![]() |
Konuk Tipleri |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Konuk TipleriKONUK TİPLERİ VE İLİŞKİLER 1 ![]() Bir otel personelinin işinde başarılı olabilmesi için, çok değişik mizaç ve istekleri olan insanların özelliklerini iyi tanıması ve onlara karşı nasıl davranması gerektiğini bilmesi gerekir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2 ![]() İnsan gereksinimlerinin neler olduğu ve davranışın ne olduğu iyice öğrenilirse konuk beklentilerinin neler olabileceği ve bu beklentilere en sağlıklı biçimde nasıl cevap verilebileceği bilinir ![]() ![]() Davranış; Fiziki çevreden gelen uyarımlar, istek, duygu ve düşünceler insanları bir tepkide bulunmaya yöneltirler ![]() ![]() Refleks; Çok çeşitli olan insan davranışlarından fiziki uyarımlara karşı basit ve otomatik tepkilere refleks denir ![]() İnsan davranışları kişiden kişiye farklılık gösterir ![]() ![]() ![]() Maslow insan gereksinimlerini beş aşamada sıralamıştır; Fizyolojik gereksinimler Güvenlik gereksinimi Sosyal gereksinimler Saygınlık gereksinimi Kendini gerçekleştirme veya bütünlük gereksinmesi 2 ![]() ![]() Yemek yemek, barınmak, dinlenmek ve korunmak gibi ![]() ![]() 2 ![]() ![]() Birey fizyolojik ve ekonomik gereksinimlerini karşıladıktan sonra gerek bu günkü çalışma ortamında fiziksel güvenliğinin sağlanması, gerekse geleceğinin güvence altına alınmasını ister ![]() 2 ![]() ![]() Başkaları tarafından sevilme, sevme, bir gruba girme, arkadaş edinme, ilişkileri geliştirme gibi duygusal ve toplumsal gereksinimleri ön plana geçer ![]() 2 ![]() ![]() Bu aşamadaki birey, bir yandan kendine güven ve saygı duyar, öte yandan başkalarının beğeni ve saygısını arar ![]() 2 ![]() ![]() Kişisel bütünlük gereksinmesi, gereksinim hiyerarşisi içinde son aşamadır ![]() ![]() ![]() ![]() 3 ![]() 3 ![]() ![]() Atılgan, canlı, insanlarla ilişki kurmaktan hoşlanan tiplerdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu tip müşterilerle samimiyet içine girilmemesi,profesyonel bir yaklaşımla karşılık verilmesi uygun olur ![]() 3 ![]() ![]() Utangaç, içine kapanık, sessiz, pasif, çekingen ve kendi iç yapısı ile ilgilenen konuklardır ![]() ![]() Bu konuklara karşı daha çok dikkat etmeli ve gerçekten memnun olup olmadıkları keşfetmeye çalışılmalıdır ![]() 3 ![]() ![]() Bu tip konuklar, her şeyin iyi tarafına görür ve her şeyi olumlu açıdan değerlendirirler ![]() ![]() ![]() Bu tip konuklara hizmet etmek oldukça kolaydır ![]() 3 ![]() ![]() Bu tip konuklar her şeyin kötü tarafını görürler ![]() ![]() ![]() Bu tip konuğa hizmet etmek oldukça zordur ![]() ![]() 3 ![]() ![]() Kimseye ve kendine güveni olmayan konuklardır ![]() ![]() ![]() ![]() Bu tip konuklara karşı samimi davranıldığına inandırabilmek, personel için oldukça büyük yetenek gerektiren bir iştir ![]() 3 ![]() ![]() Böyle konuklar her şeyin mükemmelini arar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu tip konuğa hizmet etmek ancak işin ehli, temiz, nazik ve yetenekli bir personel tarafından kolayca yapılabilir ![]() 3 ![]() ![]() Bu tip konuklar oldukça dalgın ve unutkandırlar ![]() ![]() Personel bu tip konuklara yardımcı olarak onlar memnun edilebilir ![]() ![]() 3 ![]() ![]() Böyle bir konuk isteğinin mutlaka yerine