11-04-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Avatar Filminin Tarihçesi
Avatar filminin tarihçesi
James Cameron, her anlamda 'ya batar ya çıkar' projelerin adamı Vaktiyle "Terminatör 2", "Gerçek Yalanlar" (True Lise) veya "Titanic" için de söylenmiş bu sözler, heyecan içinde onun filmlerinin gişede iki seksen uzanmasını bekleyenleri hayal kırıklığına uğrattı

Eğer aynı umudu "Avatar" için de besleyenler varsa, muhtemelen onları yine hüzün bekliyor! (Bu adamın bir 'batıktan' 2 milyar dolara yakın, dudak uçuklatacak bir gömü çıkardığını unutmayın ) Bir sinema fenomenine dönüşmesi için "Avatar"ın da önü hayli açık
"Avatar"ın tarihçesini çıkarmak gerekirse, James Cameron'ın çocukluğuna kadar uzanmamız gerekir; çünkü aslen bu filmin temelleri daha küçükken Edgar Rice Burroughs'un bilimkurgu romanlarından ve Stanley Kubrick'in "2001: Uzay Macerası" filminden son derece etkilenen bir çocuğun zihninde daha o yıllarda filizlenmeye başlamıştı
Cameron'ın hedefi 1997'de "Titanic" biter bitmez (ya da batar batmaz) "Avatar" için kolları sıvamaktı Lakin sinema teknolojisindeki dijital imkânlar hâlâ istediği düzeyden uzaktaydı Eğer filmi o günkü koşullarda çekseydi, şu anki bütçesini neredeyse ikiye katlayacak ve tam 400 milyon dolara mal edebilecekti Sinemadaki dijital efektlerin birim başı maliyetinin yıllar içerisinde düşme eğilimi gösterdiği bir süreçte, Cameron da daha sonra "Avatar"ı çekerken faydalanacağı başka meraklarının peşine düştü 2005'e kadar bu, böyle devam edecekti
James Cameron'ın başlıca merakının teknoloji olduğunu anlamak için filmografisinede şöyle bir göz gezdirmek yeterli Hatta 2000 yılında Rusya'ya seyahat ederek Sovyet döneminin Soyuz uzay aracında uzay eğitimi görecek kadar gözükara bu konuda  Orada Uluslararası Uzay İstasyonu'nda 30 günlük bir 'uzay yürüyüşü' yapmak ve bu süreç boyunca deneyimlediği her şeyi 3 boyutlu kamerasıyla kaydetmekti niyeti
Bir diğer merakı ise okyanus dipleri Filmografisinin en nadide eserlerinden "The Abyss" neredeyse tümüyle deniz dibinde geçen, çarpıcı bir bilimkurguydu İşte "Titanic" ile "Avatar" için kolları sıvayacağı 2005'e kadarki dönemde denizin altında geçen üç ayrı belgesel çekti Cameron Bunlarda daha sonra "Avatar"da geliştireceği dijital, yüksek çözünürlüklü, 3 boyutlu çekim yapabilen bir kamera sistemini denedi ve tatminkâr bir neticeye ulaştı Bu üç belgesel, Alman denizaltısı Bismarck'ın hikâyesini anlatan "Expedition: Bismarck", "Titanic"in hayaletini bir kez daha ziyaret ettiği "Ghosts of the Abyss" ve NASA'dan bilim adamları ve deniz biyologlarıyla okyanusun el değmemiş diplerine indiği "Aliens of the Deep" idi Bunlardan 3 boyutlu IMAX formatında çektiği sonuncusu birçok açıdan "Avatar"a da damga vurmuş durumda; zira "Uzaydan sonra insanoğlunun keşfine en açık olan yerler okyanusların kimselerin henüz uzanamadığı binlerce metre derinlikleri" dediği bu yerlerde tanık olduğu kimi yaşam formlarından filmin bitki örtüsü ve hayvan türlerini yaratmakta faydalanacaktı Bu, ister istemez, "Avatar"ı bir hayli 'çevreci' sulara da çekiyor çünkü film Pandora gezegenine okyanus diplerini andıran bir aura kazandırarak öyküyü de çevreye duyarlı kılıyor
Bu film için kamera yapıldı
Bu film için önemli bir kamera sistemi geliştirildi 3 boyutlu dijital çekim yapabilen: "Fusion Camera System" ya da "Reality Camera System" denilen bir sistem bu Hatta Cameron bu teknolojiyi görüntü yönetmeni Vince Pace'le birlikte geliştirdiği için Sony bu tip kameralarına model ismi olarak "Pace-Fusion" ve "Pace-Cameron" gibi isimler verdi
2005'ten itibaren ise Cameron adı geçen kamera sistemiyle çeşitli deneme çekimleri yapıp o sıralar gözüne kestirdiği iki projesinden birini öne çekmeye çalışıyordu "Avatar" (o zamanlar adı henüz "Project 880"di) ve bir Japon mangasından uyarlanacak "Battle Angel"dı bunlar Nihayet, yeni oyuncağı olan bu 3 boyutlu kameralarla çektiklerinin artık "Avatar"ı yaratacak kıvama geldiğine ikna oldu ve iki sene önce her şeyiyle filme girişti
Tüm bu emek ve sabrın karşılığını bulup bulmayacağını ise önümüzdeki günlerde göreceğiz Yine de, bu film hiçbir şey yapmasa bile, önümüzdeki yıllarda film izleme deneyimini kökünden sarsacak kimi yenilikler içermesi bakımından geleceğe kalacaktır Ki, inanın, bundan ötesini barındırıyor!
BURÇİN S YALÇIN
|
|
|