Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Bilgisayar,Teknoloji & İnternet Dünyası > Oyun Merkezi

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
gear, guns, metal, patriots, solid

Metal Gear Solid 4: Guns Of The Patriots

Eski 11-04-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Metal Gear Solid 4: Guns Of The Patriots







yunlarla boğulduğumuz şu ender mevsimin havasından olsa gerek, gelecek olanlara uzaktan bakar, ikinci evlat muamelesi yapar olduk Ama aralarında bir tanesi var ki özel ilgiyi, alkışı hak eder cinste Oyun tarihine altın harflerle geçmiş Solid Snakeden bahsediyorum tabii ki Kojima amcanın biz oyunculara kazandırdığı en önemli isimlerden biri olan Snakein gerçek anlamda son macerasına sayılı aylar kala edindiğimiz son detayları ve akıllarda kalan soru işaretlerine hitaben cevapları toplayarak meyve sepetimizi hazırladık Buyurun, çekinmeyin, hepimiz için var

Final Cut*

Sağar sultanın da bildiği gibi Snake artık Old Snake, yani birazcık dede kıvamında Tabii ki bu yaşlılık senelerin değil, klonlanma evresinin bir sonucu İkinci oyunun bittiği günden (Solidus Snakein ölümünden itibaren) 5 sene sonrasında başlıyor maceramız Liquid Snake, Private Military Compaines (PMC) adı altında, dünyanın dört bir yanını kapsayan ordusunu oluşturarak, kötü planlarını gerçekleştirmek niyetinde Her ne kadar hayatına Ocelotın vücudunda devam etse de, artık Shalashaskadan eser kalmamış durumda Tüm bu oluşumu durdurabilecek ise, kardeşinin peşini asla bırakmamış olan Old Snake Roy Campbellın Liquidin yerini tespit etmesi ve ilk görevimiz olan Orta Doğuda, Medineye gitmemiz ile başlıyor zorlu yolculuğumuz Oyun boyunca toplam 5 ayrı bölgede geçecek olan hikayenin belli olan yerleri şimdilik Güney America ve Doğu Avrupa

Guns of the Patriotsun serinin son oyunu olacağı nedeniyle mi bilinmez, bu güne kadar bazen yolumuzu kesmiş, bazense yanımızda bulunmuş birçok isim karşılıyor bizi İlk MGSden vazgeçilmezimiz Merly, Rat Patrol Team 01 takımı ile birlikte PMCnin gizli bir takipçisi konumunda yine kendi yolunu çiziyor Sons of Libertydeki azılı düşmanınız Vampde tekrar ölmek(!) için sıraya geçenlerden Ama içlerinde öyle bir isim var ki heyecanla beklenenlerden biri Üçüncü oyundaki güzel arkadaşımız Eva, Big Mama takma adıyla, yetmişli yaşlarının baharında(!) karşımıza çıkıyor Bakmayın yetmiş dediğime Güzelliğinden bir dirhem kaybetmemiş olan Eva, eminim ki Old Snakein canını yine yakacak İçinde Raiden, Mai Ling, Naomi Hunter gibi isimlerin de olduğu karakterlerin hangi konumda ve hangi zamanda bize ortak ya da düşman olacakları ise kesin değil Çünkü bahsettiğimiz kişi Kojima, her an herşey olabilir



