Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Bilgisayar,Teknoloji & İnternet Dünyası > Oyun Merkezi

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
heroes, incelemesi, magic, oyun

Heroes Of Might And Magic 5 Oyun İncelemesi

Eski 11-04-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Heroes Of Might And Magic 5 Oyun İncelemesi



Eski oyuncuların aklından hiç çıkmayan bazı efsanevi oyunlar vardır Bunlardan biri de kesinlikle sıra tabanlı strateji klasiği Heroes of Might and Magicdir (homm) Tarihlerin 1995i, 14 inçlik monitörlerimizin de sadece 2 boyutu gösterdiği yıllarda ufkumuzu genişleten, hem zekâ gerektiren hem de müthiş stratejik kararları vermemizi isteyen yegâne oyundu homm Yine 3DO firmasının efsane rol yapma oyunu olan Might and Magicin strateji versiyonu olarak çıkarılmayı düşünülürken, asıl oyundan daha fazla ilgi toplaması üzerine büyük başarı elde eden firma, hommın bu beklenmedik başarısı sayesinde hem zamanında iyi satış rakamları yakalamış, hem de devam oyunları ile de efsaneyi devam ettirmişti

2 senede bir homm

Aradan geçen yaklaşık her 2 senede bir yeni oyunu ile karşımıza çıkan 3DO, homm serisini 3 versiyona taşıdığında büyük gelişim kaydetmiş ve dönemin en çok oynanan yapımı haline gelmişti Temel yapısı gereği sıra bazlı oyunu benimsemesine rağmen, insanların sıkılmadan oynamasına, hatta zorlu yapay zekâsı ile oyuncuyu daha fazla düşünmeye iten yapısı ile büyük ilgi toplamıştı Yıllar 2002yi gösterdiğinde homm serisinin 3DO tarafından çıkan son versiyonu (Bu aynı zamanda firmanın da son oyunlarından biri idi Çünkü o dönemde iflasın eşiğindeydiler) yani homm 4, büyük değişiklikler içeriyor ve hayranlarının aniden ikiye bölünmesine yol açıyordu

Hayranların bir kısmı yeni oyunu eskisine nazaran çok daha iyi, çok daha başarılı bulurken hiçte azımsanmayacak kadar bir kısmı da eski oyunlarını geri istediklerini ve bu yeni versiyonun tüm homm atmosferini yok ettiğini, hatta bambaşka bir oyuna çevirdiğini iddia etmişlerdi Gerçi 3DO o dönemlerde büyük sıkıntı yaşadığı için fazla bir cevap veremedi ve sadece daha evvel yaptığı gibi bir kaç ek paket ile senaryoyu genişletti Aradan uzun bir zaman geçmedi ki; iflasını açıklamak üzere iken 3DO ismi ile bir anılan Might and Magic lisans haklarını UbiSofta tam 13 milyon dolar karşılığında devretti

Yeni yuva, UbiSoft

Önümüzdeki sene içerisinde homm serisi beşinci oyunu ile tekrar hayranlarının karşısına çıkmaya hazırlanıyor Üstelik bu kez UbiSoft gibi son yılların trendi yükselen oyun firmasının kanatlarının altında olarak 3 boyutlu grafiklerin alıp başını gittiği, görsel efektlerin tavana vurduğu dönemlerde bile hala daha sakin ve zekâ üzerine kurulu yapımlarla vakit geçirmek isteyen oyuncuların homm 3ü oynadığını düşünürsek, efsanenin devam etmemesi için zaten hiçbir neden yok

Mart ayında serinin yeni oyunu duyurulduklarından bu yana Ubisoft çalışanları büyük bir araştırma işine giriştiler İlk olarak forumlardan bilgi toplayarak ve çeşitli sebeplerle oyuncular ile iletişime geçerek, yeni oyunun nasıl olması gerektiği ya da eski oyunların eksik yönlerinin neler olduğu konusunda pek çok insanlara danıştılar Tüm bunların ışığı altında çalışmaya başlayan yapımcılar, Heroes of Might and Magic olan uzun ismini “Heroes 5” olarak kısalttıkları gibi oyunun kendisini de baştan aşağı değiştirmeye karar verdiler

