve sevecenlik: İnsan hayatında çok yüce ve çok anlamlı bir yeri ve değeri olan bu duygular insanda doğuştan mevcut değildir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aşırı Sevgi : Örneğin önce aşırı derecede sevilerek yetiştirilmekte olan bir çocuğu ele alalım ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sevgi Azlığı: Şimdi birazda konunun öbür yüzüne bakalım:Yani sevgi yokluğu sevgi azlığı konusu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Artık seni sevmiyorum” gibi sözleri çocuk ciddiye alır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() III- Anne ve babaların Disiplin Anlayışı: Disiplin: Bir çocuğun kendi istek ve ihtiyaçlarıyla çevresinden gelen istekleri bağdaştırmasına yardım etmek için planlanmış bir etki biçimidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Sosyoloji Bilimi Nedir |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Sosyoloji Bilimi NedirAşırı baskı ve disiplin anlayışı: Aşırı baskı ve sıkı disiplinin çocuğun kişiliğini hiçe sayan bir davranış biçimidir ![]() ![]() ![]() 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() 4 ![]() ![]() 5 ![]() ![]() 6 ![]() ![]() 7 ![]() ![]() Aşırı serbestlik ve gevşeklik: Çocukların çok sıkı bir disiplin altında geçmiş kimi anne ve babalar (biz çektik çocuklarımız çekmesin) diyerek çocuklarının davranışlarında tamamen özgür bırakırlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ceza ve ödülün etkileri: Çocuklara; kötü ve beğenilmeyen davranışları bir daha tekrar etmemeleri için ceza iyi ve beğenilen davranışları teşvik etmek gayrete getirmek için de ödül verilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|