Söze ne gerek var, bakışlar herşeyi açıklıyor

Güzel ve Çirkin

Son yayımlanan video ile birlikte asıl düşmanlarımız da belli oldu Kendilerine The Beauty and The Beast adını veren bu yarı insan (kadın), yarı savaş makineleri, serinin diğer oyunlarında olduğu gibi bizi amacımızdan çevirmeye çalışacak en önemli isimler Kim bunlar peki; Crying Wolf, Screaming Mantis, Raging Raven ve Laughing Octopus Gördüğünüz gibi tüm isimler, şaşırtıcı derecede ilk oyuna birer gönderme içeriyor Ama bu benzerlik sadece sözde değil, işlevsellikte de geçerli Screaming Mantis, Psycho Mantis gibi mental güçleri ile saldırı yaptığı gibi, çevredeki insanları kendi tarafına geçirerek, ortamda kaos yaratma yeteneğine sahip Havada süzüldüğünü de unutmamak lazım Raging Raven, Vulcan Ravenın karga sevgisinden çıkma gibi, mekanik bir karga şeklinde, ama çok daha büyük ve tehlikeli bir şekilde resmedilmiş Oldukça tehlikeli ve –yayımlanan videolarda da görüldüğü üzere- aşırı keskin kanatlara sahip olması, hem havada hem de karada üstünlük sağlamasına yardım ediyor Laughing Octopus ise, Decoy Octopusu hatırlatan ismi ile sahip olduğu mekanik kolları etkin bir saldırı aracı olarak kullanıyor Adından da anladığınız gibi bunu büyük bir zevkle yapıyor Son olarak Crying Wolf, Sniper Wolf ile pek benzerlik göstermese de, bir kurt gibi hareket eden, hızlı ve güçlü bir yapıya sahip (Bir iş makinesini durdurabilecek kadar) Crying ile ilgili ilginç bir detay ise sürekli ağlaması Bu durum, Sniper Wolfun ölümüne olan bir gönderme olabilir mi, zamanla anlayacağız

The Heros Return*

Bu güne kadar gördüklerimizi değerlendirirsek eğer, oynanış açısından serininin diğer oyunlarına nazaran birkaç değişiklik mevcut Bunlardan en önemlisi, üçüncü oyunda da temel olarak denenmiş kamuflaj sistemi Octocamo adı verilen bu sistem sayesinde, elbisemiz yaslandığımız veya uzandığımız her kaplamanın kopyasını çıkarabiliyor %100 bir benzerlik beklemek olmaz tabii ki ama düşmanı şaşırtacak kadar da başarılı Sol gözümüzde bulunan Solid Eye sayesinde ise gerek dürbün ihtiyacımızı karşılıyor, gerekse düşmanlar hakkında bilgi elde edebiliyoruz Ayrıca yerlerde bulunan silahları kalabalıkta ayırt etme yeteneğine de sahip Yine bir örneğini gördüğümüz radar sistemi de kullanabileceklerimiz arasında, ama ufak bir farkla Bu radar sayesinde çevremizdeki seslerin ne kadar uzakta veya yakında, ne kadar şiddetli veya zayıf olduğunu anlayabileceğiz Sesin şiddetine ve uzaklığına göre beliren yuvarlak çizgiler, bize düşmanın ne kadar yakında olduğunu gösterecek Aradaki mesafe azaldıkça, bu yuvarlak çizgiler gittikçe küçülecek ve merkeze doğru yaklaşacak Yakalandığımız zamanlarda ise kırmızıya dönecek olan bu ufak radar, PMC elamanları tarafından hangi seviyede arandığımızı da belirtme yeteneğine de sahip

Psych Bar ise Guns of The Patriotsun diğer bir yeniliği Old Snakein fiziksel olarak ne kadar dinç olduğunu gösteren bu bar, oyun süresince bazı nedenlerden dolayı düşecek ya da yükselecek Karakteri ne kadar zorladığınıza ya da hava ve rüzgar şartlarının ne kadar sert oluşuna bağlı olarak değişen bar değeri, oynanışa etki eden en büyük etkenlerden biri Çok fazla koşmak, sürekli tırmanmak, vurulmak gibi nedenler, Psych Barın azılı düşmanları Barın azalması durumunda ise, silah kullanımında sorunlar yaşayabileceğiz Diğer bir dikkat çekici nokta ise Stress Indicator adı verilen ve Psych Bar ile temelde aynı sistemde çalışan ama farklı bir kulvarda olan bir gösterge Göz önünde ne kadar az olduğumuza bağlı olarak yükselen veya alçalan bu stres göstergesi, atış gücümüzü etkileyen faktörlerden biri Bina köşelerinde veya gölgelerde beklerken az değerlerde bulunan Stress Indicator, açık alanlarda hareket ederken tehlikeli bir hal alacak