Yeni imajı ile Heroes 5

İlk olarak haritaların ve oyunun genel yapısından bahsedelim Yapımcılar yeni oyunda grafiklerden tutun hemen her objeyi sıfırdan tasarlamışlar Heroesi yeniden yaratmaya çalışan yapımcıların en çok üzerinde durdukları konu ise eski homm ruhunun kaybolmaması

Heroes 5in artık tamamıyla 3 boyutu destekleyeceğini sağır sultan bile duydu Açık konuşmak gerekirse pek çok oyuncunun, özellikle de homm hayranlarının en çok korktuğu konu da bu Yani 3 boyuta geçiş Herkes eski versiyonların oynanabilirliğinin korunmasından yana Hatta çoğu insan daha iyi oynanabilirlik için 3 boyuta geçilmemesini ve grafiklerin iyi olmamasını yeğleyebilirler Ancak yapımcılar E3 fuarında da ilan ettikleri üzere oyunu baştan aşağı 3 boyutlu hale getirmişler Grafiklerin genel yapısından bahsetmek gerekirse ilk bakışta World of Warcrafta benziyor Rengârenk harita tasarımı, göz alıcı şehirler, çizgi filmi andıran tasarımlar oyunu bambaşka bir hale bürümüş Hatta Final Fantasy havasında görüntüler elde edildiği de gözden kaçmıyor Elbette bildiğimiz homm dünyasını baştan yaratacak olan insanlar UbiSoft tarafından özenle seçilmiş programcılar Dolayısıyla homm kendine özgü dünyasını da koruyacaklardır

Heroes 5 in yapımcıları, görünüş olarak yeni oyunlarının eski versiyonlardan epey farklı olmasını özellikle istediklerini belirtiyorlar Böylece daha evvel yapılmış oyunlarla arada fazla bağ bırakmayıp hatalardan kaçmayı düşünüyorlar diyebiliriz Bir başka neden de elbette daha büyük ve kapsamlı oyun platformu hazırlamak Ancak vadettikleri özellikler o kadar güzel ki; insanda heyecan yaratmıyor değil Mesela yeni oyunda en büyük özelliklerden biri oynanışın oldukça seri hale getirilecek olması Bildiğiniz üzere homm her zaman sıra bazlı oynanışı sunmuş ve sırasını salan oyuncunun bir süre beklemesine neden olmuştur Heroes 5te yapımcılar bu sorunu çok farklı bir yöntemle çözdüklerini, oynanışı derinden etkileyecek ve oyuncuları hiç sıkmayacak şekilde düzenlediklerini söylüyorlar Artık bekleme sırası kendinde olan oyuncu da ordusu ve askeri birimleri ile ilgili işler yapabilecek

Kaç harita, kaç büyü, kaç karakter, kaç?

Heroes 5in en çok merak edilen konuları elbette içerinde neler barındırdığı Oyuncular hep yeni gelecek yapımın ne kadar büyü, karakter ve birim içerdiğini merak eder Bunların cevabını henüz vermek için erken olduğunu düşünen yapımcılar, şu kadarını söylüyorlar; “hommdan ne bekliyorlarsa, Heroes 5te daha fazlasını bulacaklar” Her şeyden evvel bilinen bazı kesin gerçekler var Bunların başında oyunun 6 adet farklı şehir içereceği Bu şehirlerden ikisi, yani “Human (İnsan)” ve “Demon (Şeytani ırk)” şehirleri E3 fuarında gösterilmişti Diğer dört şehir ise en az onlar kadar kaliteli ve göz alıcı olacak

