![]() |
Başarılı Ekip Oluşturma - Kitap Özeti |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Başarılı Ekip Oluşturma - Kitap ÖzetiBaşarılı Ekip Oluşturma - Kitap Özeti 1 nci bölüm yüksek performanslı ekip ne demektir? Bir işi başarmak için ekip kurmanın gerekliliğine inanan yazar, herhangi bir ekiple yüksek performanslı ekibin ayrımını okuyucuya vererek kitabına başlamıştır ![]() - Küçük bir insan grubudur, - Ortak çıkarlar, değerler ve tarih etrafında biçimlenir, - Kısa vadeli bir amaç ve hedefin yerine getirilmesi için oluşturulur ![]() Bu özelliklere ilave olarak Yüksek performanslı ekipler, ekip üyelerinin birbirleriyle ve ekibin bütünüyle özdeşleştiği bir saygı atmosferinde çalışırlar ![]() ![]() Esere göre, etkili ekiplerin en az beş ortak özelliği bulunmaktadır: 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() 5 ![]() ![]() Bu özelliklerden çatışma gereklidir fakat çatışma, yaratıcılık ve yüksek nitelikli sonuçlar ürettiği zaman sağlıklıdır ![]() ![]() Yazar, kitabın 2nci bölümü olan Yüksek performanslı ekiplerin iç çalışmalarının düzenlenmesi konusunda ekiplerin iç çalışma düzenlerini, iletişimlerini, problem sahalarını ve çözümlerini ortaya koymaya çalışmıştır ![]() Ekip çalışmasının bireylere ve yönetime sağladığı çok önemli yararlar vardır; - Ekiplerde çalışan bireyler işlerini daha az stresli bulurlar ![]() - Artan üretkenlik ve verimlilik, yükselen moral, bağlılık ve tutumluluğun iyileşmesi sayesinde yöneticiler de yüksek performanslı ekiplerin yararını görürler ![]() Yazar, “verimli olabilmek için ekip, kendisine verilen direktifi alıp, kendi vizyonunu , amaçlarını ve taktik hedeflerini tanımlamalı ya da anlaşılır hale getirmelidir ![]() ![]() 3 ncü bölümde Ekibin amaçlarına doğru ilerlemesi açıklanmaktadır ![]() Bir plana kölece bağlanmadan, stratejik biçimde düşünmek yüksek performans yaratır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Geniş biçimde tanımlanmış ama gerçekçi, ulaşılabilir ve ölçülebilir amaçlar, organizasyonun itici gücünü oluşturur ![]() ![]() ![]() ![]() Ekip çalışmasını özendirmek maksadıyla liderlerin, ekiplerine yön göstermesini ama bir şey yapmalarını emretmemelerini tavsiye eden yazar, ekibi teşvik etmenin yollarını şöyle özetlemiştir : 1 ![]() Takdirlerinizi söyleyin ![]() 2 ![]() Dikkatinizi hiç dağıtmadan dinleyin ![]() 3 ![]() Ekibi bütün olarak ödüllendirin; tek tek oyuncuların ödüllendirilmesini ekibe bırakın ![]() 4 ![]() Övgü ve ödülü kişi ve ekibe uygun hale getirin ![]() 5 ![]() Her kişiyi tanıma arzusunu ortaya koyun ![]() 6 ![]() Amaçlara varılmasında insanların rolünü kabul edin; onların takdir edilme ihtiyaçlarını tatmin edin ![]() 7 ![]() İnsanlara karşı dürüst olun ![]() 8 ![]() Her şeye ödül ya da düzeltici eylemle anında yanıt verin ![]() Ekip yaşamının niteliği ekibin iletişim yeteneğine, ekibin başarısı ise ekip içinde paylaşılan enformasyonun nicelik ve niteliğine bağlıdır ![]() ![]() Ekip üyeleri, enformasyon ya da düşünce veya duygu alışverişine ihtiyaç duyar ![]() ![]() Kitabın bu bölümünde bir ekip liderinin, personeli nasıl etkilediğini tespit edebilmek için kendi kendisine yapacağı bir Özdeğerlendirme Testi verilmiştir ![]() ![]() Yine aynı bölümde ekibin ilerlemesinde lidere düşen görevlerden bahseden yazarın görüşleri şöyle özetlenebilir: Lider, ekibin ilerlemesini güçleştirebilecek herhangi bir kaynak yetersizliğini rapor etmelidir ![]() ![]() 5nci bölümde Ekibin problemlerini yönetmek konusunu gündeme getiren eser, “Beklenmeyeni bekle” yaklaşımının problem çözmenin ilk kuralı haline getirilmesini önermiştir ![]() Bir problemin üzerine gitmenin birçok yöntemi vardır ![]() ![]() Birleştirici düşünce tüm parçaları birleştirerek probleme yaklaşmayı öngörürken, ayrıştırıcı düşünce çok sayıda parçadan oluşan zor bir problemi mümkün olan en küçük parçalara ayırmayı şart koşmaktadır ![]() Yazar, 6 ncı bölüm olan Kendi kendini yöneten bir ekibe liderlik etmek bölümünde “en etkili ekipler kendi kendilerini yöneten ekiplerdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Son bölüm ekler bölümüdür ![]() Ek-1de, bir proje oluştururken projenin alacağı asgari süreyi ve faaliyetlerin ne zaman başlatılacağını açıklayan bir örnek verilmiştir ![]() Ek-2 de, motive etmenin yolları ve bunun en önemli aracı olan ödül üzerinde durulmuştur ![]() Başarıyı ödüllendirmeye özel önem veren yazar ödülün, onların ciddiye alındıkları ve ne yaptıklarına dikkat edildiği duygusu verdiğini ifade etmektedir ![]() Yazar ödüllerin ölçütlerini şöyle değerlendirmektedir: Ödüller, sadece görevin başarıyla tamamlanmasına verilmelidir ![]() Vaat edilen ödüller insanların ihtiyaçlarına paralel olmalıdır ![]() Ödüller dağıtılabilir olmalıdır ![]() Ödüller, belirsiz vaatler değil, elde edilebilir ve dolaysız olmalıdır ![]() Kitabın Pratik ve Sınav bölümlerinde, kitabın başından itibaren verilen düşünce ve yöntemlerin gerçekçi bir iş problemine uygulanması ve değerlendirilmesi hedeflenmiştir ![]() Eserin son bölümünde verilen okuma parçaları ise, özellikle bazı Amerikan şirketlerinin genel-geçer tecrübelerini vermektedir ![]() |
![]() |
![]() |
|