Zırhlarının altındaki güzellikleri görmek için onları öldürmeniz gerekecek

The Gunners Dream*

Dikkat çeken diğer bir değişiklik ise kamera açılarında yaşanıyor Bildiğiniz gibi önceki oyunlarda, ateş derken genelde birinci kişi açısı tercih ediliyordu Guns of the Patriotsda ise artık bir seçeneğimiz daha var, o da üçüncü kişi omuz kamerası Gears of War ya da Resident Evil 4 gibi yapımlarda bir örneğini gördüğümüz bu kamera açısı oyunu biraz aksiyonvari bir hale soksa da, çeşitlilik anlamında güzel bir artı Yalnız düşmanı tek bir hamlede indirmeyi düşünenler için pek sağlıklı değil çünkü headshot yapma olasılığını düşürüyor Onun dışında karakterin bulunduğu yere göre değişen ve istediğimiz zaman her yönde hareket ettirebildiğimiz kamera da mevcut

Oyun süresince edinebileceğiz silahlar ise bir hayli çeşitli gözüküyor Her türlü makinalıdan ufak silahlara, ağır hasar verenlerden roket atarlara kadar birçok silah şimdiye kadar gördüklerimiz İşin en güzel tarafı ise kullandığımız neredeyse her silahın alternatif bir atış özelliği olduğu gibi Crysisde karşılaştığımız susturucu, bomba atar ya da fener gibi eklentilerle de onları güçlendirmek mümkün Ama tüm bu silahların yanında, çoğu zaman başvurmaktan çekinmeyeceğiz bir yol yardımcısı da bizimle beraber olacak, The Metal Gear Mark II Üzerinde ufak bir LCD ekran bulunan ve ortalama 1 metre boyutunda olan bu robot ile Otaconla olan erişimi sağlayabildiğimiz gibi gerektiğinde bize mermi verebilecek, hatta giremediğimiz yerlere göndererek önceden ufak bir araştırma yapabileceğiz Mark IIyi kontrol ettiğimiz sırada önümüze çıkan askerleri ufak bir elektroşok kablosu ile bayıltma yeteneğine de sahibiz Ama dikkatli kullanmakta fayda var, çünkü görüldüğü taktirde düşmanlar tarafından saldırılma ihtimali mevcut

Codec ile haberleşme sistemi ise birkaç ufak değişiklik dışında yine korunuyor Serinin diğer oyunlarında kullandıklarımızın aksine, Codec ekranı artık tamamen oyun içi grafiklerden oluşuyor Bunun yanında sadece konuştuğumuz insanı görebiliyoruz Kamera kontrolünün de bize verildiği bağlantılar sırasında ufak açı değişiklikleri de yapmak mümkün Sons of Libertydeki gibi laf sokmak olur mu bilemiyorum ama istersek tek tuş ile konuşmaları sardırabileceğiz Son olarak oyunun Dual Shock 3 destekli olacağını da ekleyeyim

Ne yazık ki

Ne yazık ki Snakein son macerası olacak bu ve çok büyük ihtimalle de ölümü ile sonuçlanacak Artık Snake adının herhangi bir platformda kullanılmasından yana olmayan Kojima bu konuda fazlasıyla kararlı ve kesin konuşuyor Ters köşeye yatma ihtimalini düşünüyorum ama bu sefer dananın kuyruğu kopacak gibi Hikayenin her bir parçası bir araya geliyor ve noktanın konulacağı bir savaş başlıyor PlayStation 3 sahiplerinin gün sayarak bekledikleri Guns of The Patriots, yine ve tekrardan oyun dünyasını sallamak için geliyor Hail for Old Snake!

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.