Ubisoft çalışanlarının özellikle geliştirmeye çalıştıkları bir konu da çoklu oyun Bilindiği gibi sıra tabanlı oyunlarda çoklu oyuncu modları genelde sıkıcı olur ve bekleyen taraf “hadi daha çabuk ol” gibi sözler sarfetmek zorunda kalır Zaten günümüzde online oyunlardaki ana mantık olan “hızlılık” söz konusu olunca Heroes 5in de eski sistem ile başarılı olması pek mümkün değil Bu yüzden yapımcılar daha evvel anlattığım gibi bekleyen tarafın hâlâ oynayabilmesi konusunda gelişmeler yaptıkları gibi, oyunun genel oynanışını da daha seri hale getirmişler Ara menüler ve ara birim oldukça kullanışlı olduğu gibi klavyeden basılacak bir iki tuşla da rahatça kontrol sağlanacak Yapımcılar oyunu o kadar seri hale getirecekler ki; sırf bu seriliği anlatabilmek için bir alıştırma bölümünü oyuna eklemeyi düşünüyorlar

Heroes bildiğiniz homm değil!

Artık işin en can alıcı noktasına, yani gelen köklü değişikliklere değinelim Yapımcılar eski oyunların en önemli unsuru olan savaş meydanlarını değişikliğe uğratmışlar Yine oyunumuz sıra tabanlı savaşı benimsiyor, ama hariralar hem 3 boyutun getirdiği göz alıcılığı kullanıyor, hem de büyü efektleri ile gerçekten hayran bırakıyor Fakat homm oynayanlar için grafikten daha önemli olan Hero (kahramanlar) yönetme konusunda bazı değişiklikler olduğu özellikle belirtiliyor

İlk olarak şunu belirtmeliyiz Yapımcılar kahramanların oyuna katkısı konusunu uzun uzun düşünmüşler Başta, aynı anda birden fazla kahramanın savaş meydanında olmasını planlamışlar, ancak bu planın geri teptiğini, diğer basit birimler ile büyük güç farkından dolayı oynanabilirliğin düştüğünü fark etmişler Bu sebeple farklı bir yol izlemeye; ya kahramanları savaşa dahil etmemeye ya da kahramanların güçlerini kısarak savaşa dahil olmalarını düşünmüşler Sonuç olarak kesin bir konuda anlaşılmasa da oyunun şu anda ikinci fikir üzerinde yapıldığı, yani kahramanların biraz daha güçlerinden arınarak savaş meydanında bulunacağı söyleniyor

Savaş alanının epeyce değişmesine rağmen hala karelere bölünmüş tipik hali kullanıldığı söyleniyor Üstelik her şey daha kolay erişilebilir ve kolayca kullanılabilir hale gelmiş Özellikle güç dengesi konusunda epey çalışan yapımcılar, hemen hiç bir ırkın diğerinden üstün olmaması için çaba gösteriyorlar

Küçük notlar

Gözardı edilmemesi gereken bazı ayrıntılar var Mesela yeni oyunda “Kahramanın izi” denilen bir sistem geliştirilmiş Özellikle çoklu oyuncu moduna büyük heyecan ve canlılık katacak olan bu sistem sayesinde, bir yerden diğerine yolculuk yapan kahramanlar arkalarında bir süreliğine “iz” bırakacaklar Her ırka göre değişecek olan bu iz bırakma süeresi içinde diğer kahraman oradan geçerse düşmanının nerelere uğradığını görebilecek

Heroes 5 için şimdilik söylenecekler bu kadar Gerisini oyunun daha geliştirildiği anlarda öğrenebileceğiz Homm sisteminin baştan aşağı değişiyor olması belki insanları şüheye itiyor olabilir, ama bu işin başındaki kişiler gerçekten işin ehli ve oyuncuların sözlerine kulak asarak ilerleyen programcılar Heroes 5in şimidilik çıkış tarihi belli değil, ama 2006 yılı içinde piyasada olması bekleniyor Son olarak betası için minik bir açıklama yapmak gerekirse, yapımcılar bir kaç ay sonra kapalı bir beta test planlıyorlar, ancak bunu sadece form doldurup yeterli seviyede görülen oyuncular katılabilecek Böylece bize şimdilik sadece beklemek kalıyorBiraz uzun oldu ama tam bilgi en iyisidir

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.