getirilmesini ister ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Böyle bir konuğu yönetebilmek için personelin çok anlayışlı ve sabırlı olması gerekir ![]() 3 ![]() ![]() Bu tip konuklar kendilerinin her şeyi bildiğini, her konuda yetenekli olduklarını, herkesten üstün özelliklere sahip olduklarını düşünürler ![]() ![]() ![]() Bu konuklarla ilişkiler personel için büyük güçlükler yaratır ![]() ![]() 3 ![]() ![]() Bu tip konuklar çevresindeki insanları küçümsemez, herkese eşit davranır, küçükle küçük, büyükle büyük olur, kendinden söz etmeyi sevmez ve başarılarıyla gururlanmaz ![]() ![]() Bu tip konuğa hizmet etmek personel için büyük bir zevktir ![]() ![]() 3 ![]() ![]() Bazı insanlar çok çabuk kızar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Personel böyle bir konuğa hizmet ederken dikkatli olmak zorundadır ![]() ![]() ![]() 3 ![]() ![]() Bu tip konular yapılan hizmeti beğenmeseler bile kolay kolay öfkelenmezler ![]() ![]() ![]() ![]() 3 ![]() ![]() Bu tip konular çabuk telaşlanırlar ![]() ![]() ![]() Bu tip konukları sakinleştirmek ve yatıştırmak personelin güç görevlerinden biridir ![]() 3 ![]() ![]() Bu tip konuklar başkalarını rahatsız edecek biçimde yüksek sesle konuşur, gülerler, ortamın uygun olup olmadığına bakmaksızın kaba fıkralar anlatırlar, personele kaba sözlerle hitap ederler, ağızlarını doldurarak, oburca ve şapırtılı bir ses çıkararak yemek yemeleri tiksindiricidir ![]() Bu gibi kimseleri saygılı ancak kararlı bir şekilde ikaz ederek yanlış davranışlarını düzeltmelerini sağlamak personelin görevidir ![]() 3 ![]() ![]() Bu tip konuklar gerek konuşmalarında gerek davranışlarında ölçülü ve naziktirler ![]() ![]() ![]() ![]() 3 ![]() ![]() Hiç bir sorumluluk duygusu taşımayan ve sosyal ilişkileri düzenleyen kurallara uymakla kendini yükümlü görmeyen konuk tipleridir ![]() ![]() Bu tipler zarar verici bir davranışta bulunmadan keşfedilmişlerse hemen tesisin dışına çıkarılır, bir suç işlemişse güvenlik güçlerine teslim edilmeleri gerekir ![]() 3 ![]() ![]() Bu tip konular toplum hayatını düzenleyen kurallara karşı çok duyarlıdırlar ![]() ![]() ![]() ![]() 3 ![]() ![]() Geleneksel bir çevreden gelen konuk, geldiği tesiste alışık olduğu yaşama biçimini sürdürmek ister ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 3 ![]() ![]() Bu tip konuklar batı yaşayış biçimini taklit etmeye çalışırlar ![]() ![]() ![]() 4 ![]() Konuklara doğru hizmet verebilme açısından gereksinimlerini bilmek önemlidir ![]() ![]() Konukların İşletmeye Geldikleri Anda Beklentileri İlgi, Hızlı check/İn, Yaptırdığı rezervasyona uygun bir konaklama, İsteklerinin karşılanması veya Odasında çay ve kahve yapabilme olanağı, Konukların otelde konaklamaları esnasında beklentileri Odasında kahvaltı veya çay ve kahve alabilme olanağı, Video, televizyon izleme olanağı ve odasında radyo ve telefon, Mesajlarının alınması, Giysilerinin temizlenmesi, Manzaralı oda, Ortopedik yatak, 24 saat yeme-içme alabilme olanağı, Temiz, düzenli bir oda, Sabahları istediği saatlerde uyandırılmak, Odaya gazete alabilme olanağı, Internet hizmetinden yararlanma, Sekreterlik hizmetlerinin verilmesi, Taksi çağırma, Geç kahvaltı yapma olanağının verilmesi ![]() |
![]() |
![]() |
|